Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

X_Prez_Nixon skrev (1 minutt siden):

Jeg syns dette lisens playstation systemet er litt gammeldags. Jeg mener i 2020 så bør det være så enkelt at man logger på Sony . com hvor man kan bestille en ps5. Hvis det er et begrenset antall så bør de gå etter psn kontoen din. Hvis du spiller mye. har handlet mye spill osv osv så kommer du foran i køen. Dette nordisk film greiene minner om en playstation mafia spør du meg. Hvis dette var matvarebutikker så hadde folk ropt monopol. Jeg ser ikke noe forskjell. 

Sony som Ms gir katta i brukerne er kun antall salg. Som teller 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 1994-95, mens "alle" kjøpte Playstation1, så valgte jeg som lojal Nintendo fanboy å vente på N64. I 2000 da "alle" kjøpte PS2, så valgte jeg å vente på neste Nintendo konsoll, til tross for at jeg nå hadde fulltidsjobb og dermed råd til å kjøpe både 1 og 2 (og 3) konsoller.

Det var først i 2004 at gameren i meg brøt ned Nintendo fanboyen, og jeg gikk til innkjøp av både PS2 og originale Xbox. Etter det var det alle konsoller som gjaldt.

Under N64 og GameCube tiden så gjorde Nintendo det såpass dårlig, og ikke minst var konkurransen med Sony ansett som såpass reell at man nærmest behøvde fanboys som meg til å holde selskapet flytende på hjemmekonsoll markedet.

Da Nintendo Wii kom ut, og Nintendo plutselig hadde en konsoll som var trendy igjen, så var det ikke mulig for fanboys som meg å skaffe seg en til lansering. Den ble revet vekk av de som ikke hadde rørt en Nintendo konsoll på åresvis. Jeg følte meg snurt og sviktet.

Kan ikke huske at noe havnet på finn den gang. Men det led til en meget spennende jakt for å finne Wii før jul for mange av oss gamle Nintendo fanboys.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Ja. Men er man oppsagt/permittert og hardt rammet økonomisk pga. verdens tilstand så tror jeg denne bufferen bør forbeholdes tak over hodet og mat. Jeg kommenterte poengene til newman221.

Er litt med prioriteringer. 

Har en Engelsk live kompis som sliter som en London Black cab sjåfør han gikk for en X men holder tilbake på en 2.1 oled å,bruker sin dinosaur Panasonic GZ2000

Lenke til kommentar
X_Prez_Nixon skrev (Akkurat nå):

Hvis det var tilfelle så hadde de solgt dem selv. Da tjener de mer. Dette er mer en sånn gutteklubb at Nordisk film "lar" sony selge sine maskiner i Norge så lenge de får sin del av kaka. 

Tror Nordisk film har importert konsoller i Norge siden 90 tallet var håpløst da oxo. Husker godt sega mega drive lanseringa i Norge .... spillene kom først i hyllene på butikkene og konsollene uker etter ...

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, X_Prez_Nixon said:

Jeg syns dette lisens playstation systemet er litt gammeldags. Jeg mener i 2020 så bør det være så enkelt at man logger på Sony . com hvor man kan bestille en ps5. Hvis det er et begrenset antall så bør de gå etter psn kontoen din. Hvis du spiller mye. har handlet mye spill osv osv så kommer du foran i køen. Dette nordisk film greiene minner om en playstation mafia spør du meg. Hvis dette var matvarebutikker så hadde folk ropt monopol. Jeg ser ikke noe forskjell. 

De City fans som støttet laget da de hadde Uwe Rösler og Niall Quinn på topp, ønsker seg nok lik system som du nevner, når de i dag ikke klarer å skaffe seg billett til Citys hjemmekamper. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
9 minutes ago, samco said:

Sony som Ms gir katta i brukerne er kun antall salg. Som teller 

Om en Series X havner på finn så forstår jeg de som støttet Xbox merkevaren i forrige generasjon føler seg snurtne. Men Playstation har alltid vært allemannseie (bortsett fra PS3), så dette må nesten Playstation herrefolket regne med. 😁

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (4 minutter siden):

Åjaneidaså. Det er jo ikke anekdotisk i det hele tatt.... 🤦🏻‍♂️

Ja synes synd på fyrn...  Blir vel en nummer 3 Panasomi. UB9000 UHD spiller han strekker seg til fra TPS  i krisen .Heldigvis har jeg ikke blitt økonomisk rammet av verden situasjonen. 

