Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (1 time siden):

Tenk om bare alle hadde gjort som de da. Da hadde vi fått konsollene i tur og orden og ingen kaossituasjon nå rundt lansering. Jeg er tydeligvis alene om det, men syns Komplett hadde en ålreit strategi, med unntak av at de gjerne kunne vært mer åpne på at man ikke nødvendigvis er sikret konsoll på lanseringsdatoen. Selv har jeg jo innsett det som en selvfølge for lenge siden, men.

Dette er helt korrekt, og jævlig paradoksalt. Hadde alle gjort som Komplett ville faktisk lanseringa vært mye smoothere. Og i alle fall langt mer rettferdig all den tid noen bare popper innom en nettbutikk i dag og ordner seg en konsoll før jul mens tusener venter i kø..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Retroman said:

Dette er helt korrekt, og jævlig paradoksalt. Hadde alle gjort som Komplett ville faktisk lanseringa vært mye smoothere. Og i alle fall langt mer rettferdig all den tid noen bare popper innom en nettbutikk i dag og ordner seg en konsoll før jul mens tusener venter i kø..

Jeg er litt delt her. Husk at de konsollene som ble solgt av Elkjøp, Obs, Power, m.fler var tiltenkt fysisk salg. Det at noen av disse konsollene ble solgt på førstemann-til-mølla på nett, var et slags alternativ til de som ville kjøpe over disk og også stå i kø. 

Jeg skjønner problemstillingene her, men synes det er innafor. Men for butikker som ikke har fysisk utsalg, så stiller det seg annerledes.

Lenke til kommentar
Sancticus skrev (2 timer siden):

 

PK og CD'on hadde begge "overvåk" på produktsiden sin for PS5. Noe som kundeservicen deres bekreftet var måten for å motta informasjon om når den ble tilgjengelig for salg. ALDRI hør noe fra noen av de. De har solgt maskiner ved flere anledninger.

Er det noen andre butikker som er verdt å nevne?

 

Vel, du har jo nevnt CDOn, men glemte å ta med den "rettferdige" (NOT!) sin:
Tomt på lager, men bestil "PS5 2021 release", som gav meg og andre inntrykk av at vi kommer oss inn i køen.
Bestilte en slik. Finner så ut at CDOn fikk inn et parti konsoller til. Men i stedet for å ta unna køen, så har jo vi tross alt gått med på 2021 levering, så de legger konsollene ut i det frie markedet igjen. Helt genialt! Beholder oss andre i køen, og får omsetning på nye tilkommere inn foran oss.

Jeg har heller ikke en jobb som tillater meg å følge med på butikker mellom 8:00 og 16:00. Så det blir jo bare å vente til våren/sommeren 2021.
 

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Megaoctane said:

Forstår ikke hvordan folk får det med seg at noen har lagt ut konsoller. Har dere alle nettsidene oppe  og følger med hver halvtime/time?

og hvorfor sitter han ene tullingen med tre konsoller og mener alle vi andre må takke oss selv fordi vi ikke har klart å få tak i noen?

Forstår ikke hvorfor jeg hadde nettsider åpne på en PC som står på 24/7? Done that for 10+ years.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, Megaoctane said:

Forstår ikke hvordan folk får det med seg at noen har lagt ut konsoller. Har dere alle nettsidene oppe  og følger med hver halvtime/time?

og hvorfor sitter han ene tullingen med tre konsoller og mener alle vi andre må takke oss selv fordi vi ikke har klart å få tak i noen?

nettleser add on som sjekker om noe skjer med en nettside
du surfer eller gjør hva du enn gjør om dagen, forandrer en side seg så får man beskjed om det

Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (3 timer siden):

Forstår ikke hvordan folk får det med seg at noen har lagt ut konsoller. Har dere alle nettsidene oppe  og følger med hver halvtime/time?

og hvorfor sitter han ene tullingen med tre konsoller og mener alle vi andre må takke oss selv fordi vi ikke har klart å få tak i noen?

Å takke seg selv ble kanskje feil, beklager det. Litt flaks er det jo, men det selges med jevne mellomrom og det blir lagt ut her.  Uansett så håper jeg du skjønner at man forsøker få flere kontrollere slik at man kan spille med venner og familie.  

YoloMats skrev (19 timer siden):

Da er du grunnen til at jeg ikke har klart og kjøpe enda.... 

Scalpere som kjøper opp hundrevis tror jeg, snarere enn at jeg har fått tak i et par (Elkjøp og Coop) til meg selv og bror. Kjøpte en ekstra fordi NetonNet ikke klarer å levere til jul slik at gaven kan komme under treet. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...