Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke hører den fra 40+cm er du faktisk kjempe heldig :) dette er helt vanlig med ps5, hadde en som jeg hørte godt 3-4m unna. Xbox derimot har vært langt bedre på å dekke til PSU for å minimere å høre denne coilwhine lyden. 

Endret av Feilhode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg var blant de heldige som fikk tak i en digital ps5 av cdon forrige uke! Mange takk til dere her inne! :D Jeg ønsker likevel å bytte til den med diskdrev, og på finn er det bare totalt kaos nå. Jeg bor i Bergen, er det noen som kan tenke seg å bytte? Det går fint om den er åpnet/brukt, og jeg betaler mellomlegg. 

 

 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, beeee4 said:

Heisann! 

Er det noen som vet hvor man kan få skaffet seg en PS5 uten å betale blodpris på finn?

Du må følge med i denne tråden. VELDIG mange her har fått både 1, 2, 3 og 10 PS 5 ved å følge med her :)

Er 8-9000kr blodpris for en PS 5? Den er kanskje ikkje verdt mere enn butikkpris? Altså bare noe dritt? :p

Endret av Nizzen
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, beeee4 said:

Heisann! 

Er det noen som vet hvor man kan få skaffet seg en PS5 uten å betale blodpris på finn?

Følg med ofte her inne. I arbeidstid hverdager er det mest aktivitet både her og på butikkene. Ha siden oppe i browseren hele tiden og oppdater siden ofte. Vær alltid på siste side. I tillegg er det lurt å ha en rekke andre faner oppe med produktsiden til PS5 i en rekke nettbutikker.

Jeg hadde faner fra 10-12 nettbutikker i tillegg til denne siden oppe, og rakk det 3-timers vinduet som CDON hadde, som det ble tipset om her inne, etter å ha vært tålmodig og oppdatert alle fanene minst en gang i timen i ca 2 uker, og fulgt sidene her flittig. Av og til er det bare noen sekunder du har å gå på, så gjelder å følge med veldig ofte.

Og selv om det plutselig er "bare" 1000-2000 kr dyrere på Finn, så ikke fall for fristelsen. Er mye bedre å kjøpe selv når du tilslutt har fått tak i en plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (15 timer siden):

Du må følge med i denne tråden. VELDIG mange her har fått både 1, 2, 3 og 10 PS 5 ved å følge med her :)

Er 8-9000kr blodpris for en PS 5? Den er kanskje ikkje verdt mere enn butikkpris? Altså bare noe dritt? :p

Ja det er blodpris. 20+% over salgspris..

1-2-3-4-5-10 stk, ja da har de ofte endt opp som problemet vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som sitter på en ekstra diskversjon og vil selge?

Har vært med på alle trekninger jeg har funnet, hatt et par kompiser til å melde seg på. Har sittet som en hauk på altfor mange nettsider og fulgt med. Er så lei.. kjenner spillegleden nesten forsvinne i all stress med å få tak i konsoll. Håper "floken" løser seg fort for oss alle! Sorry, bare frustrasjon 🥺

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, tronde79 said:

Ingen som sitter på en ekstra diskversjon og vil selge?

Har vært med på alle trekninger jeg har funnet, hatt et par kompiser til å melde seg på. Har sittet som en hauk på altfor mange nettsider og fulgt med. Er så lei.. kjenner spillegleden nesten forsvinne i all stress med å få tak i konsoll. Håper "floken" løser seg fort for oss alle! Sorry, bare frustrasjon 🥺

Har du nok penger da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (19 timer siden):

Du må følge med i denne tråden. VELDIG mange her har fått både 1, 2, 3 og 10 PS 5 ved å følge med her :)

Er 8-9000kr blodpris for en PS 5? Den er kanskje ikkje verdt mere enn butikkpris? Altså bare noe dritt? :p

Ja, 8-9k er blodpris, mtp at du ikke får brukt ps5 optimalt helt enda, i mitt tilfellet føler jeg at jeg kjøpte ps5 for tidlig :p jeg spiller for det meste fps spill som warzone etc, og ingen av de spillene har fått en update enda for next gen konsollene, jeg har ikke 8k tv men 4k, ps4 pro maskina klarte fint 4k, men hypen over en ny konsoll maskin etter flere år sugde meg rett inn, iallefall 120 fps, som de brukte i markedsføringen sin all the way 😛 jeg fikk ps5 maskina igjennom tips fra denne gruppen og til de som ikke har fått muligheten enda, har du 4k tv, en ps4 pro, og spiller fps spill som meg, det holder med ps4 pro enn så lenge, fps spillene har ikke kommet langt nok enda med next gen update:( med mindre du går for xbox:p den har man klart å få til mellom 100-120 fps på i warzone!

Lenke til kommentar
22 hours ago, Kanelbollemannen said:

Før folk konkluderer må jeg legge til at jeg la mobilen min supernærme, hadde jeg skulle gått nærmere måtte jeg ha åpnet konsollen.

Legger også til at de første 12 sekundene er fra fronten der av/på-knappen er. De siste sekundene er fra baksiden der du finner strømport og hdmi-port.

PS5_lyd.mp3 370.63 kB · 32 downloads

Det er helt normalt, min lager samme lyden og har Delta vifte. Slapp av og nyt konsollen. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken vifte jeg har, men man hører den så og si ikke i heletatt fra sofaen under miles morales spilling, selv hvis man skrur av lyden, vil tro alle viftene gjør jobben sin.

Eneste jeg har merket er at ps5 har crackling noice, altså den tikker/smeller litt når temperaturen forandres, ofte når man slår den på, eller har spilt noe som krever en del også slår den av. Etter et raskt Google søk er det også helt vanlig. Husker min ps3 hadde veldig mye crackling noice. Ps4/pro hadde litt innimellom men ser ut som ps5 har dette oftere igjen.

Lenke til kommentar

Ser det er en del som klager over PS5-støy her. Kan rapportere at jeg ikke hører min når jeg spiller. Har heller ikke opplevd noe kræsj, kontrollerproblemer eller noe. Digger Dualsense kontrolleren, spillene kjører som smør, alt ser bra ut og konsollen er stille. Er rett og slett veldig fornøyd med maskinen. 🙂

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Showt1me said:

Er det noen som husker hvilken dato siste forhåndsbestilling fra CDON på diskversjon var satt til? Når jeg finner ordre og trykker på den på min side, så står det bare forhåndsbestilt. Kan jo håpe den blir sendt ut tidligere, men mener den var satt til Mai? 

Tror det var et sted i mai

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Showt1me said:

Er det noen som husker hvilken dato siste forhåndsbestilling fra CDON på diskversjon var satt til? Når jeg finner ordre og trykker på den på min side, så står det bare forhåndsbestilt. Kan jo håpe den blir sendt ut tidligere, men mener den var satt til Mai? 

Står behandles hos meg 

Lenke til kommentar
Showt1me skrev (33 minutter siden):

Er det noen som husker hvilken dato siste forhåndsbestilling fra CDON på diskversjon var satt til? Når jeg finner ordre og trykker på den på min side, så står det bare forhåndsbestilt. Kan jo håpe den blir sendt ut tidligere, men mener den var satt til Mai? 

31 mai

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...