Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, SchwightDrute said:

Fikk også mail av NetOnNet nå, deilig. Under "Hit leveres varene dine" står det dog ikke noe adresse, gjør det det hos dere andre?

Hvis du sporer den på postnord linken så ser du adressen 

ser også at jeg fikk faktura på epost nå også. 

Endret av X_Prez_Nixon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baba2 skrev (34 minutter siden):

Var nettopp på telefon med Elkjøp angående statusen "Vi har motatt informasjon om sending" siden igår. Pakken er fremdeles ikke levert inn til transportør. Men forhåpentligvis gjøres det ila dagen... Blir utålmodig.

Og nå fikk jeg beskjed om at pakken er innlevert terminal Oslo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å lese denne tråden uten å ha en PS5 på vei (min har 3. mai som dato) er selvpining. Om noen her får tak i flere maskiner og ønsker å kvitte seg med den til normal pris. Ta kontakt.

Jeg lever i håpet om at det vil komme en levering før jul hvor man kan bestille. Misset både CDON og COOP sin med få minutter her.

Virker som mange her får sin PS5 i disse dager. Det ser man på Finn.no også. Det renner inn med PS5 der til blodpris.

Lenke til kommentar

Forøvrig må jeg lufte en liten sak. Mange av oss, ikke minst meg, har vært aggressive mot scalpere. Men det er viktig å gjøre et skille på hvem som er en scalper. Ikke allt fortjener dette ordet kastet etter seg.

Folk som evt. har kjøpt en modell de ikke ville ha (Digital Edition) og så får tak i modellen de vil ha (Disc Edition) og dermed legger ut DE til budrunde ser jeg på ingen måte på som en scalper. All ære til de som selger til kostpris og jeg støtter de men synes man skal roe ned litt hetsbølgen som er mot -alle- som skulle selge noe over kostpris fort tiden.

Man er ikke en scalper bare fordi man velger å tjene penger på det man må selge.

Hva er en scalper
En som kjøper med eneste formål å selge til høyere pris. Gjerne flere stk.
Ikke enhver som selger et produkt til markedspris.
 

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Forøvrig må jeg lufte en liten sak. Mange av oss, ikke minst meg, har vært aggressive mot scalpere. Men det er viktig å gjøre et skille her.

Folk som evt. har kjøpt en modell de ikke ville ha (Digital Edition) og så får tak i modellen de vil ha (Disc Edition) og dermed legger ut DE til budrunde ser jeg på ingen måte på som en scalper. All ære til de som selger til kostpris og jeg støtter de men synes man skal roe ned litt hetsbølgen som er mot -alle- som skulle selge noe over kostpris fort tiden.

Man er ikke en scalper bare fordi man velger å tjene penger på det man må selge.

Hva er en scalper
En som kjøper med eneste formål å selge til høyere pris
 

Veldig enig. Jeg veit ikke om jeg har samvittighet til å beholde min 6000kronerskonsoll om noen er villig til å betale 12'000 for den. 

Gleder meg til ny konsoll, men ikke for enhver pris. Om jeg kan få en gratis Playstation 5 ved å selge min nå og kjøpe en ny utpå nyåret engang er jo bare topp. Rachet&Clank kommer ikke før neste år uansett

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, newman221 said:

Veldig enig. Jeg veit ikke om jeg har samvittighet til å beholde min 6000kronerskonsoll om noen er villig til å betale 12'000 for den. 

Gleder meg til ny konsoll, men ikke for enhver pris. Om jeg kan få en gratis Playstation 5 ved å selge min nå og kjøpe en ny utpå nyåret engang er jo bare topp. Rachet&Clank kommer ikke før neste år uansett

Etter å ha gått noen runder med meg selv og etter en bekjent ble hengt ut på facebook for å være scalper når han skulle selge en prosessor han ikke fikk brukt likevel (manglet hovedkort). Så synes jeg det har tatt litt overhånd. Nesten litt "styggdom" og mobben oppfører seg verre enn å være en faktisk scalper.

Jeg er sterkt motstander av scalpere (de som sitter med flere konsoller kun for å selge), men også motstander av å feilaktig stemple alle for å være scalper om de vil selge til markedspris.

EDIT:
Jeg har selv solgt noen PC komponenter til under markedspris siste tiden og det er i grunn helt unødvendig. Men da for å overholde prisen jeg først satt. Det kom overveldende mange bud langt over prisen jeg avtalte å selge for (men avtale er avtale).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
newman221 skrev (10 minutter siden):

Veldig enig. Jeg veit ikke om jeg har samvittighet til å beholde min 6000kronerskonsoll om noen er villig til å betale 12'000 for den. 

Gleder meg til ny konsoll, men ikke for enhver pris. Om jeg kan få en gratis Playstation 5 ved å selge min nå og kjøpe en ny utpå nyåret engang er jo bare topp. Rachet&Clank kommer ikke før neste år uansett

Akkurat. Jeg har full forståelse for de som kjøpte en konsoll til 5-6000 med den hensikt å bruke den selv, for så å oppdage at folk er villige til å betale over det dobbelte for den. Skjønner godt at man vil selge da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Theo343 said:

EDIT:
Jeg har selv solgt noen PC komponenter til under markedspris siste tiden og det er i grunn helt unødvendig. Men da for å overholde prisen jeg først satt. Det kom overveldende mange bud langt over prisen jeg avtalte å selge for (men avtale er avtale).

Heldig du er da. Jeg har hatt en Intel NUC i3 liggende ute på finn.no i evigheter uten at folk har gått bananas i budrunder for den... 

Lenke til kommentar
SchwightDrute skrev (9 minutter siden):

Du fortsatte diskusjonen selv rett før det innlegget der, da må folk få lov til å svare. 

Sitat av deg selv: "Jeg forbeholder meg likevel retten til å uttrykke min mening om saken på et anonymt forum. "

Jeg tok meg selv i det, og forsøkte derfor å bidra til at diskusjonen rundt dette kan tas i egen tråd fremfor å bidra til videre diskusjon av dette temaet. Noen ganger oppdager man egne dumheter uten at moderator er nødt til å påpeke det 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...