Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

beeee4 skrev (9 minutter siden):

Er det noen som får mulighet i morgen til digital edition og ikke ønsker det, si gjerne i fra til meg😃 jeg tar gjerne den👍

Er diskversjonen i morgen, digital uken etter (tror jeg) har vært slik alle gangene Elkjøp har kjørt lotteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Mala said:

En kollega solgte sin disk utgave fra Komplett i går for 8k, lokalt.  

Jeg prøver for tredje gang  hos elkjøp å skaffe en konsoll til noen kompiser. Ingen vinnerlykke på noen av oss så langt , ikke hos Power heller 😛 Dyr DVD spiller du har der hehe.

Var en kollega som tinget den rimelig kjapt :)

Lenke til kommentar

Hei og hå!

Jeg koser meg vanvittig mye med min PS5 nå, men som det i-landsmenneske jeg er så har jeg noen ting jeg lurer på her. Det er jo ikke utenkelig at min PS5 kan få problemer (annet enn coil whine) i løpet av de neste fem årene, og derfor lurer jeg egentlig på:

Gjelder norsk forbrukerlov for svenske nettbutikker (da CDON)? Er det i så fall fem års reklamasjonsrett?

Har ikke funnet noe definitivt svar på dette på nett så derfor jeg lurer. Hadde også vært fint å vite da jeg vet at den svenske reklamasjonsretten er kun tre år.

 

Takker på forhånd for svar😁

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Kanelbollemannen said:

Gjelder norsk forbrukerlov for svenske nettbutikker (da CDON)? Er det i så fall fem års reklamasjonsrett?

Ja. Dei har ein norsk avdeling som representerer CDON.no domenet.

12 minutes ago, Bytex said:

Er det ikke slik at når nettsiden er på norsk og har .no domene gjelder norske reklamasjonslover? Kanskje deres support kan svare på det direkte. 

Nja, no blir vel det å spørre reven om det er trygt å slippe dem inn i hønsehuset. 😂

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en digital, men med den ventetiden det var vært på å få seg ps5, kommer jeg nok til å kjøpe den første jeg får tak i fra butikk. Jeg skriver her hvis jeg kjøper disc, og hvis noen har en uåpnet boks med digital og ønsker å bytte til disc, er jeg interessert. Ikke noe scumbag scalper opplegg, bare differansen (ca. 1k). Holder til nær Oslo. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kanelbollemannen said:

Så min PS5 fra CDON har fem år med garanti?

Reklamasjon i 5 år skal gjelde. Garanti er vel noko dei forsyner etter eiget ønske? Som skal vera minst like god som reklamasjonsvilkårene om eg hugse rett, men kan vera ein kortere periode.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Drunkenvalley said:

Reklamasjon i 5 år skal gjelde. Garanti er vel noko dei forsyner etter eiget ønske? Som skal vera minst like god som reklamasjonsvilkårene, men kan vera ein kortere periode.

Tror alle butikker forholder seg til produsenten sine garantier, som er et år. Har du forresten noen kilder å referere til når du sier at det er fem år reklamasjon? Vil bare være 100% sikker slik at jeg slipper det styret i senere tid🤪

Endret av Kanelbollemannen
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Reklamasjon i 5 år skal gjelde. Garanti er vel noko dei forsyner etter eiget ønske? Som skal vera minst like god som reklamasjonsvilkårene, men kan vera ein kortere periode.

Det stemmer. Garanti er noe selger kan tilby, hvor vilkårene (ikke nødvendigvis varigheten) er bedre enn det du har krav på via norsk lov. Reklamasjonsretten er gjeldende uavhengig av evt. garantier.

Lenke til kommentar
Kanelbollemannen skrev (7 minutter siden):

Tror alle butikker forholder seg til produsenten sine garantier, som er et år. Har du forresten noen kilder å referere til når du sier at det er fem år reklamasjon? Vil bare være 100% sikker slik at jeg slipper det styret i senere tid🤪

står 5 år når jeg søker det opp

Lenke til kommentar
Kanelbollemannen skrev (9 minutter siden):

Tror alle butikker forholder seg til produsenten sine garantier, som er et år. Har du forresten noen kilder å referere til når du sier at det er fem år reklamasjon? Vil bare være 100% sikker slik at jeg slipper det styret i senere tid🤪

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/2-eller-5-ar-se-produktenes-frister/62507871 nyttig å lese :)

Endret av Zain1
Lenke til kommentar

 

Kanelbollemannen skrev (9 minutter siden):

Tror alle butikker forholder seg til produsenten sine garantier, som er et år. Har du forresten noen kilder å referere til når du sier at det er fem år reklamasjon? Vil bare være 100% sikker slik at jeg slipper det styret i senere tid🤪

Garantier er uvesentlig da norsk lov dikterer 5 års reklamasjonsrett på varer som dette.

Endret av M!ke
Lenke til kommentar

Einaste spørsmål er vel om nettbutikker som bruker .no domener kan rettes reklamasjon mot som om dei er norske selskaper, sjølv om dei hovudsakleg er utenlandske. Gitt at ein må vera norskregistrert selskap for å bestille norsk domene burde det vera tilfellet.

https://www.norid.no/en/om-domenenavn/regelverk-for-no/#link5

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...