Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Selvin skrev (8 minutter siden):

Helt idiotisk av Elkjøp, de bedriver jo en voldsom forskjellsbehandling? Skjønner meg ikke på dem. Er flere her som ser ut til å få konsollen allerede i dag. Det ser også ut til å gjelde folk som bestilte senere enn deg (og meg som også bestilte 10:02).

Føler med dere! Merkelig opplegg dette! Fikk dere en dualsense i komp? Jeg fikk bekreftelse 10.01, med forventet ankomst i dag! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anonym1234 skrev (17 minutter siden):

Netonnet har heller ikke sendt ut noe som helst av informasjon eller konsoller enda... noen som har hørt fra dem?

Får bare samme standarsvar når man kontakter kundeservicen dems. «Alle som har forhåndsbestilt får ved lansering, med mindre det skjer noe uventet»

Ingenting om når de sender

Hei! Jeg mailet med de nettopp og fikk dette:

20201118_085644.thumb.jpg.7e228f218025f355ad26cc90234ee41e.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selvin skrev (7 minutter siden):

Helt idiotisk av Elkjøp, de bedriver jo en voldsom forskjellsbehandling? Skjønner meg ikke på dem. Er flere her som ser ut til å få konsollen allerede i dag. Det ser også ut til å gjelde folk som bestilte senere enn deg (og meg som også bestilte 10:02).

Synes generelt hele lanseringen er gjort flåsete. De kunne sendt i dag senest og ha pakkene klare på forhånd. Det virker som de er sånn "Ja, den skal sendes på Torsdag så da pakker vi på Torsdag også". 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Emils. said:

Synes generelt hele lanseringen er gjort flåsete. De kunne sendt i dag senest og ha pakkene klare på forhånd. Det virker som de er sånn "Ja, den skal sendes på Torsdag så da pakker vi på Torsdag også". 

Chattet med dem nå, min også blir sendt ut i morgen, så ser dårlig ut hva gjelder å få konsollen på releasedagen.

image.thumb.png.88c0a6e799a5434c027076860d22e228.png

 

tenor.gif

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (29 minutter siden):

Leveranser nordover synes jeg kan være litt hipp som happ, noen ganger kommer det før forventet leveringsdato, andre ganger etter.

Med vanlige pakker fra posten og PostNord tar det tre dager fra den blir levert til terminalen før jeg får den.

De pleier vanligvis å gi beskjed om at det vil ta 6-7 dager.

Har en sjelden gang opplevd at det tok 4-5 dager.

 

Denne Playstation blir vist sent med Bring, og jeg betalte for prioritert pakke.

Nå vet jeg ikke hvor hurtige bring er, men regner med de bruker omtrent like lang tid som posten...

Om det er tilfelle vil jeg da få konsollen i morgen...

 

Selv om den kommer på fredag synes jeg det er veldig rart at de mener det er såpass stor forsinkelse at jeg fortjener kompensasjon.

Lenke til kommentar
Selvin skrev (4 minutter siden):

Chattet med dem nå, min også blir sendt ut i morgen, så ser dårlig ut hva gjelder å få konsollen på releasedagen.

image.thumb.png.88c0a6e799a5434c027076860d22e228.png

 

tenor.gif

 

Nå husker ikke jeg ordrett hva som sto, men det har jo alltid vært slik "Sikre deg produktet til lansering". Om den ikke sendes før i morgen OG posten kødder noe til har man den ikke før Mandag. 

Lenke til kommentar
Candey skrev (4 minutter siden):

Fortsatt ikke hørt noe fra Elkjøp jeg heller. Bestilte digital kl. 10.02. Dette er fullstendig lotto om man har den før helgen eller senere i neste uke virker det som. 

Har ikke fått med meg om noen har hørt at de får den digitale utgaven nå?

Vet at de har sagt de hadde for få av den til at alle som kjøpte den ville få nå på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Emils. said:

Nå husker ikke jeg ordrett hva som sto, men det har jo alltid vært slik "Sikre deg produktet til lansering". Om den ikke sendes før i morgen OG posten kødder noe til har man den ikke før Mandag. 

Helt elendig, også koblet med at flere ser ut til å få allerede i dag, i.e. sendt to dager før andre. De burde i det minste forsøkt seg på følgende:

  • Send ut i kjøpsrekkefølge
  • Eller, send ut basert på hvor folk bor slik at man treffer flest mulig på releasedagen
  • I det minste få sendt ut alt før releasedagen

Ser ikke ut til at de treffer på noen av de tre - helt lotteri som noen andre sier her. Ufattelig svakt. Men men, Power sender vel heller ikke før i morgen, og muligens ikke Komplett heller, så vi kan kanskje skylde på Sony også oppi dette her da leverandørene tilsynelatende har fått beskjed om at de ikke kan sende ut før releasedagen. Helt idiotisk gitt at konsollen allerede er ute i andre deler av verden. Da burde de heller sagt releasevindu, alt sendes ut innen 18, men man får mellom 18 og 21 nov. f.eks., hva faen er da poenget med å si at release er 19.??

/rant.

Nå skal ikke jeg klage mer. Det kommer når det kommer, forhåpentligvis før helga :) 

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
1 minute ago, URGEMAN said:

Min er tydeligvis på vei med posten. Får se hva som dukker opp. Blir skuffet om jeg får diskversjonen inni digital edition-pakningen...

Hvorfor det? Med digital får du jo bare tilgang til Sony sin butikk og må godta alt av priser du får der (som alltid vil være dyrere enn fysiske butikker ved lansering). Du kan heller ikke videreselge eller kjøpe brukte spill.

Lenke til kommentar

Min ble sendt fra Oslo kl 08:22 idag.

7,4 kg.

Blir spennende å se hva som kommer...

 

URGEMAN skrev (2 minutter siden):

Min er tydeligvis på vei med posten. Får se hva som dukker opp. Blir skuffet om jeg får diskversjonen inni digital edition-pakningen...

Er det pga design eller plass? Ser ikke helt hvorfor det skulle være skuffende da du alltids kan velge å ikke bruke plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...