Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
newman221 skrev (26 minutter siden):

$50 for de svarte panelene, og 25% mva og fortollingsgebyr når de ankommer Norge. Blir rimelig kostbart å kvitte seg med den hvite fargen... 

Tja, om man må betale MVA og fortollingsgebyr blir det totalt ca 750kr. Det er vel nyprisen på et PS5 spill? Så hvor stor kostnad det er kommer vel an på hvor mye penger man har. Personlig føler jeg ikke det er så mye sammenlignet med hva jeg har brukt på å f. eks. stasjonær PC'en min med alt av peripherals og "unødvendig" dyre komponenter for å få det akkurat slik jeg vil ha det :p

Mojo Wangen skrev (26 minutter siden):

Er jo bare å ta av platene og spraylakkere dem selv. Koster en brøkdel av prisen Dbrands skal ha 

Kan godt være, men kjekt ha de originale platene originale om man bryr seg om slikt. Tror også man skal slite litt med å få til like godt resultat selv på overflaten, men det skal jeg ikke si for sikkert da jeg har gjort lite slikt selv.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Mojo Wangen said:

Er jo bare å ta av platene og spraylakkere dem selv. Koster en brøkdel av prisen Dbrands skal ha 

Uff ja... prøv gjerne. Men for at maling/spraylakk skal feste seg til plastikk må du først slipe bort beskyttelseslaget som er på stort sett all plastikk fra fabrikk, før du legger på plast-primer,  maling, klarlakk. Det virker ekstra vanskelig på disse ps5 platene da de er mønstret ganske heftig.

Jeg er en stor tilhenger av DIY prosjekter, men disse PS5 platene holder jeg meg unna :D tok the easy way out

  • Liker 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Maniac said:

Uff ja... prøv gjerne. Men for at maling/spraylakk skal feste seg til plastikk må du først slipe bort beskyttelseslaget som er på stort sett all plastikk fra fabrikk, før du legger på plast-primer,  maling, klarlakk. Det virker ekstra vanskelig på disse ps5 platene da de er mønstret ganske heftig.

Jeg er en stor tilhenger av DIY prosjekter, men disse PS5 platene holder jeg meg unna :D tok the easy way out

Normalt bruker man vel gummilakk for å kunne rive den av uten å ødelegge originalfinishen. Litt dårlig heft er ønskelig. 

Lenke til kommentar
Maniac skrev (46 minutter siden):

Uff ja... prøv gjerne. Men for at maling/spraylakk skal feste seg til plastikk må du først slipe bort beskyttelseslaget som er på stort sett all plastikk fra fabrikk, før du legger på plast-primer,  maling, klarlakk. Det virker ekstra vanskelig på disse ps5 platene da de er mønstret ganske heftig.

Jeg er en stor tilhenger av DIY prosjekter, men disse PS5 platene holder jeg meg unna :D tok the easy way out

Enda enklere er svart folie, det er lettvint🤩

Lenke til kommentar
Deepfarm skrev (11 minutter siden):

Der kom pengene fra CDON i retur, syntes det er veldig uprofesjonelt av et selskap å kunne skrive til en kunde at varen din pakkes, og noen dager etterpå: «vi har dessverre solgt for mange». 

Skjønner veldig godt at det er frustrerende, og enig i at det er for dårlig. 

Føler med deg🥺.

Lenke til kommentar
frahell000 skrev (6 minutter siden):

Skjønner veldig godt at det er frustrerende, og enig i at det er for dårlig. 

Føler med deg🥺.

Jeg hadde liksom hatt litt mer forståelse for det om de skrev det når jeg tok kontakt med kundeservice, men når de først sier den er på vei, for å si at den er utsolgt. Det blir for meg for useriøs av en så stor aktør 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deepfarm skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde liksom hatt litt mer forståelse for det om de skrev det når jeg tok kontakt med kundeservice, men når de først sier den er på vei, for å si at den er utsolgt. Det blir for meg for useriøs av en så stor aktør 

Sitter og håper at det bare betyr at de ikke kan reservere pengene så så lenge 😭

Lenke til kommentar
Bjoornis skrev (6 minutter siden):

Sitter og håper at det bare betyr at de ikke kan reservere pengene så så lenge 😭

Dersom beløpet er reservert, vil pengene være tilgjengelig etter noen virkedager. Pengene er da ikke hos CDON, men gjort utilgjengelig på din konto midlertidig.

