Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, listen said:

Aka scalpere?

Ja i teorien, men dette er folk som opprinnelig ikke tenkte i de baner, og var nok blant de som svertet og bannet da tradisjonelle scalpere brukte bots til å plukke opp flest mulig maskiner ved release.

Men når de ser sitt snitt til å tjene penger selv så plukkes det jo opp maskiner fra coop, elkjøp og cdon, kun for å legge de ut på finn. Så ja de er scalpere, men kun da de så at her var det mulig å tjene penger.

Før det var det solidaritet med andre gamere som gjaldt.

Endret av Balthier35
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zymmotix skrev (17 minutter siden):

Jipiii! Da fikk jeg også sendingsbekreftelsen fra Elkjøp med pakkesporing akkurat nå. Bestilt torsdag 10/12 klokken 10:20 med 69 kr i frakt. De som ikke har fått bekreftelse får nok i løpet av morgendagen 🙂

What hadde de på lager igjen plutselig?

Lenke til kommentar

Øøøh, der fikk jeg leveringsbekreftelsen fra elkjøp, 22:05. Hva i all verden.

E:

 Undified skrev (1 time siden):

Så flott at mange av dere bestiller konsoller til både kompiser, ekser, svigermor, tante, bestemor og kolleger da 😉🤣😂

Noen kjøper til og med til bestemødre de ikke har møtt ennå. Finn.no-markedet spurter vel mot bunnen prismessig, så det er vel ikke så mye penger i å "glede bestemor" lengre.

Det hørtes skittent ut.

Endret av Groundbreaking-Maize
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (2 timer siden):

Men når de ser sitt snitt til å tjene penger selv så plukkes det jo opp maskiner fra coop, elkjøp og cdon, kun for å legge de ut på finn. Så ja de er scalpere, men kun da de så at her var det mulig å tjene penger.

Før det var det solidaritet med andre gamere som gjaldt.

Det ser ut til at vi har noen solidariske karma-gamere her også.
Kommer tilbake med bevis senere i uken. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk endelig bekreftelse på at ps5 nå er på vei nå i kveld,bedre sent en aldri.....

Lurer på om de rare prioriteringene til elkjøp aka sendings rekkefølgen har noe med regioner og hvor kjøper befinner seg å gjøre ettersom bestillingstidspunkt,betalingsmåte eller gratis/betalt frakt tydeligvis ikke betyr noe.

 

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Min er bare «under transport» den, skal vel kanskje litt lenger enn deres.

Uansett, å prøve å endre utleveringssted skal jeg aldri gjøre igjen. Cdon sa først at de skulle gjøre det, og det klarte de ikke (2 ganger). Så da ble det opp til PostNord som enda ikke har klart å endre leveringssted, tross utallige forsøk.

Lenke til kommentar

Bestilte min fra CDON i begynnelsen av nov (levering 2021), men det som var rart at jeg måtte betale for den FØR 16/11 for å beholde plass i køen, denne ble betalt 6/11, og i des. får jeg samme mld om at jeg må betale en gang til før 15/12 for å fortsatt beholde plass i køen. Sendte dem mail forrige onsdag og har ennå ikke fått svar fra de. På ordren står det "Forhåndsbestilt", pengene er overført men ingen bekreftelse eller noen ting😏 sku gjerne ha overraska sambo til jul, men da får han nøye seg med bildeutskrift og en PS5 kontroll enn så lenge😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...