Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Recommended Posts

Da var løpet kjørt. Jeg hadde hatt god respekt for NetonNet om de kom ut og sa at de hadde tabbet seg ut og solgt flere konsoller enn de hadde, men den evige løgnen jeg har møtt på kundechat gjør at jeg har ekstremt lite til overs for NoN. Å blånekte og lyve tar seg sjelden godt ut. Dette er tredje gang i mitt liv jeg har bestilt fra NoN, og andre gangen de har vært særdeles uproffe. Aldri mer for min del. 

image.thumb.png.77079924419cc188fa2286c584ed0224.png

La meg spørre dere. Er det noen som har bestilt digital konsoll som har den på vei fra NetonNet nå? Min ordre gikk igjennom kl 08:02 og bekreftelsen på epost fikk jeg kl 08:05. Så det er folk som har den på vei nå som var mye tregere enn meg. Jeg har ikke fått noe epost eller noe ennå.

X_Prez_Nixon skrev (2 minutter siden):

La meg spørre dere. Er det noen som har bestilt digital konsoll som har den på vei fra NetonNet nå? Min ordre gikk igjennom kl 08:02 og bekreftelsen på epost fikk jeg kl 08:05. Så det er folk som har den på vei nå som var mye tregere enn meg. Jeg har ikke fått noe epost eller noe ennå.

Bestilt optisk, bestilte rundt samme tid som deg! Mulig de pakker og sender de optiske først ut?

1 minute ago, Marci said:

Bestilt optisk, bestilte rundt samme tid som deg! Mulig de pakker og sender de optiske først ut?

Min teori er at de ikke har fått inn en eneste digital, men håper jeg tar feil

Sony har visst produsert mange flere PS5 med optisk enn uten. Av det jeg har sett på Reddit har mange i USA mottat optisk selv om de bestilte digital. Jeg regner med at de som bestilte med optisk blir prioritert først, sånn at de slipper å sende ut "feil" maskin til de som bestilte digital. Noen kilder sider at bare 25% av PS5 som blir produsert er digital edition: https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-21-playstation-5-digital-edition-stock-far-lower-than-standard-ps5-sources-say

BeeRuno skrev (3 minutter siden):

Sjæl! Digg! Noen som vet hva som skjer med tanke på betaling? Bestilte med kort, men pengene ble tilbakeført for noen dager siden. 

Ryktes at vi får gratis. Grunnet så lang ventetid 🤑

• Like 1

Noen her som forhåndsbestilte hos Komplett i April? De åpnet vel for forhåndsbestilling 22. april? Var det slik at alle som bestilte 22. april fikk ved release?

Jeg bestilte 23. april kl 10.20. Lever i håpet om at jeg får når Komplett får inn et nytt parti. Foreløpig står det forventet inn på lager 03. mars 2021. 

17 minutes ago, Mossehgetto said:

Noen her som forhåndsbestilte hos Komplett i April? De åpnet vel for forhåndsbestilling 22. april? Var det slik at alle som bestilte 22. april fikk ved release?

Nei, tror det bare var innen et par timer fra åpning av preorder, for de som fikk til release. Flere som bestilte senere den 22, men ikke får før 17 des.