Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Just now, mattis said:

men hva er forskjellen? får man varsling en annen plass?

Er ikke sikker, jeg har i allefall fått sene varslinger om jeg velger local chrome browser, så vet ikke helt

Ta diskusjonen om distill et annet sted. Det hører ikke hjemme her.

Local betyr at forespørslene til nettbutikkene blir gjort på din maskin - Ikke en distill server et eller annet sted.

Edited by Cybernaut
  • Like 3

Nå fikk jeg plutselig leveransebeskjed fra NetOnNet etter at de i går foralte at de hadde solgt for mange enheter og jeg var en av de som ikke fikk. Så anbefaler alle dere som fikk samme beskjed om å holde på bestillingen. 

1 minute ago, IvyAim said:

Nå fikk jeg plutselig leveransebeskjed fra NetOnNet etter at de i går foralte at de hadde solgt for mange enheter og jeg var en av de som ikke fikk. Så anbefaler alle dere som fikk samme beskjed om å holde på bestillingen. 

Samme her. Fikk nettopp leveransemelding, men jeg vet ikke om jeg stoler på det.

anon1408 skrev (1 minutt siden):

Samme her. Fikk nettopp leveransemelding, men jeg vet ikke om jeg stoler på det.

Stolte ikke på det selv først, men har fått det opp på PostNord så da skal alt være i orden.

Samme her og, enten så har de fått ny leveranse eller så har folk avbestilt og satset på elkjøp stoler ikke på det før jeg faktisk ser at postnord har plukket den opp

Just now, IvyAim said:

Stolte ikke på det selv først, men har fått det opp på PostNord så da skal alt være i orden.

Jeg får ikke opp noe på PostNord via sporingsnummeret, men kanskje jeg må smøre meg inn med litt tålmodighet. Krysser fingra.

anon1408 skrev (20 minutter siden):

Jeg får ikke opp noe på PostNord via sporingsnummeret, men kanskje jeg må smøre meg inn med litt tålmodighet. Krysser fingra.

Det kommer nok snart, tok litt tid før det dukket opp til meg også. 

Edited by IvyAim

Det må da være ganske mange som har bestilt ps5 via komplett som har fått andre steder. Grunnen til at Komplett ikke oppdaterer leveringsstatus er vel kanskje at de som får tak i ps5 andre steder ikke avbestiller hos komplett eller? 

Bestilte 8 juni 2020 og står levering 3 mai 2021.

Da var maskinen fra Gamezone hentet. Den ble bestilt kl 14:27 igår, sendt 14:44 fra Kristiansand, ble kjørt til lager inatt og var henteklar på butikken kl 10 idag i Oslo-området. Det må jeg si er raskt levert!

Densto skrev (6 minutter siden):

Det må da være ganske mange som har bestilt ps5 via komplett som har fått andre steder. Grunnen til at Komplett ikke oppdaterer leveringsstatus er vel kanskje at de som får tak i ps5 andre steder ikke avbestiller hos komplett eller? 

Bestilte 8 juni 2020 og står levering 3 mai 2021.

Jeg ville ikke regnet med det. Folk er griske etter å selge på finn.no selv om de har. Verste er disse limited heat folka. Det må vel gå an å få banne disse fra butikkene permanent. Jeg hadde hatt mye bedre sikkerhetsmekanisme mot autokjøp om jeg dreiv nettbutikk. Her skal Bank ID brukes og lang catchpa verifiseres, ingen catchpa = ingen kjøp = auto kanseller ordre og gi til neste kunde.

Folk på finn.no prøver å selge meg til 10k+ og det er det samme folk som har solgt 10-15 stk.. latterlig, folk må slutte å kjøpe fra finn. Slutt å feed dem scalpers!!! 

Edited by Xemonoid
  • Like 4

Deepfarm skrev (4 minutter siden):

Distill går berserk på Power på Digital Edition, fullt mulig det kommer noe der i dag

Føler den har gjort det siden i går kveld... fikk melding hver 5-10min... men mulig du har rett.. Da skjer det helt sikkert når jeg må hente barna på skolen (hjemmekontor)

Edited by Masimo

Deepfarm skrev (4 minutter siden):

Distill går berserk på Power på Digital Edition, fullt mulig det kommer noe der i dag

Det gjorde den for meg på disk utgaven for meg i går også, tror ikke det betyr noe, men vi vet jo at Elkjøp har fått digital edition som holdes til neste uke så tiden får vise.

LittLei skrev (Akkurat nå):

Det gjorde den for meg på disk utgaven for meg i går også, tror ikke det betyr noe, men vi vet jo at Elkjøp har fått digital edition som holdes til neste uke så tiden får vise.

Masimo skrev (1 minutt siden):

Føler den har gjort det siden i går kveld... fikk melding hver 5-10min... men mulig du har rett.. Da skjer det helt sikkert når jeg må hente barna på skolen (hjemmekontor)

Hos meg var det bare elkjøp. Elkjøp har også endret prisen tilbake til orginalpris for øyeblikket. 

Xemonoid skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde hatt mye bedre sikkerhetsmekanisme mot autokjøp om jeg dreiv nettbutikk. Her skal Bank ID brukes og lang catchpa verifiseres, ingen catchpa = ingen kjøp = auto kanseller ordre og gi til neste kunde.

Det er lett å si at man ville kjørt strengere sikkerhetsmekanismer. Men dersom det i tillegg hadde kostet deg 2000 kr per solgte maskin å sette opp et slikt system så hadde kanskje pipa hatt en annen lyd? Integrasjoner mot bank-id tipper jeg koster flesk, og det er jo sjelden nødvendig i andre settinger enn denne. Tipper det kanskje ikke er mulig for hvermansen i private butikker å få tilgang til dette systemet engang. 

For min del hadde jeg helt enkelt kjørt loddtrekning sånn som elkjøp, kombinert telefon med brukernavn og fjernet duplikatene. Det hadde i de aller fleste tilfellene fungert

• Innsiktsfullt 1

Problemet er at ingen av leverandørene bryr seg spesielt hvem de selger til. Presset må komme fra Sony selv(som i all grad har en stor økonomisk grunn for at konsoller går til forbrukere, og ikke bare selges).

BBBBQ_saus skrev (1 minutt siden):

Det er lett å si at man ville kjørt strengere sikkerhetsmekanismer. Men dersom det i tillegg hadde kostet deg 2000 kr per solgte maskin å sette opp et slikt system så hadde kanskje pipa hatt en annen lyd? Integrasjoner mot bank-id tipper jeg koster flesk, og det er jo sjelden nødvendig i andre settinger enn denne. Tipper det kanskje ikke er mulig for hvermansen i private butikker å få tilgang til dette systemet engang. 

For min del hadde jeg helt enkelt kjørt loddtrekning sånn som elkjøp, kombinert telefon med brukernavn og fjernet duplikatene. Det hadde i de aller fleste tilfellene fungert

Jeg tror faktisk BankID er required gjennom EU-lov i 2021. Så mener man ikke har noe valg ang. akkurat det. F.eks. så er alle kjøp jeg har gjort på Komplett i 2021 vært slik at jeg må godkjenne med bankID før de går igjennom.