Endret av samco
Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (1 minutt siden):

Om en Series X havner på finn så forstår jeg de som støttet Xbox merkevaren i forrige generasjon føler seg snurtne. Men Playstation har alltid vært allemannseie (bortsett fra PS3), så dette må nesten Playstation herrefolket regne med. 😁

Som Volvo 240 i Norge var nei finnes alternativer til hva  hver manns i Norge kjøper. Litt zz å ha noe alle har synes jeg ivertfall for min del.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 timer siden):

Den dagen du skal selge bolig regner jeg med at du tar en for laget og selger den for det samme du kjøpte den for. Det samme gjelder alt annet du har som har steget i verdi. Og tjener du noe over medianlønn tar jeg det som en selvfølge at du frivillig betaler alt overskytende til statskassa. 

Tingen er, at eg ville ikkje blitt med på boligmarkedet for å være konkurrent, kjøpe boligen forran nesa til nybakte foreldre, studenter etc, for så å selge til nettopp samme gruppa for dobbel pris etterpå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

44 minutes ago, CaZpeR said:

Hvis man er permittert, oppsagt og har pengeproblemer så er vel ikke et underholdningsprodukt til 5-6000,- øverst på den kjøpslista. Ser ikke helt noen god argumentasjonen her 🤔

Du toucher det selv. Jeg tror nok disse familiene som er rammer hardt økonomisk vil prioritere tak over hodet og mat. 

Det kan da virkelig være et reelt scenario. Jeg var heldig og fikk gjennom en bestilling igår. Om det viser seg at noen er villig til å betale 20'000 kroner for å overta konsollen min gjør jeg det på flekken. Jeg har ikke økonomisk samvittighet til å tviholde på en konsoll jeg strengt tatt ikke trenger om jeg kan få 20 laken for den. Det er mye annet jeg kunne kjøpt for mellomlegget.  Men jeg veit ikke om jeg legger ut en annonse på finn.

Gjør det samme med huset og bilen. Om noen er villig til å betale tredobbel pris for ting jeg har kjøpt så selger jeg på flekken. Jeg tror faktisk jeg selger hele garderoben også, og føler litt på skammen (og gleden) mens jeg går naken bort til nærmeste klesbutikk og kjøper nye klær. 

Om folk er så desperate og betaler irrasjonelle priser for et produkt det finnes flere titalls millioner av om noen måneder selger jeg med glede. Jeg kan bruke PS4-konsollen min i mellomtiden.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (10 minutter siden):

Tingen er, at eg ville ikkje blitt med på boligmarkedet for å være konkurrent, kjøpe boligen forran nesa til nybakte foreldre, studenter etc, for så å selge til nettopp samme gruppa for dobbel pris etterpå!

Tingen er at du har et veldig snevert syn på akkurat hva du synes er greit og ikke greit angående hva folk selger, og kjøper seg. Det lukter kommunisme lang vei. Men folk har forskjellige preferanser og behov. PS5 er på alle mulige måter et luksusprodukt, i motsetning til bolig som er en nødvendighet. Spar deg for slike latterlige sammenlikninger. Lev med det, uten å rakke ned på andre som ønsker å tjene noen kroner på PS5. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, unik42 said:

Vel, det klages jo på at spekulantene driver prisene på boliger oppover. 

Selvsagt og det klages på at man spekulerer i priser på livsviktige medisiner :) Heldigvis kan ikke hvem som helst kjøpe eks. insulin, jeg er redd mange da måtte kjøpt dette via mange av de samme individene på Finn.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9 hours ago, Smultring77 said:

jaja ...

komplett ... forventet levering 12 desember .... OH glemt det ... plutselig 19 desember ... Det er jo før jul det, men oh ... nei glem det, komplett gjør jo alltid sånn ... flytter datoene slik at 2021 blir leveringsdato til slutt. Da burde det gå greit. Da har de et helt år på seg ...

 

Det er verdt å merke seg at min erfaring med Komplett er at ordresiden din er fryktelig misvisende. Har opplevd flere ganger at dato inne på ordresiden blir dyttet men jeg har likevel fått varen til det som var opprinnelig forespeilet tid. Men det er jo fryktelig vanskelig å forholde seg til da.

Komplett har jo vært helt på viddene med denne lanseringen. Bestilte min 24. april, forventet levering i mars, 2021.. Bestilte Digital Edition samme dag som den ble lagt ut, forventet levering i mars, 2021 den også. At de har klart å driiite seg loddrett ut ved å ha null selvinnsikt rundt hvor mange konsoller de potensielt får er jo en ting, toppen av kransekaka er jo hvordan de i sommer promoterer via Facebook og anbefaler folk å bestille PlayStation 5 fra Komplett.no for å sikre seg et eksemplar til lansering. Det er jo så total fiasko som det kan bli.

Det er vel også lov til å håpe på at nå som "mange" har klart å sikre seg eksemplar via NetonNet, Coop, Coolshop, Power, Elkjøp osv.. Så blir det mange avbestiller hos Komplett fremover. Med mindre folk tviholder på bestillingene sine da de kan dumpe konsollen på Finn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...