Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

4 minutes ago, Axl Rose said:

Noen som har bitt i det sure eplet og handlet maskin til 99 999,- i dag eller?

Kjøpte 20 stykk på Klarna. Tenker jeg leverer dem tilbake til lokal Elkjøp å håper de kommer i hylla. 😝

• Like 2
  • Innsiktsfullt 2

Kan vise seg for de som tenker å selge sin at det blir en relativt lav timelønn for bryet med å skaffe seg en uten bots, ja 🤣 ser mange av de samme annonsene går igjen på finn, så om det selger så bra har jeg blitt litt usikker, noen av disse så jeg i helgen og er ennå ikke solgt.

Edited by LittLei
  • Like 1

MercedesMotor skrev (3 minutter siden):

😓 Ikke min bil, men skulle gjerne ha tatt en og løpt...

images.jpeg

Tatt en bil og løpt? Ikke kjørt?😂

MercedesMotor skrev (7 minutter siden):

images.jpeg

Skulle gjerne bare ha fått lov å betalt en ærlig pris for den og så gått min vei 😅... 

hadde vert maks fornøyd da 👍

Noen som har bestilt via netonnet og ikke fått mail ang sending/sporingsnummer? 
kompis av meg har ikke fått mail ang sending, men varen vises inne på ordrehistorikken

status : levert står det

håper flest mulig her fikk tak i en, men ser mange var maks uheldig i dag også :( 

Jeg har fått leveringsbekreftelse, if Postnord har mottatt varsel om pakke.. Fikk bekreftelse klokka 13 i dag. Men, de har ikke registrert hentet, eller forventet leveringstid. Valgte hjem til dør. Flere? 

MercedesMotor skrev (41 minutter siden):

Fra lanseringa i november i Russland. Husker det bildet gikk sine runder den gang da. Tilstander..

• Like 1

Til dere som nærmest har gitt opp med å få tak i en konsoll: 

Fikk i dag bestilt fra NetOnNet OG jeg rakk å tipse en kompis etter bestilling. Han fikk også kjøpt. Anslår at vinduet var på 3-4 minutter her. 

Mine tips er: Sett opp Distill, med 5 sekunders refresh. Finnes egen tråd med guide på dette. Opprett konto og forbli logget inn i nettbutikkene, slik at adresse er lagret. Velg Faktura, for å unngå at tid går tapt til å legge inn kortinformasjon etc.

I forkant gjorde meg også kjent med hvilke steg du må gjennom etter at du har lagt et produkt i handlevognen, ved de ulike nettbutikkene. 

Små ting, som ga resultater. 

Lykke til! 

• Innsiktsfullt 2

Bone skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått leveringsbekreftelse, if Postnord har mottatt varsel om pakke.. Fikk bekreftelse klokka 13 i dag. Men, de har ikke registrert hentet, eller forventet leveringstid. Valgte hjem til dør. Flere? 

Jeg fikk bekreftelse 10:38. Leveringsbekreftelse og sporingsnummer 13:38. Forventet levering på mandag. Jeg valgte post-i-butikk med postnord.

Jeg har allerede PS5 fra før, så denne har jeg allerede gitt bort til et annet forummedlem her som ikke har klart å få tak i en selv.

• Like 3

Er det noen som har snakket med Elkjøp i dag angående hva de gjør med de maskinene som ikke blir solgt innen 21:00? Blir de lagt ut med en gang eller blir de med i trekningen neste uke? Her kan det være en mulighet til å snappe opp en maskin for de som ikke har klart det enda.

MrCradock skrev (1 minutt siden):

Er det noen som har snakket med Elkjøp i dag angående hva de gjør med de maskinene som ikke blir solgt innen 21:00? Blir de lagt ut med en gang eller blir de med i trekningen neste uke? Her kan det være en mulighet til å snappe opp en maskin for de som ikke har klart det enda.

De kommenterte på IG: håper så mange som mulig bruker kodene sine, så tar vi en vurdering når vi vet hva som er igjen og vet mer om kommende leveringer. 

• Like 1

MrCradock skrev (3 minutter siden):

Mest rettferdig hadde ganske å sendt ut en ny runde, til de (os 😉) som ikke fikk i denne runde.

Med en ny kode - tenker jeg...

• Like 1

Axl Rose skrev (1 time siden):

Jeg snakket med Power på telefon i forbindelse med at det fortsatt står "Ordren klargjøres for sending" hos meg som valgte henting i butikk. Han sa at den blir sendt fra hovedlager i morgen og kan sannsynligvis hentes på tirsdag.

Han gratulerte meg forresten med å ha fått tak i en, og sa han hadde prøvd lenge selv uten napp. Som dere sikkert vet, får de ikke kjøpe av egen kjede.

Jeg valgte osgså hent i butikk. Men når jeg spurte i dag om hvorfor den står under pakking og klargjøring sa han at den blir sendt på tirsdag 16. jeg er fra Vestfold. Angrer på at jeg ikke valgte postnord 😛

Pappahjerte skrev (4 minutter siden):

Min bror og min søster har enda ikke fått Mail fra Elkjøp om de har vunnet eller ikke. 

Sjekk reklame, min kom der

onkel_jon skrev (12 minutter siden):

en av lh folka posta på twitter, 30 000+ innmeldinger og fikk 3 koder så lav odds å få.

Så dette lodd greiene til elkjøp stopper ikke scalpers helt

Skada folk altså.

• Like 2

Elkjøp melder om at alle 1000 konsoler er solgt :/  Så de som sitter å venter på kl 21 med noe rest salg så kommer det ikke.

De kjører samme opplegget neste gang også. Neste uke er det vel digital versjon det er snakk om