Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte disc versjon fra cdon forrige uke. Summen har vært reservert på konto siden kjøp. Men nå har pengene lagt seg tilbake på konto og jeg har ingen reservasjonen/utbetalinger fra cdon!

Gjelder dette bare meg eller flere som opplever det samme nå?

Alt ser foreløpig ut som normalt på ordrebekreftelsen til cdon sin nettside.

Endret av Yngreveien
Lenke til kommentar
Yngreveien skrev (Akkurat nå):

Bestilte disc versjon fra cdon forrige. Summen har vært reservert på konto siden kjøp. Men nå har pengene lagt seg tilbake på konto og jeg har ingen reservasjonen/utbetalinger fra cdon!

Gjelder dette bare meg eller flere som opplever det samme nå?

Alt ser foreløpig ut som normalt på ordrebekreftelsen til cdon sin nettside.

Reservasjonen av pengene oppheves etter noen dager så lenge varen ikke er sendt. Når de sender går de inn og trekker beløpet av konto. Helt normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, JonAasen said:

Bergen her, men takk for tilbudet. Venter og ser hva Coop foreslår. De vil kanskje tilby å beholde Digital og gi 1000 kr i retur, men jeg vil helst ha diskversjonen.

Må bare dele med dere det totalt RÆVA svaret jeg fikk fra Coop på denne saken, som de nå anser som lukket:

Quote

 

Din ordre xxxxxxx inneholder bestillingen av 1 stk. PLAYSTATION 5 OPTISK STASJON. Se ordrebekreftelse sendt 23.3.21. Vi kan dessverre ikke endre på dette.

Bytte eller retur (angrerett) av et produkt kan gjøres direkte i butikken kjøpet er gjort gjennom. Hvilken butikk dette gjelder står på ordrebekreftelsen.

Dersom du ikke har anledning til å reise innom denne butikken kan du benytte angreretten og returnere produktet til vårt netthandelslager. Fyll ut angreskjema, eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen, og send dette sammen med varen til Coop Norge SA. Ved dette valget må du selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur til Coop Norge SA. Du får ordnet returfrakt til Coop Norge SA i alle Postens filialer/Post i butikk.

Har du ytterligere spørsmål eller kommentarer til saken, benytt linken  "Vennligst reåpne sak xxxxxxxxx".

Hører vi ikke fra deg innen 7 dager registreres saken som løst og arkiveres. Ikke nøl med å ta kontakt med oss igjen dersom det er noe annet vi kan hjelpe deg med.

 

Så de sender feil utgave til en verdi av 1000 kroner lavere enn jeg betalte, og det eneste de tilbyr er at jeg

1. beholder den og taper 1000 kroner, eller

2. sender den tilbake og må selv dekke dyr frakt?

Ikke engang en beklagelse. Ikke noe tilbud om å gi meg 1000 kroner tilbake. Jeg skal gå i økonomisk tap uansett valg. Sykt dårlig kundeopplevelse så langt, men de skal få mulighet til å rette det opp.

Endret av JonAasen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, JonAasen said:

Må bare dele med dere det totalt RÆVA svaret jeg fikk fra Coop på denne saken, som de nå anser som lukket:

Så de sender feil utgave til en verdi av 1000 kroner lavere enn jeg betalte, og det eneste de tilbyr er at jeg

1. beholder den og taper 1000 kroner, eller

2. sender den tilbake og må selv dekke dyr frakt?

Ikke engang en beklagelse. Ikke noe tilbud om å gi meg 1000 kroner tilbake. Sykt dårlig kundeopplevelse.

Anbefaler deg å be om kompensasjon eller klag til forbrukertilsynet. Du burde ha full rett på kompensasjon da de har kastet bort tiden og pengene dine.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kanelbollemannen skrev (12 minutter siden):

Anbefaler deg å be om kompensasjon eller klag til forbrukertilsynet. Du burde ha full rett på kompensasjon da de har kastet bort tiden og pengene dine.

Helt enig. Burde få beholde den PS5 han fikk feil som kompensasjon, og få korrekt PS5 ettersendt. 

🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
JonAasen skrev (47 minutter siden):

Må bare dele med dere det totalt RÆVA svaret jeg fikk fra Coop på denne saken, som de nå anser som lukket:

Så de sender feil utgave til en verdi av 1000 kroner lavere enn jeg betalte, og det eneste de tilbyr er at jeg

1. beholder den og taper 1000 kroner, eller

2. sender den tilbake og må selv dekke dyr frakt?

Ikke engang en beklagelse. Ikke noe tilbud om å gi meg 1000 kroner tilbake. Sykt dårlig kundeopplevelse.

Etter forbrukerkjøpsloven har du ikke krav på kompensasjon for "tid tapt", men du har definitivt krav på refusjon av hele summen, pluss fraktkostnader. Dette er en reklamasjonssak i mine øyne.

Sjekket. Det følger av forbrukerkjøpsloven kapittel 6:

Sitat

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler
Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

At du har fått levert feil vare til feil pris, kan uten tvil anses som en "mangel som ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukeres side". Du har med andre ord rettigheter i henhold til ovenstående punkter.

Antakeligvis vil det eneste alternativet her være heving etter § 32. Det følger av § 33 at "Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel." Med andre ord kan du her kreve at COOP dekker fraktkostnader. 

Anbefaler deg å lese igjennom kapittel 6 og 11 på egenhånd, og referere til dette når du kommuniserer med COOP. Slik jeg oppfatter det, er loven rimelig klar. Er de vrange så kan du forsøke Forbrukerrådet, men dersom du viser til lovteksten i hendevelsene dine, tror jeg de gir seg rimelig raskt. Det er i alle fall min erfaring.

Endret av ekeleee
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, ekeleee said:

Etter forbrukerkjøpsloven har du ikke krav på kompensasjon for "tid tapt", men du har definitivt krav på refusjon av hele summen, pluss fraktkostnader. Dette er en reklamasjonssak i mine øyne.

Du har ikke krav på kompensasjon, men det er det riktige å gjøre. Kan ta eksempelet med Elkjøp videre her. Hadde en monitor som jeg leverte inn til rep. Gikk to måneder uten svar og ringte til kundeservice og de var ikke et sekund i tvil om at jeg skulle kompenseres. Etter en ukes tid dro jeg for å hente skjermen som angivelig var klar, den hadde de mista (de påsto at den ikke kunne fikses men de mista den nok🤣). De ville selvfølgelig gi meg pengene for skjermen, men de nevnte ikke kompensasjon så jeg gjorde det for de🤪 Ente til slutt opp med at de foreslo 500, noe jeg mente var for lavt med tanke på tiden som gikk, så prutet det opp til 800kr😂

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode, engasjerte svar! Har sendt dem epost med krav om full dekning av returkostnader, så får vi se hva det blir til.

Det er ekstra morsomt siden Coop tar 1000 kroner over normal markedsverdi for begge versjonene, så jeg har betalt 7000 kroner for en digitalversjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...