Gå til innhold

Anbefaling av headset til Xbox


raab

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale et trådløst headset som ikke koster skjorta? Spiller mye med mus og tastatur og da blir kablet headset til kontrolleren (som i tillegg skrur seg av etter X minutter som default) bare i veien. Planlegger å vente til Black Week/Friday før jeg kjøper, men greit å vite hva jeg bør sikte etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
raab skrev (1 minutt siden):

Noen som kan anbefale et trådløst headset som ikke koster skjorta? Spiller mye med mus og tastatur og da blir kablet headset til kontrolleren (som i tillegg skrur seg av etter X minutter som default) bare i veien. Planlegger å vente til Black Week/Friday før jeg kjøper, men greit å vite hva jeg bør sikte etter.

Jeg er veldig fornøyd med Arctis 9X iallfall. Hadde Arctis 4 og to Xbox headset tidligere, og jeg er mye mer fornøyd med 9X. 

Lenke til kommentar
raab skrev (9 minutter siden):

Noen som kan anbefale et trådløst headset som ikke koster skjorta? Spiller mye med mus og tastatur og da blir kablet headset til kontrolleren (som i tillegg skrur seg av etter X minutter som default) bare i veien. Planlegger å vente til Black Week/Friday før jeg kjøper, men greit å vite hva jeg bør sikte etter.

Har brukt HyperX Cloud Flight til PS4 i noen år, veldig nøgd med det :) Dukker helt sikkert opp til under 1000,- under Black Week. Handlet ett par i fjor til nevøen min i hvert fall.

Lenke til kommentar
Mala skrev (4 minutter siden):

Har brukt HyperX Cloud Flight til PS4 i noen år, veldig nøgd med det :) Dukker helt sikkert opp til under 1000,- under Black Week. Handlet ett par i fjor til nevøen min i hvert fall.

Men funker den på Xbox SX? En jungel å finne frem når konsollene ikke kan bruke ikke-proprietære standarder :( 

Det beste ville vært å hatt et trådløst headset jeg kunne brukt både på PC, XSX og PS4 men det blir nok utopi.

Lenke til kommentar
raab skrev (10 minutter siden):

Men funker den på Xbox SX? En jungel å finne frem når konsollene ikke kan bruke ikke-proprietære standarder :( 

Det beste ville vært å hatt et trådløst headset jeg kunne brukt både på PC, XSX og PS4 men det blir nok utopi.

Er Xbox så sært? Jeg trodde dette fungerte på både PS,PC og One. Er bare ett USB adapter man plugger i så er det good to go. Har ikke brukt Xbox One til online spilling for fem flate øre denne generasjonen, så vet ikke hvordan det er med headset der. 

Men det ser faktisk ut at det er en egen utgave for Xbox One, med grønt theme. 

https://www.hyperxgaming.com/us/headsets/cloudx-flight-wireless-gaming-headset

Endret av Mala
Lenke til kommentar
raab skrev (12 minutter siden):

Men funker den på Xbox SX? En jungel å finne frem når konsollene ikke kan bruke ikke-proprietære standarder

Jeg har de og så vidt jeg har prøvd så funker det ikke. Altså de røde.

De grønne skal fungere på Xbox hvert fall. Men det virker som at de kanskje ikke funker på PS/PC uten at jeg vet

https://www.hyperxgaming.com/us/headsets/cloudx-flight-wireless-gaming-headset

Endret av Ezio
Lenke til kommentar

Steelseries Arctis 7X er laget for Xbox, men fungerer også til det meste av andre konsoller (inkludert PS). Dette er et nytt headset som ble lansert i oktober. Jeg fikk mitt for en uke siden og er veldig fornøyd. Bruker det både til hjemmekontor og spilling. Headsettet bruker en USB-dongle slik at alt blir trådløst uansett hva du kobler til. Jeg kjøpte det direkte fra Steelseries sine nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
MrCradock skrev (På 18.11.2020 den 10.31):

Steelseries Arctis 7X er laget for Xbox, men fungerer også til det meste av andre konsoller (inkludert PS). Dette er et nytt headset som ble lansert i oktober. Jeg fikk mitt for en uke siden og er veldig fornøyd. Bruker det både til hjemmekontor og spilling. Headsettet bruker en USB-dongle slik at alt blir trådløst uansett hva du kobler til. Jeg kjøpte det direkte fra Steelseries sine nettsider.

Hvor fikk du kjøpt 7x? Finner ingen butikker som selger det her til lands. Tydeligvis ikke å finne på verken prisjakt eller prisguiden heller

Edit: Burde lest litt nøyere, ser jo at du skriver hvor du kjøpte det :D

Endret av phax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
phax skrev (1 time siden):

Hvor fikk du kjøpt 7x? Finner ingen butikker som selger det her til lands. Tydeligvis ikke å finne på verken prisjakt eller prisguiden heller

Edit: Burde lest litt nøyere, ser jo at du skriver hvor du kjøpte det :D

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe enda et. Strålende fornøyd. Bruker det til både gaming og arbeid. Kjøpte et til sønnen min også slik at vi kan game sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrCradock skrev (På 7.12.2020 den 0.49):

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe enda et. Strålende fornøyd. Bruker det til både gaming og arbeid. Kjøpte et til sønnen min også slik at vi kan game sammen :)

Hvordan ble det med porto, toll og evt andre gebyrer?

Lenke til kommentar
raab skrev (2 timer siden):

Hvordan ble det med porto, toll og evt andre gebyrer?

Den første bestilte jeg vel 10. november. Ikke fått noen overraskelse i posten enda (les: mva eller noe annet). Den er uansett verdt prisen. Det er det diggeste headsettet jeg har brukt noen gang. Satt en kveld her og spilte i sikkert 4 timer i strekk. Hadde ikke antydning til ubehag. Også liker jeg kontrollene veldig godt. Du kan justere forholdet mellom lyd fra chat og game på en nydelig måte. Når du er på 50/50 så kjenner du en liten feedback i volumbryteren. Også er det null stress å koble seg til andre systemer. Plug and play.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
raab skrev (På 18.11.2020 den 9.31):

Noen som kan anbefale et trådløst headset som ikke koster skjorta? Spiller mye med mus og tastatur og da blir kablet headset til kontrolleren (som i tillegg skrur seg av etter X minutter som default) bare i veien. Planlegger å vente til Black Week/Friday før jeg kjøper, men greit å vite hva jeg bør sikte etter.

Har enda ikke kjøpt meg headset (syns fremdeles det er fort dyrt når jeg fra før har et WH1000MX3 jeg bruker i alle andre sammenhenger), men oppdaget en annen ting etter jeg kjøpte play and charge-kitet og koblet det til:  og det er at kontrolleren ikke skrur seg av etter X minutters inaktivitet når jeg spiller med mus og tastatur. Så nå er jeg i markedet for ordinært ikke-trådløst headset. 

Så krysser jeg fingrene for en ikke-proprietær hverdag en vakker dag i fremtiden.. i neste generasjon 🙄

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...