Gå til innhold

165 selskaper på krigsstien: Lei av at Google favoriserer seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wilhelm Tell skrev (7 minutter siden):

Google hindrer også at download sidene til konkurrerende nettlesere kommer tydelig tilsynet. Søker man opp andre nettlesere enn Google Chrome på Duckduckgo, så får man opp linkene til konkurrerende nettlesere med en gang.

Mao. Google misbruker sin enorme markedsmakt for å hindre konkurranse.

Gjorde akkurat et søk på "Web browser" og det var ingen favorisering av Google der. Chrome, som er verdens desidert mest brukte nettleser kom som nummer 9 på listen.

Søketeksten "Download web browser" gir Firefox som første, Chrome som andre og Brave som tredje.

Så ikke knallhard favorisering i disse forsøkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wilhelm Tell skrev (5 minutter siden):

Google hindrer også at download sidene til konkurrerende nettlesere kommer tydelig tilsynet. Søker man opp andre nettlesere enn Google Chrome på Duckduckgo, så får man opp linkene til konkurrerende nettlesere med en gang.

Mao. Google misbruker sin enorme markedsmakt for å hindre konkurranse.

Testet og satt inn Internet Browser i google søk, via chrome på PC, og måtte midt på side 2 for å få opp forslaget om Chrome. Det meste var artikler om forskjellige nettlesere, På forslag 2 fikk jeg opp Samsung, nesten nederst på side 1 kom Internet Explorer og før Chrome på side 2 kom Opera.

Legger jeg til New foran søket, så kommer Brave opp betalt og som første søk, så Vivaldi, Mozilla, side 2 kommer Edge og Explorer før Chrome kommer på side 3 for meg (da for Android).

Gjorde jeg samme søk på google nettsiden via internet explorere, så kommer Chrome først på side 4, mens de jeg nevnte over kom på side 1.

 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Om det er forbudt for Google å promotore egne produkter så må det jo også være ulovlig for Coop å selge egne produkter i egen butikk..

Om Coop hadde hatt 94% av all matvaresalg, slik markedsandelen Google har på søk, så er det ganske sannsynlig at Coop ikke hadde fått lov til å selge egne produkter nei.

Endret av Mart Sangolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...