Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ganske kjip dag for meg. la ut en annonse på finn med et ønske om å kjøpe en PS5 til nærmere salgspris. Ble da kontaktet av en fra Stavanger, hvor "selger" la ved bankkort, (tydelig id).  Ønsket forhåndsbetaling, noe jeg godtok da det også er en risiko for selger å sende PS5. Men som du sikkert gjettet, den ble aldri sendt. Har telefonnummer, fødselsnummer, og egentlig all informasjon på bankkort bortsett fra pin på selger. Varsel har også blitt sent om politianmeldelse, men svarer selvfølgelig ikke. Kommer selvfølgelig til å gjennomføre anmeldelsen da vi snakker om et tap på litt over 6000kr. Kommer trolig ikke til å se disse pengene igjen.

Så en liten lærepenge i dette. Ved kjøp over nett. Aldri betal for varen før du får den, eventuelt betal igjennom FINN sikkerhet o.l. Da man kan holde tilbake penger til varen faktisk kommer.

Endret av The Mad God
Rettelser
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
The Mad God skrev (8 minutter siden):

En ganske kjip dag for meg. la ut en annonse på finn med et ønske om å kjøpe en PS5 til nærmere salgspris. Ble da kontaktet av en fra Stavanger, hvor "selger" la ved bankkort, (tydelig id).  Ønsket forhåndsbetaling, noe jeg godtok da det også er en risiko for selger å sende PS5. Men som du sikkert gjettet, den ble aldri sendt. Har telefonnummer, fødselsnummer, og egentlig all informasjon på bankkort bortsett fra pin på selger. Varsel har også blitt sent om politianmeldelse, men svarer selvfølgelig ikke. Kommer selvfølgelig til å gjennomføre anmeldelsen da vi snakker om et tap på litt over 6000kr. Kommer trolig ikke til å se disse pengene igjen.

Så en liten lærepenge i dette. Ved kjøp over nett. Aldri betal for varen før du får den, eventuelt betal igjennom FINN sikkerhet o.l. Da man kan holde tilbake penger til varen faktisk kommer.

Navnet på han da, søk han opp på Facebook

Lenke til kommentar
11 minutes ago, The Mad God said:

En ganske kjip dag for meg. la ut en annonse på finn med et ønske om å kjøpe en PS5 til nærmere salgspris. Ble da kontaktet av en fra Stavanger, hvor "selger" la ved bankkort, (tydelig id).  Ønsket forhåndsbetaling, noe jeg godtok da det også er en risiko for selger å sende PS5. Men som du sikkert gjettet, den ble aldri sendt. Har telefonnummer, fødselsnummer, og egentlig all informasjon på bankkort bortsett fra pin på selger. Varsel har også blitt sent om politianmeldelse, men svarer selvfølgelig ikke. Kommer selvfølgelig til å gjennomføre anmeldelsen da vi snakker om et tap på litt over 6000kr. Kommer trolig ikke til å se disse pengene igjen.

Så en liten lærepenge i dette. Ved kjøp over nett. Aldri betal for varen før du får den, eventuelt betal igjennom FINN sikkerhet o.l. Da man kan holde tilbake penger til varen faktisk kommer.

INGEN selger PS5 til litt over 6000kr. Selv ikkje til familie....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Mad God skrev (11 minutter siden):

En ganske kjip dag for meg. la ut en annonse på finn med et ønske om å kjøpe en PS5 til nærmere salgspris. Ble da kontaktet av en fra Stavanger, hvor "selger" la ved bankkort, (tydelig id).  Ønsket forhåndsbetaling, noe jeg godtok da det også er en risiko for selger å sende PS5. Men som du sikkert gjettet, den ble aldri sendt. Har telefonnummer, fødselsnummer, og egentlig all informasjon på bankkort bortsett fra pin på selger. Varsel har også blitt sent om politianmeldelse, men svarer selvfølgelig ikke. Kommer selvfølgelig til å gjennomføre anmeldelsen da vi snakker om et tap på litt over 6000kr. Kommer trolig ikke til å se disse pengene igjen.

