Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Tor Rasmussen skrev (4 minutter siden):

Du og noen andre  "skjønte det". 
Jeg skjønte det ikke. Og jeg skjønner ikke hvordan du og noen andre kunne skjønne det.
Komplett har ALDRI, hverken i april, mai eller senere sagt hvor mange som forhåndsbestilte. Så ingen av oss kunne vite det du sier du visste.

Det er ikke meningen å fremstille det som om man burde skjønt det. Men jeg fikk ikke med meg de første par dagene med forhåndsreservering og antok da at nå var de nok garantert tomme. Ingen hadde forutsetning for å vite noe, hverken Komplett, Sony eller oss visste noe som helst om antall konsoller på det tidspunktet. Men etter noen uker med forhåndsreserveringer så tenkte hvertfall jeg det var ganske åpenbart at ikke alle de tusen som bare med en knapp la seg i kø kom til å få konsoll.

Litt verre med de som faktisk var tidlig ute den dagen de la ut mulighet for å reservere.

gertost36 skrev (2 minutter siden):

Noen som har bestilt fra dustinhome i høst og fått ps5? Eg bestillte 20 september.

Hvorfor må du si sånt 😛 Jeg la inn bestilling hos de på lanseringsdagen før de stengte og hadde et lite håp om at køen foran ikke var helt enorm.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Det er ikke meningen å fremstille det som om man burde skjønt det. Men jeg fikk ikke med meg de første par dagene med forhåndsreservering og antok da at nå var de nok garantert tomme. Ingen hadde forutsetning for å vite noe, hverken Komplett, Sony eller oss visste noe som helst om antall konsoller på det tidspunktet. Men etter noen uker med forhåndsreserveringer så tenkte hvertfall jeg det var ganske åpenbart at ikke alle de tusen som bare med en knapp la seg i kø kom til å få konsoll.

Litt verre med de som faktisk var tidlig ute den dagen de la ut mulighet for å reservere.

Hvorfor må du si sånt 😛 Jeg la inn bestilling hos de på lanseringsdagen før de stengte og hadde et lite håp om at køen foran ikke var helt enorm.

 

Har ikkje fått ps5 🤪 Ingen hast egentlig.Men var tenkt som julepresang til min datter (og meg 😜). 

Lenke til kommentar
gertost36 skrev (2 minutter siden):

Har ikkje fått ps5 🤪 Ingen hast egentlig.Men var tenkt som julepresang til min datter (og meg 😜). 

Skal ikke klage, fikk en fra NetOnNet på lansering, men den blir nå levert videre før jul til min bror, så må klare meg noen uker uten. Får den forhåpentligvis til CP2077 kommer ut.

Lenke til kommentar

Noen som vet om komplett har fått inn noen konsoller etter release? Beveger køen seg liksom? Bestilte I april og har gledet meg siden, men den gleden ble jo kortvarig når jeg så at de tenker mars 2021. Kona har termin samme tid så jeg får ikke spilt mye ps5 når den endelig kommer :( har prøvd å kjøpe den med disc til 9000 på finn men får ingen napp. Tidenes skuffelse. 

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at Komplett mottok en liten batch, sendte ut, og siden har ingen komplett-kjøpere meldt om levering. Så jeg tror de ikke får inn før ut i 2021 slik som Kjell.com og flere andre. 

 

Sony har vel sagt at i Norge bruker de vel kun 4 kjeder til lanseringen. Elkjøp, Coop, og....? 

Power er jeg usikker på da de har en tendens til å ha produktet tilgjengelig i 5 sekunder. Om det er svært få konsoller, eller internt kjøp hos ansatte, vet jeg ikke. 

 

Coolshop er jo dansk, men opptrer som nordisk butikk, slik som CDon og noen andre. Så kunder som får derfra får fra den nordiske puljen. 

 

Men igjen, komplett t har det vært helt stille rundt hva utsendinger runde 2 angår. 

Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (7 minutter siden):

Coolshop har virkelig vært eksemplariske gjennom denne lanseringen, på tross av lite info fra sony og få maskiner. Kudos!

Tja, bortsett fra at de løg om å selge på release (spurte dagen før release) og sa at så lenge du var medlem av nyhetsbrevet deres så ville du få info om når PS5 var tilgjengelig ( spurte om når den var tilgjengelig for forhåndsbestilling). Bortsett fra det så har de vel vært eksemplariske.

Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (2 minutter siden):

Vil du ha litt ost med hvininga du har kommet med siden du ble medlem her?

Javel. Det at du synes at de har vært eksemplariske er tydeligvis ensbetydende med at alle har samme erfaring? Gjelder det de som ikke er helt fornøyd med Komplett sin håndtering i tillegg? Uansett greit å vite at jeg har ett forumpoliti som følger med!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sancticus skrev (28 minutter siden):

Tja, bortsett fra at de løg om å selge på release (spurte dagen før release) og sa at så lenge du var medlem av nyhetsbrevet deres så ville du få info om når PS5 var tilgjengelig ( spurte om når den var tilgjengelig for forhåndsbestilling). Bortsett fra det så har de vel vært eksemplariske.

Hadde du fulgt med på Facebook siden deres hadde du vært forberedt.  Men det var nok veldig få som gjorde det. Etter jeg mottok ett tips om å følge med på sidene deres 1400 på lansering, så sjekket jeg Facebook. Der hadde de annonsert at det ville komme mer PlayStation 1400. Den statusen hadde da én like.

 

DA ante jeg håp!

 

Screenshot nettopp:

E6C8FBA8-52C6-4190-A576-9D69614A58ED.jpeg

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 minutter siden):

Hadde du fulgt med på Facebook siden deres hadde du vært forberedt.

Ettersom de sa til meg at de IKKE skulle selge på release så tok jeg faktisk det for god fisk. Ergo ble det OBS kl 09:00, Elkjøp 10:00 -13:00 og Power pluss masse F5. Men har lært at man ikke skal stole på hva info man får.

Lenke til kommentar
Sancticus skrev (53 minutter siden):

Ettersom de sa til meg at de IKKE skulle selge på release så tok jeg faktisk det for god fisk. Ergo ble det OBS kl 09:00, Elkjøp 10:00 -13:00 og Power pluss masse F5. Men har lært at man ikke skal stole på hva info man får.

Satt sjøl og fulgte med katastrofen som utspilte seg med Obs, Elkjøp og Power. Helt latterlig opplegg. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...