Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Postnord er jammen noe for seg selv haha. Har bestilt flere ting levert med de den siste måneden. Er ganske forvirrende når det er forskjellig informasjon på nettsiden, appen, e-post og eventuell SMS man får. Jeg fikk SMS om å avtale levering. Gjorde det. Dagen kom, ingen pakke kom. Klaget dagen etter og fikk ny leveringsdag dag etter. Så plutselig 1 time senere får jeg e-post om at varen er på vei til utlevering med bil. Bilen rygger inn og skal finne pakken min. Tror du han hadde med seg noen pakke? Neida, den hadde han glemt å laste. I tillegg trodde han at jeg het Robert og ville gi meg en dårligere TV enn jeg hadde bestilt haha. To timer senere endrer statusen seg på nettsiden om at varen er lastet opp på nytt og på vei til meg. Da kommer endelig riktig TV.

Så, noen dager senere kommer en ny pakke. Nettsiden sier levering mandag, appen sier levering onsdag. Pakken leveres til meg på tirsdag. Go figure! Og så den siste. Står bare antatt levering i morgen. Ny dag kommer. Status endres til neste dag. Så plutselig får jeg SMS med hentekode. Jeg har får mange pakker, men det er lenge siden jeg har opplevd så mye rart som med Postnord.

Jo, en siste med dem. Fikk en pakke levert fra Lego. Leveringsmannen sier han står utenfor huset mitt og har en pakke til meg. Jeg går ut. Ser ingen. Han sier at han har dårlig tid og at jeg må komme ut snarest. Jeg går ut i veien og titter. Ingen biler. Ingen mennesker. Ingen lyder. Han bekrefter adressen min over tlf og han sier hardnakket at han står utenfor huset mitt. Så går jeg nedover veien. Jeg ser da hele veien, fra nr 1 til sist nr på veien. Ingen biler. Så sier han bare "Dette gidder jeg ikke. Har ikke tid til deg. Ha det". Også legger han på. Budsjåfør fikk en formell klage fra Lego dagen etter (siden pakken var fra arbeid jeg har gjort for dem). To dager senere kommer ny sjåfør og leverer pakken på døra.

Det var min rant om Postnord. Så dere som venter på pakke fra Postnord og det kanskje tar litt tid. Dere er nå advart. Pust rolig med magen. Den kommer frem til slutt :)

Endret av MrCradock
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som nesten er verre enn scalpers er de som tigger og tror noen frivillig selger med "tap". Normale priser på Finn kommer først når etterspørselen i markedet er mettet. Skulle jeg finne på å selge min digital (som jeg faktisk vurderer ettersom jeg ønsker optisk), vil det være til prisen i markedet på det tidspunktet jeg legger den ut. Noe annet vil være å tro på julenissen.

Lenke til kommentar

Ingen prat om Scalpers, «markedspris» eller lignende her, vær greie. 
 

Om du er enig i hva dem gjør, fint for deg.

Om du vil selge din egen, fint for deg. Du trenger ikke godkjenning av random folk på forum eller terge på deg folk fordi du vil tjene ekstra penger.
 

Om du er uenig, fint for deg også. Du er ikke alene om å være irritert og frustrert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trolig vil både scalper og "seccondhand" markedene gå ned i pris i etterkant av julen. Er nok en del som er villig til å betale blodpriser kun på grunn av ønskelister. Samtidig produserer Sony kontinuerlig nye PS5 ut desember, og selfølgelig over nyttår. Det er derimot mange som trolig må vente flere måneder etter jul. En av dem er nok meg, og vi må rett og slett smøre oss med tolmodighet.

Lenke til kommentar
Sebben00 skrev (1 minutt siden):

Ingen prat om Scalpers, «markedspris» eller lignende her, vær greie. 
 

Om du er enig i hva dem gjør, fint for deg.

Om du vil selge din egen, fint for deg. Du trenger ikke godkjenning av random folk på forum eller terge på deg folk fordi du vil tjene ekstra penger.
 

Om du er uenig, fint for deg også. Du er ikke alene om å være irritert og frustrert.

"Fortvilelse"-aspektet i trådtittelen går enkelte hus forbi, ser jeg.

Om vi fjerner alt prat om markedet, sitter vi igjen med en haug sporingsstatus-bilder som folk konstant deler av en eller annen grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du glemte elegant alle andre punktene i tråden. 
 

«Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus»

 

Poenget var at man er ikke tjent av å diskutere om man er enig eller ikke, i et tråd om fortvilelse. Hvis du kommer inn for å si at du kommer til å selge din fordi folk er villig til å gi deg penger, er unødvendig. Man kan heller lage en egen tråd om det. 
 

Edit: Jeg selv har diskutert Finn.no i denne tråden, men har gitt meg med det ettersom det er ingenting å tjene på diskusjonen. Man får ikke raskere en PS5 av å legge ut om hvor kjipe folk er som selger maskinene sine videre osv :)

Edit 2: «Fortvilelse» kan også settes i kontekst med resten av kategoriene beskrevet i tråden. Altså, levering osv. 

Endret av Sebben00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sebben00 skrev (1 minutt siden):

Du glemte elegant alle andre punktene i tråden. 
 

«Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus»

 

Poenget var at man er ikke tjent av å diskutere om man er enig eller ikke, i et tråd om fortvilelse. Hvis du kommer inn for å si at du kommer til å selge din fordi folk er villig til å gi deg penger, er unødvendig. Man kan heller lage en egen tråd om det. 

Man kan heller lage en egen tråd om posten og sporingsnummer, minutt for minutt. Selg konseptet til NRK.

Eller du kan holde kjeft og la folk prate om emner relatert til PS5-tilgjengelighet i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (1 minutt siden):

Man kan heller lage en egen tråd om posten og sporingsnummer, minutt for minutt. Selg konseptet til NRK.

Eller du kan holde kjeft og la folk prate om emner relatert til PS5-tilgjengelighet i denne tråden.

Wow. Takk for en hyggelig og nyttig diskusjon. 
Håper du får din maskin snart, slik at du slipper å være så frustrert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (24 minutter siden):

"Fortvilelse"-aspektet i trådtittelen går enkelte hus forbi, ser jeg.

Om vi fjerner alt prat om markedet, sitter vi igjen med en haug sporingsstatus-bilder som folk konstant deler av en eller annen grunn.

 

Groundbreaking-Maize skrev (8 minutter siden):

Blant annet? Jeg er ikke her for å finne ut om det faktisk tar en dag for en bring-trailer å kjøre fra sentrum til Lørenskog.

🤣🤣👏👏 Og er helt enig (må moderator klaske meg i huet om jeg tar feil her): 
Her kan vi fint fortvile oss over levering, scalping osv osv. Kan i verste falle lage en ventetråd som heter "Post bilder av din sporingssystem, og foren hat mot logistikkaktører i Norge"

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...