Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Ps4 pro’en min bråke så insane fortiden, at nå må de bare slippe mer ut på markedet. Vinne jo aldri noen lodd så.

noen som har hørt noe ifra komplett, med tanke på fremgang der? Hvor mange har de fått inn og levert ut ?

Endret av Kd78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye verdt er det å satse på Playstation 5 kontrollere?

Jeg har sett "ta i fra hverandre" video på PS4 og PS5 kontrollere. PS4 er mye enklere oppbygget. Ser enklere ut å reparere. PS5 ser rett og slett fryktelig skjør ut på innsiden syntes jeg. Regner med at valgene blir gjort med hensikt for ihvertfall delvis forkortet levetid.

Det jeg først har fått erfare nå, er å ta affære som den PS4 lightbruker jeg har vært til nå. Har kjøpt meg nye batterier fra Kina. Disse er navngitt 2000 mAh, istedetfor Sony sitt 1000 mAh batteri. Jeg tror lite på 2000 mAh-påstanden fra kinesisk produsent. Men, da er det ihvertfall ikke for lite.

Hovedproblemet med PS4-kontrolleren er et elendig lithiumbatteri. Hva det skyldes vet jeg ikke sikkert. Men, det kan faktisk virke som om at batteriene aldri stopper å lades, selv om det gule lyset slår seg av. For man kan kjenne at kontroller er varm selv mange timer etter at det gule lyset har slått seg av. Dårlig ladekontroller ombord i PS4? Like dårlig ladekontrollenhet ombord i PS5-kontrolleren?

Det er min hypotese om PS4- og PS5-kontrollere mhp. opplading og levetid. Der gjør jo Xbox det genialt med utskiftbarheten.

Når jeg omsider etter mange års plage som PS4-lettbruker tar bryderiet med at nei nå er det på høy tid å gjøre batteriutskiftningen, så oppdager jeg at i 2 kontrollere så er begge de originale batteriene svellet mye. De er helt skjeive i fra senter og ut til kanten på firkantkassen.

Hadde satt litt pris på noe ikke-fanboy type enig, eller noen ord om jeg tolker noe feil mhp. på batteri? Hva tenker folket om batterikvaliteten i PS5-kontrolleren forresten?

Jeg nyter for tiden mine siste 30 FPS (kunne ønsket meg høyere oppfriskningsrate) i spill ala RDR2 online og først nå så har jeg tatt for meg GTA 5 online, kun spillet story mode GTA 5 i 2013 - 2016 cirka.

Endret av G
Lenke til kommentar
Kd78 skrev (1 time siden):

Har levering 3 mai, bestilt 17/09-20

Jeg har også levering 3. Mai og bestilte helt i slutten av Mai 2020. Helt sikker på at mange snart får en ny beskjed fra Komplett om at de ikke kan levere denne gangen heller. Sier seg selv at de ikke kommer til å få inn flere tusen PS5er i Mai som kan tilfredstille alle som har bestilt mellom Mai 2020 og helt til de stengte salget i November (?) 2020.

Endret av Mrmojorising
Lenke til kommentar
G skrev (4 timer siden):

Hvor mye verdt er det å satse på Playstation 5 kontrollere?

Jeg har sett "ta i fra hverandre" video på PS4 og PS5 kontrollere. PS4 er mye enklere oppbygget. Ser enklere ut å reparere. PS5 ser rett og slett fryktelig skjør ut på innsiden syntes jeg. Regner med at valgene blir gjort med hensikt for ihvertfall delvis forkortet levetid.

Har sjølv tatt Dualsense-kontrolleren frå kvarandre fleire gonger allereie (pga lakkering), og kan i alle fall forsikre om at det ikkje er spesielt avansert. Hvis det er tilgong til å byte batteriet du er mest oppteken av så er dette noko så godt som alle som kan å holde eit stjernejern for eigen maskin bør klare å få til ganske greit. Det er berre å poppe eit par cover og clips av, og skru ut nokre stjerneskruar så har du tilgong til batteriet. Litt meir pes er det hvis du skal reparere eller byte ut diverse andre komponenter, men ingen rocket science det heller om du er motivert til å spare nokon kroner. Deler ikkje inntrykket ditt om at kontrolleren er "skjør", men er som du seier eit par hakk meir avansert enn Dualshock 4-kontrolleren. Kor skjøre sjølve komponentane er i lengden er det vel ingen som kan sjå i spåkula per dags dato. Men skulle trudd forbrukarrådet var til nokon hjelp om du har problemer i næraste framtid. 

Lenke til kommentar

Dersom noe så litt skjørt ut inni der, så vil det jo normalt ligge beskyttet på innsiden, så sånn sett gjerne ikke noe problem. Tenker litt mer på knapper og slike bevegelige deler som brukeren over tid gir en del tusen klikk.

Dessuten så er det jo litt irriterende dersom batterikvaliteten og styring av lading er nokså likt som med PS4 på Dualsense. Men, det er jo noe for tidlig å vite. Er jo kun PS4 jeg har erfaring med. Så det blir litt sånn Sony sine lithiumbatterier med sunn skepsis klok av skade da foreløpig inntil man vet bedre.

Endret av G
Lenke til kommentar
Mrmojorising skrev (7 timer siden):

Jeg har også levering 3. Mai og bestilte helt i slutten av Mai 2020. Helt sikker på at mange snart får en ny beskjed fra Komplett om at de ikke kan levere denne gangen heller. Sier seg selv at de ikke kommer til å få inn flere tusen PS5er i Mai som kan tilfredstille alle som har bestilt mellom Mai 2020 og helt til de stengte salget i November (?) 2020.

Komplett har levert ut konsoll til de som har bestilt 12.5.20, og muligens også senere. De har ikke nådd 16.5.20 som er datoen jeg forhåndsbestilte. Står 3. mai hos meg også, men skal ærlig innrømme at jeg ser håpet svinne i det fjerne. Spesielt med tanke på at de leverte ut konsoll til 12.5.20-bestillingen 17.3.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Olllobollooo said:

folk driver å legger til i kurven hele tida..............

Er det siste triks i boka til scalpere og andre håpefulle? Prøve å hele tiden oppta beholdningen slik at de med kode ikke får bestilt slik at det blir flere enheter til salgs kl 12 imorgen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Undified skrev (6 minutter siden):

Vel, da kom jeg hjem fra påske til innbrudd. Ps5en er selvfølgelig borte 😔. Jeg som hadde gledet meg til å spille ! Er det mulig å sperre en stjålet konsoll? Uansett, jeg er tilbake her til ps5s jaktmarker. Måtte bare poste. Er ganske fortvilet.

Fy flate, den er lei. :(

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Undified said:

Vel, da kom jeg hjem fra påske til innbrudd. Ps5en er selvfølgelig borte 😔. Jeg som hadde gledet meg til å spille ! Er det mulig å sperre en stjålet konsoll? Uansett, jeg er tilbake her til ps5s jaktmarker. Måtte bare poste. Er ganske fortvilet.

Can Sony block stolen PS5?
First things first you would have to contact the police and file a report. Secondly you'd contact Sony PlayStation support. ... The best thing that you could hope for is to get the stolen console back, but what's probably going to happen more likely is that Sony will blacklist the console and make it unplayable online.

Utrolig creepy at noen har vært inne hos deg/dere 
Håper de blir tatt!!
Snakk om forbanna lavmål!! 


 
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...