Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Forstår at folk som ikke fikk tak i konsoll i dag er skuffet (jeg er en av dem) men prøv å hold en saklig debatt uten skjellsord og den slags :) Et par innlegg forsvant i denne sammenheng 

Modereringen skal ikke kommenteres i tråden

Lyktestolpe420 skrev (1 minutt siden):

Hva står det på siden på bestillingen din? Står det «akseptert»

Ingen idé, har ikke profil der. Bare bestillingsbekreftelsen.

Noen flere som ser ironien i bestillingsbekreftelsesmailen?
"Du kan slappe av, alt er under kontroll."

Edited by Groundbreaking-Maize

Ps5 lanseringen må være ren mekka for svindlerene på finn.no , mange desperate folk der ute.

Virker som jeg er den eneste som ikke bryr meg om ps5  og holder med pc , ganske deilig når jeg leser enkelte innlegg her :)

• Like 1

Groundbreaking-Maize skrev (5 minutter siden):

Ingen idé, har ikke profil der. Bare bestillingsbekreftelsen.

Noen flere som ser ironien i bestillingsbekreftelsesmailen?
"Du kan slappe av, alt er under kontroll."

Du kan lage bruker med samme mail som du bestilte med. Så kan du se i mine bestillinger på statusen

Mr Pepe skrev (2 minutter siden):

Ps5 lanseringen må være ren mekka for svindlerene på finn.no , mange desperate folk der ute.

Virker som jeg er den eneste som ikke bryr meg om ps5  og holder med pc , ganske deilig når jeg leser enkelte innlegg her :)

For pc har ikke hatt akuratt det samme med rtx3000 serien, ryzen zen 3 og big navi?

50 minutes ago, SkyMarshall Arts said:

Hmmm ok. Da er jeg 46 forann deg. Ikke fått mail enda om kansellering. Det er rimelig close i så tilfelle.

Her bommer du vel?

Lyktestolpe420 skrev (7 minutter siden):

Du kan lage bruker med samme mail som du bestilte med. Så kan du se i mine bestillinger på statusen

Jeg går ut ifra at den faktisk er kansellert, uten at jeg legger innsats i å lage en profil for å dobbelbekrefte det.

Når du får denne mailen her, men etterpå får en melding at du ikke var blant de første 250. «Du kan slappe av, alt er under kontroll.» Nei det er faen meg ikke under kontroll fordi jeg får ikke PS5en. Skal faen meg saksøke coolshop er lei av dette faenskapet

F8060134-8B82-4414-8868-121F258D0E45.jpeg

• Like 2

Groundbreaking-Maize skrev (7 minutter siden):

Jeg går ut ifra at den faktisk er kansellert, uten at jeg legger innsats i å lage en profil for å dobbelbekrefte det.

Ville bare se om det sto akseptert på deg og siden du fikk meldingen og var sein. Eller om din faktisk ble kansellert

2 minutes ago, FrankBerit said:

Når du får denne mailen her, men etterpå får en melding at du ikke var blant de første 250. «Du kan slappe av, alt er under kontroll.» Nei det er faen meg ikke under kontroll fordi jeg får ikke PS5en. Skal faen meg saksøke coolshop er lei av dette faenskapet

F8060134-8B82-4414-8868-121F258D0E45.jpeg

Skulle tro at måten Coolshop ordla seg på her at de hadde tatt hensyn til antallet de hadde før ordren ble bekreftet 😕

• Like 1

Groundbreaking-Maize skrev (43 minutter siden):

Oooog melding fra coolshop om at de ikke har konsollen de solgte meg og heller ikke vil holde av en til neste batch.

Faen.. kommer vel en melding til meg også da. 😕

2020 var liksom året man virkelig begynte å bæsje på forbrukerrettigheter. Først ute var SAS med de der "avbestilling? Snakkes om 6 måneder" meldingene. Nå har elektrokjedene begynt med "inngått avtale om kjøp? lol, den sletter vi".
Hva pokker er det som skjer, hvor er forbrukerombudet?

• Like 1

Faktisk Nordisk Film som er distributør av PS5 (og Playstation) i Norge.

er det noen man bør klage til så er det dem😁

Lami skrev (8 minutter siden):

Faktisk Nordisk Film som er distributør av PS5 (og Playstation) i Norge.

er det noen man bør klage til så er det dem😁

Hvorfor? Har de lovet butikkene flere konsoller enn de kunne levere?

penguino skrev (14 minutter siden):

Jeg har forhåndsbestilt hos Power, men har ikke hørt noe om henting/levering. Noen i samme situasjon?

Slik ser det ut hos meg. Har stått slik i hele dag, men i følge kundeservicen skal det være i orden. Men trur det ikke før jeg står det med pakken i hånden. Sendingen er ikke mottatt Postnord som Power bruker som distributør. Men jeg har valgt henting i butikk, så kanskje de ikke bruker Postnord ved intern forsendelse.

Sporing.png

Nazomi skrev (2 minutter siden):

Slik ser det ut hos meg. Har stått slik i hele dag, men i følge kundeservicen skal det være i orden. Men trur det ikke før jeg står det med pakken i hånden. Sendingen er ikke mottatt Postnord som Power bruker som distributør. Men jeg har valgt henting i butikk, så kanskje de ikke bruker Postnord ved intern forsendelse.

Samme her:
image.png.14fbf01fa39620a760615d0867a1da01.png

Har valgt levering i butikk siden jeg har en Power 10min gange herfra.
Det står at ordren sendes fra hovedlageret og hentes i Power-butikk. Regner nesten med det er noe intern varetransport da. Har forventet leveringstid i morgen så regner med jeg får hentet den i morgen og. Tar bare 5-6 timer med bil fra hovedlageret i Sverige og inn til Oslo så den bør jo være her nå.

• Like 1

1 hour ago, SkyMarshall Arts said:

Hmmm ok. Da er jeg 46 forann deg. Ikke fått mail enda om kansellering. Det er rimelig close i så tilfelle.

Vi er vel ca 700 før han mtp ordrenummer? Tror du må telle igjen, for jeg tror vi er good! :)

Edit: Jeg er fortsatt nervøs da. Slå av mobilen og leve i lykkelig uvitenhet kanskje?

Edited by hypotc