Er beløpet betalt derimot, må CDON refundere- og det kan ta lengre tid.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Har bare noen spørsmål angående garantier og reklamasjon. Tenker å få kjøpt meg PS5 med supportavtale på 3 år hos Power, men da må jeg vinne en loddtrekning, og vi vet jo alle hvordan sjansene er der😛 Etter å ha søkt litt på nett forstår jeg det slik at det er 1 år garanti på PS5 (alt for kort i mine øyne). Forstår det slik at det også er 5 år reklamasjonsrett på PS5. Hvor gunstig er reklamasjonsretten? Hvis for eksempel masse støv har kommet seg inn i maskinen slik at den slutter å virke, er det da reklamasjonsrett? Har noen erfaringer med at det går bra i reklamasjonsaker?

 

Kan jo legge til at jeg spør om dette fordi jeg føler at det er mye rart rundt produksjonen til PS5, og det kan jo føre til produksjonsfeil. Kanskje det tar 1 år og 6 måneder, kanskje det tar 5 år, men vil helst være sikker på at konsollen virker i minst 3 år. Er jo derfor fint med en supportavtale som sikrer at den skal virke i 3 år.

 

Takker for svar på forhånd😁

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kanelbollemannen said:

Hei folkens!

 

Har bare noen spørsmål angående garantier og reklamasjon. Tenker å få kjøpt meg PS5 med supportavtale på 3 år hos Power, men da må jeg vinne en loddtrekning, og vi vet jo alle hvordan sjansene er der😛 Etter å ha søkt litt på nett forstår jeg det slik at det er 1 år garanti på PS5 (alt for kort i mine øyne). Forstår det slik at det også er 5 år reklamasjonsrett på PS5. Hvor gunstig er reklamasjonsretten? Hvis for eksempel masse støv har kommet seg inn i maskinen slik at den slutter å virke, er det da reklamasjonsrett? Har noen erfaringer med at det går bra i reklamasjonsaker?

 

Kan jo legge til at jeg spør om dette fordi jeg føler at det er mye rart rundt produksjonen til PS5, og det kan jo føre til produksjonsfeil. Kanskje det tar 1 år og 6 måneder, kanskje det tar 5 år, men vil helst være sikker på at konsollen virker i minst 3 år. Er jo derfor fint med en supportavtale som sikrer at den skal virke i 3 år.

 

Takker for svar på forhånd😁

Ja det vil dekkes av reklamasjonsretten med mindre du har maskinen stående i et utrolig støvete miljø. Ved normal bruk skal den holde i fem år. Søler du øl på den eller mister den ned trappa må du evt ha forsikring for å få dekket reparasjon. Det har du ofte inkludert i innboforsikringen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanelbollemannen skrev (6 minutter siden):

Hei folkens!

 

Har bare noen spørsmål angående garantier og reklamasjon. Tenker å få kjøpt meg PS5 med supportavtale på 3 år hos Power, men da må jeg vinne en loddtrekning, og vi vet jo alle hvordan sjansene er der😛 Etter å ha søkt litt på nett forstår jeg det slik at det er 1 år garanti på PS5 (alt for kort i mine øyne). Forstår det slik at det også er 5 år reklamasjonsrett på PS5. Hvor gunstig er reklamasjonsretten? Hvis for eksempel masse støv har kommet seg inn i maskinen slik at den slutter å virke, er det da reklamasjonsrett? Har noen erfaringer med at det går bra i reklamasjonsaker?

 

Kan jo legge til at jeg spør om dette fordi jeg føler at det er mye rart rundt produksjonen til PS5, og det kan jo føre til produksjonsfeil. Kanskje det tar 1 år og 6 måneder, kanskje det tar 5 år, men vil helst være sikker på at konsollen virker i minst 3 år. Er jo derfor fint med en supportavtale som sikrer at den skal virke i 3 år.

 

Takker for svar på forhånd😁

Ikke kjøp forsikring med mindre du har tenkt til å bære med deg konsollen rundt omkring. Reklamasjon dekker produksjonsfeil, null problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...