Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tor Rasmussen skrev (2 timer siden):

Overhodet IKKE!!!
Finnes mange UK-forhandlere som trekker fra UK-moms, legger til norsk moms, ordner med forsendelse og det ikke blir ekstra gebyr.

Playstation 5 disc-edition koster deg ca 5.750,- ferdig levert i Norge inklusive frakt, moms og gebyrer fra Amazon.co.uk


Eksempel: Dualsense controller fra Amazon koster 890,- levert i din postkasse inklusive all moms og gebyrer.
Den som gjør den dyr, er frakten. Mange norske forhandlere tar 890,- for DualSense.
 


 

Bilde_2021-01-25_171044.png

Ok, my bad. Da har vel Amazon tatt grep siden den gangen jeg handlet fast der. Gikk som smør så lenge man holdt seg under tollgrensa på 200,- eller handlet bøker som den gang var momsfritt. Gikk jeg over med så mye som ei krone smalt det.

Lenke til kommentar
Bytex skrev (29 minutter siden):

Er skremmende få spill ute til launch så jeg har ikke noe umiddelbar hastverk med å skaffe en..

Enig her. Etter FOMO'en rundt Demons Souls la seg slo jeg meg til ro med at det var en gyllen mulighet til å blåse gjennom From soft backloggen mens jeg venter på Komplett ordren.

Følger nå egentlig tråden her fordi jeg er hekta på PS5 shipment metaen.

Lenke til kommentar
Bestemord skrev (57 minutter siden):

Ok, my bad. Da har vel Amazon tatt grep siden den gangen jeg handlet fast der. Gikk som smør så lenge man holdt seg under tollgrensa på 200,- eller handlet bøker som den gang var momsfritt. Gikk jeg over med så mye som ei krone smalt det.

Når det er snakk om små verdier, så er det kjipt å måtte betale fortollingsgebyr på kr 175 eller hva de tar, pluss mva. Men når det er snakk om produkter til 5-6k, så er ikke akkurat det gebyret så farlig. De beregner mva, frakt og alt hva det måtte være når du sjekker ut på Amazon nå. Også fra USA. Så det er som regel ganske forutsigbart. Har opplevd å få faktura på fortolling i etterkant på rundt 150-170kr. Alt i alt, ikke noe big deal :)

Lenke til kommentar
Bone skrev (På 24.1.2021 den 7.56):

Blitt oppdatert informasjon på Komplett i natt. Jeg har fått min 3. mai levering fremskyndet til 3. mars. Bestilte 7. mai i fjor. Kun forventet levering da, but still. 

Screenshot_20210124-075412_Samsung Internet.jpg

Har du fått noen endring på dato hos deg? Jeg hadde også 4. Februar men nå ligger den til 3. Mai.

Lenke til kommentar
Snusorten skrev (10 minutter siden):

Ok, kan det ha seg at adresseendring satte meg bak i køen? Jeg bestilte også 23 april, datoen endret seg når mottaker adressen endret seg. 

Vet ikke med Komplett, men vet dette er et vanlig problem med feks PS5 ordre på Amazon. Det er nok det som har skjedd her også. Ville tatt kontakt med de asap

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kiabws said:

Kanskje dumbt spørsmål men med tanke på ny lockdown nå, er ikke alle lager untatt matlager stengt? Hvordan forventer folk her at det kan bli noe drops denne uken da?

Rimelig sikker på at lagermedarbeidere er på jobb. Det er bare butikkene som er stengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kiabws skrev (5 minutter siden):

Kanskje dumbt spørsmål men med tanke på ny lockdown nå, er ikke alle lager untatt matlager stengt? Hvordan forventer folk her at det kan bli noe drops denne uken da?n

kiabws skrev (5 minutter siden):

Kanskje dumbt spørsmål men med tanke på ny lockdown nå, er ikke alle lager untatt matlager stengt? Hvordan forventer folk her at det kan bli noe drops denne uken da?

Det at butikkene er stengt har ingenting med nettmarkedet å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...