Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Hellogamer skrev (48 minutter siden):

Jeg kjøpte en på finn til 8500, men fikk tak i en i cdon slippet uken etter og solgte da denne til 8500. Det er noe mer tilbud i oslo området, så da blir vel prisene presset litt ned. Jeg solgte i Stavanger og her var det kun 3 stk til salgs, den billigste til 9k. Så det er nok forskjell på område som det ble sagt over.

Høres riktig ut det ja. Jeg bor i Oslo-området og det ser ut til at man kan få tak i en til rundt 7500 hvis man følger litt med. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, gertost36 said:

Snakket med kundeservice dustinhome på nytt idag.Dei hadde fått en leveranse av ps5 forrige uke.Dei hadde ikkje info om kommende leveranser.Men han sa at ifølge sjefene hans,så skulle dei fleste som hadde forhåndsbestilt få i første halvdel av 2021.

jeg fikk samme beskjed på mail: "Vi har ikke fått noe estimert leveringstid fra distributør. Vi vil sende ut Ps5 så fort de kommer inn på lager. Oppdatering fra Sony er at Ps5 kommer i første halvdel av 2021."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Mad God skrev (2 timer siden):

jeg fikk samme beskjed på mail: "Vi har ikke fått noe estimert leveringstid fra distributør. Vi vil sende ut Ps5 så fort de kommer inn på lager. Oppdatering fra Sony er at Ps5 kommer i første halvdel av 2021."

Når eg pratet med dei i februar,so meinte dei at eg fikk på neste levering,siden eg hadde bestilt "tidligt".20 september.Men det fikk eg altso ikkje.Han eg prata med no sa at det var modigt sagt av den eg prata med sist hjå kundeservice,da dei ikkje kan seie når ein får levert,hvor en er i køen,og når dei får inn maskiner.Men dei hadde fått eit parti forrige uke.

Lenke til kommentar

har en av dere noen erfaring med dette 

det ser ut at postnord mistet pakken hans

kompisen sendt meg dette 

våre godsekspeditører har nå gjennomført flere omfattende etterlysninger på våre terminaler og utleveringssteder, men vi har dessverre ikke lykkes i å lokalisere din sending på nåværende tidspunkt

Under finner du mer informasjon om videre saksgang:

Som varemottaker skal du melde det til avsender da det er de som står som PostNords avtalepart inntil godset er levert.

Da vil avsender eventuelt kontakte oss ang erstatning og føre egen sak med deg som deres kunde.

 

Vi beklager så meget for det inntrufne.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Ali55 said:

har en av dere noen erfaring med dette 

det ser ut at postnord mistet pakken hans

kompisen sendt meg dette 

våre godsekspeditører har nå gjennomført flere omfattende etterlysninger på våre terminaler og utleveringssteder, men vi har dessverre ikke lykkes i å lokalisere din sending på nåværende tidspunkt

Under finner du mer informasjon om videre saksgang:

Som varemottaker skal du melde det til avsender da det er de som står som PostNords avtalepart inntil godset er levert.

Da vil avsender eventuelt kontakte oss ang erstatning og føre egen sak med deg som deres kunde.

 

Vi beklager så meget for det inntrufne.

Når kjøpte han?

Lenke til kommentar
NorthugJr skrev (17 minutter siden):

Det er fryktelig mistenkelig at en så stor pakke blir «borte» 🥸 Helt håpløst. 

Aldri si aldri. Jeg var med på kickstarter av Bloodborne The Board game og fikk med masse expansion packs og ekstrafigurer. Pakke på 7,5kg. Den klarte PostNord å rote bort 😕

(Nå har heldigvis avsender sendt en ny en. Så får håpe PostNord ikke roter bort denne og :-/)

Lenke til kommentar
Ali55 skrev (2 timer siden):

har en av dere noen erfaring med dette 

det ser ut at postnord mistet pakken hans

kompisen sendt meg dette 

våre godsekspeditører har nå gjennomført flere omfattende etterlysninger på våre terminaler og utleveringssteder, men vi har dessverre ikke lykkes i å lokalisere din sending på nåværende tidspunkt

Under finner du mer informasjon om videre saksgang:

Som varemottaker skal du melde det til avsender da det er de som står som PostNords avtalepart inntil godset er levert.

Da vil avsender eventuelt kontakte oss ang erstatning og føre egen sak med deg som deres kunde.

 

Vi beklager så meget for det inntrufne.

Akkurat dette skjedde med meg også etter forrige slipp hos NetOnNet. Pakken forduftet på Lørenskog-terminalen. Jeg var i dialog med PostNord i over en uke, og det ble gjennomført flere søk etter pakken. Siste søk nå på fredag. Ingen pakke ble funnet. Enden på historien ble at NetOnNet refunderte pengene.

