Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

jcberg skrev (Akkurat nå):

Er det riktig at det bare er to års reklamasjonsrett? Jeg reklamerer fremdeles på mine Joy-Con fra 2017 med jevne mellomrom uten at det har vært noe problem. Sist i Januar. 

Finnes ingen klar definisjon for hva som er 2 og 5 år. Det er produktets natur som avgjør. Vanligvis tror jeg kontroller går under 2 år, fordi det regnes som en slitedel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ekeleee skrev (6 minutter siden):

Finnes ingen klar definisjon for hva som er 2 og 5 år. Det er produktets natur som avgjør. Vanligvis tror jeg kontroller går under 2 år, fordi det regnes som en slitedel.

https://www.pressfire.no/artikkel/Stor-forbrukertest-Halvparten-flger-ikke-loven-ved-reklamasjon-p-spillkontrollere
 

Vi snakket også med Forbrukerrådet, som uten særlig tvil kunne slå fast at spillkontrollere har fem års reklamasjonsfrist – ikke to.

- Et produkt som er ment å vare vesentlig lengre enn to år, har fem års klagefrist etter forbrukerkjøpsloven. Det er ingen tvil om at en spillkonsoll har en levetid langt over to på, og dermed har fem års klagefrist, sier juridisk seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
RigmorK skrev (Akkurat nå):

https://www.pressfire.no/artikkel/Stor-forbrukertest-Halvparten-flger-ikke-loven-ved-reklamasjon-p-spillkontrollere
 

Vi snakket også med Forbrukerrådet, som uten særlig tvil kunne slå fast at spillkontrollere har fem års reklamasjonsfrist – ikke to.

- Et produkt som er ment å vare vesentlig lengre enn to år, har fem års klagefrist etter forbrukerkjøpsloven. Det er ingen tvil om at en spillkonsoll har en levetid langt over to på, og dermed har fem års klagefrist, sier juridisk seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.

Svaret ligger her i følgende setning:

Sitat

En kan ikke stykke opp innholdet som følger med en konsoll, inkludert kontrollere, og si at dette ikke har lavere klagefrist. Kontrollere kjøpt enkeltvis har også den samme klagefristen.

Da er det altså 5 år på alt som følger med produktet - greit å vite!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
frahell000 skrev (2 minutter siden):

Maxgaming hadde et "drop" med 1 digital konsoll på lager som ikke gikk å legge i handlekurven. Go figure🙄

Kanskje litt å ta i å kalle det et drop, men greit. :D

Endret av power
Lenke til kommentar

Får vel komme med oppdatering selv nå som alt er i orden. Virker som nå aller fleste CS-kunder har fått sine leveranser og CDON kundene får denne uken. Kudos til Postnord som har vært effektiv disse dager og gjort mange glade.

På min side sitter jeg nå plutselig med 2 enheter** fordi samme kveld hadde bestilt fra CS, fikk jeg tilbud fra en bekjent som hadde vunnet Power-konkurransen. Fikk den fra CS i går, og Power sin hentet jeg hos bekjenten i dag.

Ikke fordi "just because I can, mohaha"-type ting, men pga den vifte-diskusjonen. Ville se med egne øyne (og evt. høre / ikke høre) hva det styret er om. Vet ikke om det er vilkårlig eller har med hvilket parti forskjellig land har fått, men den fra CS har Nidec vifte og den fra Power har Delta. Etter en kjapp oppstart-test var det ikke noe merkbar lyd hverken på det ene eller andre, men forskjellene kommer kanskje etterhvert som maskinen får kjørt seg litt, hvis det i det hele tatt er noen. Det får jeg ikke testet enda for en god stund (lang historie).

Anywho, da melder jeg meg også gledelig ut av denne tråden, og lykke til alle andre som fortsatt venter på sin store kjære. ;) Og samtidig beklager for all fortvilelsen og ræntingen resten måtte lide seg gjennom. The adventure continues on the other place! (den andre tråden altså)

**PS! NB! Beholder begge inntil videre, så vennligst unngå you-know-what-innlegg og PM. Får se hva som skjer etterhvert.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mrmojorising said:

Noen som vet status hos Komplett? Har en ordre siden Mai 2020 som ikke har blitt oppdatert siden 3. Desember....

Komplett holder kortene tett til brystet. Ikke så rart, med tanke på pepperen de fikk. 
 

Hva ordrestatus angår, så oppdaterer de når det er noe endringer. Om din fortsatt er på tredje mai, så betyr det at du får konsoll den dagen. 
 

Bestilte min fra Komplett i september, og min er og på tredje mai. Regner med at dette er et estimat av Komplett, og at det vil komme endringer, enten som pusher det fram, eller tilbake. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...