Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte ikke helt dette oppleget og var overbevist på at jeg ikke ville ha en ps5 relativt fort... Helt frem til jeg så Demon's souls, og alle mulighetene jeg kunne ha ved å spille de litt eldre spillene på den nye konsollen. Siden det så TRODDE jeg jeg hadde vært desperat og f5'et diverse nettbutikker *flere ganger daglig* som jeg har fått kjeft av kona på... Nå som jeg har lest denne tråden ser jeg jo at jeg er amatør i forhold 😛
Ønsker bare en konsoll, jeg savner konsoll tiden, og jeg trenger en disk versjon. Har lastet ned Distill for å hjelpe meg men merker det går litt utover hodet her..

Har ikke penger nok til å fòre avhengigheten via finn så sitter bare og håper at konsollen kommer ut på en nettside mens jeg jobber, distill er i bakgrunnen og jeg kan refreshe her i ny og ne

Lenke til kommentar

PS5 går for 8-9k på Finn om dagen. Så tipper det begynner å brenne under føttene til dei som har hensikt å videreselge. Er vel derfor dei oppfører seg som barnslige troll på forum. Må være tøft å sjå den potensielle fortjenesten forvitre litt etter litt. Folk som trekker seg. Gjerne då til langt under det lille scalper hadde håpet og drømt om å få utav salget i utgangspunktet. 

Koser meg. Er heldigvis ikkje så desperat at eg ikkje kan vente til våren 2021. Om det skal stå på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

PS5 går for 8-9k på Finn om dagen. Så tipper det begynner å brenne under føttene til dei som har hensikt å videreselge. Er vel derfor dei oppfører seg som barnslige troll på forum. Må være tøft å sjå den potensielle fortjenesten forvitre litt etter litt. Folk som trekker seg. Gjerne då til langt under det lille scalper hadde håpet og drømt om å få utav salget i utgangspunktet. 

Koser meg. Er heldigvis ikkje så desperat at eg ikkje kan vente til våren 2021. Om det skal stå på det.

Jepp, han kameraten jeg fortalte om et par sider tilbake fikk bud på 11k som han takket nei til før helga. Endte opp med å selge til 9k over helga : )))

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Blurrp skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte ikke helt dette oppleget og var overbevist på at jeg ikke ville ha en ps5 relativt fort... Helt frem til jeg så Demon's souls, og alle mulighetene jeg kunne ha ved å spille de litt eldre spillene på den nye konsollen. Siden det så TRODDE jeg jeg hadde vært desperat og f5'et diverse nettbutikker *flere ganger daglig* som jeg har fått kjeft av kona på... Nå som jeg har lest denne tråden ser jeg jo at jeg er amatør i forhold 😛
Ønsker bare en konsoll, jeg savner konsoll tiden, og jeg trenger en disk versjon. Har lastet ned Distill for å hjelpe meg men merker det går litt utover hodet her..

Har ikke penger nok til å fòre avhengigheten via finn så sitter bare og håper at konsollen kommer ut på en nettside mens jeg jobber, distill er i bakgrunnen og jeg kan refreshe her i ny og ne

You and me both! :D Kom altfor sent på Distill-kjøret. Jeg følger med ut uken, dersom det ikke slippes mer så venter jeg på min bestilling fra komplett som har antatt levering i mars. 

Har aldri prøvd Souls-spillene, men det er helst backlogen fra PS4 jeg vil spille i 60fps i juleferien.

Lenke til kommentar
glx-rider skrev (3 minutter siden):

Det har tatt overraskende lang tid før prisene falt da! Så er det spennende å se hva nivået havner på over jul. Vi nærmer oss romjul med feriedager for mange - kanskje etterspørsel øker igjen da?

Tvilsomt. Går nok heller andre veien. Sony pumper ut nye leveringer framover, og det største trykket er alltid rett før jul. Så det faktumet at PS5 selger for så lite som 8-9k på Finn rett før jul, lover ikkje bra for lille scalper.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
glx-rider skrev (1 minutt siden):

Det har tatt overraskende lang tid før prisene falt da! Så er det spennende å se hva nivået havner på over jul. Vi nærmer oss romjul med feriedager for mange - kanskje etterspørsel øker igjen da?

Jeg tror at de som har den type betalingsvilje kjøper nå/ har allerede kjøpt. Vi finner sikkert en del som har betalingsvilje i 7-8k rangen (Coop selger jo tross alt til 7k selv). Og når vi når denne rangen, så vil ikke gevinst sett opp i mot risiko (stress å selge en konsoll for å gå i null) være lukrativ for videreselgere, og vi vil forhåpenligvis få bukt med folk som kjøper med intensjon om å videreselge. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
listen skrev (4 minutter siden):

PS5 tilbake i sortimentet hos Power, men ingen lagerbeholdning dessverre.

Borte igjen nå. Kanskje det skjer noe kl. 12?

EDIT: PS5 konsollene er fjernet fra oversikten hvis du søker på PS5, men bruker du URL'ene direkte til de to konsollene ligger de der fortsatt, så de er bare gjemt fra søket. 

Endret av DeviantFractal
Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (2 minutter siden):

Borte igjen nå. Kanskje det skjer noe kl. 12?

Rettelse: PS5 konsollene er fjernet fra oversikten hvis du søker på PS5, men bruker du URL'ene direkte til de to konsollene ligger de der fortsatt. 

Det gjorde de ikke i stad faktisk. Søkte på PS5 siden i Google og kom til "Fant ingen produkt" siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...