Så en liten lærepenge i dette. Ved kjøp over nett. Aldri betal for varen før du får den, eventuelt betal igjennom FINN sikkerhet o.l. Da man kan holde tilbake penger til varen faktisk kommer.

Han tok bilde av seg selv med id-en sammen? Med dagens avis eller noe? Du er sikker på at bildet er autentisk fra i dag og av vedkommende du betalte? Surt, men viktig å være ekstra på vakt når det er slike tilstander på en vare. 

Lenke til kommentar
The Mad God skrev (14 minutter siden):

En ganske kjip dag for meg. la ut en annonse på finn med et ønske om å kjøpe en PS5 til nærmere salgspris. Ble da kontaktet av en fra Stavanger, hvor "selger" la ved bankkort, (tydelig id).  Ønsket forhåndsbetaling, noe jeg godtok da det også er en risiko for selger å sende PS5. Men som du sikkert gjettet, den ble aldri sendt. Har telefonnummer, fødselsnummer, og egentlig all informasjon på bankkort bortsett fra pin på selger. Varsel har også blitt sent om politianmeldelse, men svarer selvfølgelig ikke. Kommer selvfølgelig til å gjennomføre anmeldelsen da vi snakker om et tap på litt over 6000kr. Kommer trolig ikke til å se disse pengene igjen.

Så en liten lærepenge i dette. Ved kjøp over nett. Aldri betal for varen før du får den, eventuelt betal igjennom FINN sikkerhet o.l. Da man kan holde tilbake penger til varen faktisk kommer.

Har Finn ei slik sikkerhetsordning for betaling på torget lengre? Meinar dei har slutta med det (i alle fall midlertidig). Hadde vore kjekt å ha til slike situasjonar. Håpar du ser pengane dine igjen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (4 minutter siden):

Er en fordel å se om selger har vært lenge på finn, om de er bekreftet med BankID og har mange positive tilbakemeldinger.

Sant. Samtidig er det viktig å ikke stole 100% på gode anmeldelser, siden det er enkelt å filtrere ut handler som potensielt gir dårlige reviews... Ved å slette annonse fremfor å markere som solgt etc. 

Se på helheten, som nevnes her. 

Lenke til kommentar
Lars667 skrev (38 minutter siden):

Sant. Samtidig er det viktig å ikke stole 100% på gode anmeldelser, siden det er enkelt å filtrere ut handler som potensielt gir dårlige reviews... Ved å slette annonse fremfor å markere som solgt etc. 

Se på helheten, som nevnes her. 

ekeleee er kul 🤪

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
8 minutes ago, NorthugJr said:

199 kroner for Watch Dogs Legion

https://www.netonnet.no/art/gaming/spillogkonsoll/playstation/playstation-spill/ps5-watch-dogs-legion/1014831.15690/

 

Bestilte meg et eksemplar. Ser jo ganske kult ut og for den prisen, ja da kan det ikke bli feil.  

  • Xbox: From March 12 – April 15 – 50% off of the Standard and Ultimate editions.
  • PlayStation: From March 24-31 – 50% off of the Standard and Ultimate editions and 25% off of the season pass
  • Ubisoft Store on Windows PC: From March 18 to April 9 – 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions, and 25% off of the season pass
  • Epic Games Store on Windows PC: March 25 – April 8 – 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions, and 25% off of the season pass
  • Stadia: From March 25-29, 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions and 25% off of the season pass
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Nizzen said:
  • Xbox: From March 12 – April 15 – 50% off of the Standard and Ultimate editions.
  • PlayStation: From March 24-31 – 50% off of the Standard and Ultimate editions and 25% off of the season pass
  • Ubisoft Store on Windows PC: From March 18 to April 9 – 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions, and 25% off of the season pass
  • Epic Games Store on Windows PC: March 25 – April 8 – 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions, and 25% off of the season pass
  • Stadia: From March 25-29, 50% off of the Standard, Gold & Ultimate editions and 25% off of the season pass

Hvor fikk du den infoen? Trenger sånn info oftere 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...