Basert på informasjon fra noen som har jobbet med sikkerhet på en av sentralene i Oslo-området, tror jeg at disse "søkene" ikke er reelle. Ifølge personen jeg snakket med er arbeidsmoralen blant de lageransatte elendig og pakkehåndteringssytemet et enormt rot. Pakker går i gulvet, og havner på feil sted stadig vekk. På spørsmål om svinn fikk personen til svar at omlag 10% av pakkene de håndterer aldri kommer frem. Jeg kan ikke gå god for denne informasjonen, men basert på at minst tre stykker her inne nå mangler pakkene sine, ser jeg det som en mulighet at PostNord ikke aner hva de driver med. 

En mulig forklaring kan rett og slett være at de ansatte forsyner seg av pakkene. Men hvem vet...

Jeg har en ny pakke på vei fra Netonnet, beklageligvis med PostNord, og jeg er oppriktig bekymret for at dette kan gjenta seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ekeleee skrev (10 minutter siden):

Akkurat dette skjedde med meg også etter forrige slipp hos NetOnNet. Pakken forduftet på Lørenskog-terminalen. Jeg var i dialog med PostNord i over en uke, og det ble gjennomført flere søk etter pakken. Siste søk nå på fredag. Ingen pakke ble funnet. Enden på historien ble at NetOnNet refunderte pengene.

Basert på informasjon fra noen som har jobbet med sikkerhet på en av sentralene i Oslo-området, tror jeg at disse "søkene" ikke er reelle. Ifølge personen jeg snakket med er arbeidsmoralen blant de lageransatte elendig og pakkehåndteringssytemet et enormt rot. Pakker går i gulvet, og havner på feil sted stadig vekk. På spørsmål om svinn fikk personen til svar at omlag 10% av pakkene de håndterer aldri kommer frem. Jeg kan ikke gå god for denne informasjonen, men basert på at minst tre stykker her inne nå mangler pakkene sine, ser jeg det som en mulighet at PostNord ikke aner hva de driver med. 

En mulig forklaring kan rett og slett være at de ansatte forsyner seg av pakkene. Men hvem vet...

Jeg har en ny pakke på vei fra Netonnet, beklageligvis med PostNord, og jeg er oppriktig bekymret for at dette kan gjenta seg.

Den er kjip ---___---

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sr_Draco skrev (1 minutt siden):

Et leveringsfirma hadde ikke vært levedyktig hvis nettbutikker opplevet at 10% av pakkene de sender ble borte under transport.

Du har nok rett i det. Ifølge denne artikkelen opererer de med kvalitetsgrad på 99%. Det ville vært interessant å se driftsregnskapet til PostNord og hvor store summer som faktisk går til erstatninger.

Lenke til kommentar
ekeleee skrev (9 minutter siden):

Er det forresten noen som fikk oppdatering fra PostNord 08:22 i dag tidlig (hentet hos NetOnNet Centrallager), som har fått sporingsoppdatering etter dette?

Jeg fikk oppdatering 07:31 om at den var lastet opp for videre transport, og har ikke fått noe mer etter det🙃 Beregnet levering imorgen

Lenke til kommentar
ekeleee skrev (21 minutter siden):

Er det forresten noen som fikk oppdatering fra PostNord 08:22 i dag tidlig (hentet hos NetOnNet Centrallager), som har fått sporingsoppdatering etter dette?

Fikk samme 08:16, men ikke oppdatering etter foreløpig. Beregnet levering på fredag, satser på at de ikke "mister" den på veien. 

Lenke til kommentar
frahell000 skrev (3 minutter siden):

Fikk samme 08:16, men ikke oppdatering etter foreløpig. Beregnet levering på fredag, satser på at de ikke "mister" den på veien. 

Er så trist at vi må sitte og krysse fingrene for at ingen mister en pakke vi har betalt for😬

Lenke til kommentar
cns98 skrev (Akkurat nå):

Er så trist at vi må sitte og krysse fingrene for at ingen mister en pakke vi har betalt for😬

Det er visst den verdenen vi lever i for tiden, men det vil ordne seg til slutt uansett. Har dog hatt nok frustrasjon rundt det å få tak i en maskin, så hadde vært veldig fint om dette var slutten😁

Lenke til kommentar
1 hour ago, ekeleee said:

Du har nok rett i det. Ifølge denne artikkelen opererer de med kvalitetsgrad på 99%. Det ville vært interessant å se driftsregnskapet til PostNord og hvor store summer som faktisk går til erstatninger.

Problemer med 1 av 100 pakker høres høyt ut spør du meg. Hva gjelder summer som går til erstatninger er det nok ca det som kommer inn i forsikringspremie. F.eks. koster det  53 kr å forsikre en pakke verdt 1kr - 7499kr,  så etter å ha solgt 100 slike forsikringer har de dekt inn en pakke verdt 5300kr.

Endret av jcberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...