Gå til innhold

Kan man søke om kredittkort på aap?


Gjest 44896...d29

Anbefalte innlegg

Gjest 44896...d29

Har igjen litt lån som nedbetales, egne oppsparte midler i tillegg. Fast inntekt pga aap. Husleie er nesten 3000,- mnd. 
Med kredittkort blir det enklere å spare. Søkte om det for litt over 1 år siden, ble avvist. Det var fordi jeg ikke hadde inntekt. Men har ingen anmerkninger og er sikker betaler. Kan man ikke få med sperre heller? Slik at du har et maksbeløp på kortet som de mener du kan ha råd til. 
 

Anonymous poster hash: 44896...d29

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Urealistisk skrev (5 timer siden):

Får jo rabatter osv.. tjene poeng. Betyr ikke at jeg bruker mer penger for det

Rabattene utgjør ikke mye, og det er større fare for at du utsetter betalingen EN gang og da må du betaler mer i renter enn hva du får fra bonusen

Som skrevet, AAP er ikke fast inntekt, så du har fortsatt ikke inntekt

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, heisong said:

Du kan søke om kredittkort, men hvis du ikke tenker å kan betale pengene direkte er kanskje et forbrukslån gunstigere tenker jeg? Det finns banker som kan gi forbrukslån uansett om du er på aap. Bruk en låneformidler og prøv det er jo uansett uforpliktende og gratis å søke.

 

Særdeles dårlig forslag. Forbrukslån er helt vanvittig dyre penger, uansett hvordan man snur og vender på det.

Uansett, om formålet med kredittkort er å gjøre det lettere å spare, er det ikke kreditten man er ute etter. Da er forbrukslån et enda dårligere forslag.

Lenke til kommentar
Gjest 44896...d29 skrev (På 18.11.2020 den 10.29):

Har igjen litt lån som nedbetales, egne oppsparte midler i tillegg. Fast inntekt pga aap. Husleie er nesten 3000,- mnd. 
Med kredittkort blir det enklere å spare. Søkte om det for litt over 1 år siden, ble avvist. Det var fordi jeg ikke hadde inntekt. Men har ingen anmerkninger og er sikker betaler. Kan man ikke få med sperre heller? Slik at du har et maksbeløp på kortet som de mener du kan ha råd til. 
 

Anonymous poster hash: 44896...d29

Ingen kan nekte deg å søke. Men kredittkortselskaper avviser stort sett alltid søknader om søkeren har tidsbegrensede trygdeytelser som hovedinntekt. AAP er "fast inntekt" inntill et visst tidspunkt - men jeg antar at de vil hevde at en ytelse som har tidsbegrensning på to år ikke er noen "fast innktekt".

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Ulike tilbydarar har nok ulik "standard".

Norwegiankortet fekk eg innvilga mens eg levte på studielån. Starta med kredittramme på 5000 som blei aukt gradvis. At bonusen du tener skal ha verdi forutset så klart at Norwegian overlever.

Ellers inkluderer DNB Ung eit MasterCard som har kampanjer innimellom med 20% rabatt hos utvalde butikkar (Power er nok den mest kjende).

Lenke til kommentar
MKap skrev (1 minutt siden):

Ulike tilbydarar har nok ulik "standard".

Norwegiankortet fekk eg innvilga mens eg levte på studielån. Starta med kredittramme på 5000 som blei aukt gradvis. At bonusen du tener skal ha verdi forutset så klart at Norwegian overlever.

Ellers inkluderer DNB Ung eit MasterCard som har kampanjer innimellom med 20% rabatt hos utvalde butikkar (Power er nok den mest kjende).

Nå skal ikke jeg handle så fort jeg ser rabatt. Jeg er interessert i et kort der du kan gjøre poeng om til penger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...