Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, TiLT42 said:

Jeg betaler med faktura (kjappeste måten å få gjennom en ordre når sidene var trege), så jeg har ikke blitt trekt noe. Bestillingen min sier "til behandling".

 

Problemet med faktura er at det må utføres kredittsjekk og jeg har opplevd mange ganger at varen ikke blir holdt av eller reservert før kredittsjekk er utført og da er det alt, alt for sent uansett. Så bruker aldri faktura når ting skal gå raskt men mindre man ligger inne med fakturaavtale allerede.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, RamGuy said:

 

Problemet med faktura er at det må utføres kredittsjekk og jeg har opplevd mange ganger at varen ikke blir holdt av eller reservert før kredittsjekk er utført og da er det alt, alt for sent uansett. Så bruker aldri faktura når ting skal gå raskt men mindre man ligger inne med fakturaavtale allerede.

Det er selvfølgelig en risiko, men jeg ser ikke helt for meg at det skal være tilfellet her. Kanskje for en aktør som planlegger å selge disse konsollene over tid (da får man i verste fall en utsettelse), men det at Obs vil kansellere ordre utover det de har på lager indikerer at dette er en mer kortsiktig sak for dem. 

Risikoen for å ikke få satt inn en ordre i det hele tatt når siden deres var så ustabil var mye større, slik jeg så det. Like greit å bruke standardinnstillingene på bestillingssiden deres.

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar
32 minutes ago, RaptorStrike said:

Du har rett til å poste, men du kan oppføre deg. Spesielt så mye du har mast.

I think you should look at your own posts before you comment on how i post. I dont think I have offended anyone apart from you for some reason. Sorry for complaining about not getting my ps5 like the others that got sent out same time as mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TiLT42 skrev (1 minutt siden):

Det er selvfølgelig en risiko, men jeg ser ikke helt for meg at det skal være tilfellet her. Kanskje for en aktør som planlegger å selge disse konsollene over tid (da får man i verste fall en utsettelse), men det at Obs vil kansellere ordre utover det de har på lager indikerer at dette er en mer kortsiktig sak for dem. 

Tror ikke Obs kommer til å kansellere ordre. Var veldig lett for dem å stoppe salget av PS5 når det var utsolgt, da de aller færeste klarte kun å komme til kassen (så virket som det var enkelt for dem å ha kontroll sånn sett). Er ikke det samme som at Elkjøp solgte for mange PS5 Digital.

Lenke til kommentar
Just now, CowsWontBite said:

Tror ikke Obs kommer til å kansellere ordre. Var veldig lett for dem å stoppe salget av PS5 når det var utsolgt, da de aller færeste klarte kun å komme til kassen (så virket som det var enkelt for dem å ha kontroll sånn sett). Er ikke det samme som at Elkjøp solgte for mange PS5 Digital.

Jeg fikk et lignende inntrykk, ja. De uttalte på forhånd at de ville gjøre som jeg beskrev, men det er ikke sikkert det blir behov for det. 

Jeg velger uansett å ta bestillingen min med en klype salt helt til den er på vei til meg. 

Lenke til kommentar
TiLT42 skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk et lignende inntrykk, ja. De uttalte på forhånd at de ville gjøre som jeg beskrev, men det er ikke sikkert det blir behov for det. 

Jeg velger uansett å ta bestillingen min med en klype salt helt til den er på vei til meg. 

Samme her! Fikk bestilt digital utgaven på obs nettside rundt kl10:30 tiden, vet ikke om det er tidlig eller ikke med tanke på ustabiliteten på nettsiden. Kjøpte med faktura slik at det skulle gå raskere, håper ikke kredittsjekk blir det som står i veien for å motta konsollen

Lenke til kommentar
2 minutes ago, FUFATHEMAN said:

Coop har begynt å sende ut sine!

Fikk nettopp e-post om at den er sendt ut 🤩

Og vips så er jeg nervøs siden jeg ikke har fått noen endringer i min ordre. 😛

Jeg har bedt om utlevering i butikk da, så det er mulig det også medfører endringer i hvordan ting rapporteres.

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...