Gå til innhold

En slik mobil ønsker han seg.


Anbefalte innlegg

zanta skrev (30 minutter siden):

A71 er sikkert et greit valg, med AMOLED har den bedre skjerm enn de fleste i denne prisklassen. Dersom ytelse er viktig er  Huawei Nova 5T et bedre valg: https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9803&idPhone2=9995&idPhone3=10170 Legger, for sammenligningen skyld, til en iPhone SE (2020). Både Samsung og Huawei har sitt eget grensesnitt. Hvis du vil ha plain Android, må du velge en av disse modellene: https://www.android.com/one/

Huaweien har markant mindre batteri, dårligere skjerm og kamera (?).

Er billigere også da.

 

(MÅ ikke ha ren android, men er skeptisk til Samsung, som har tweaket veldig, ift. lagg, pga. erfaringene som nevnt ovenfor. Men kanskje er ikke det grunn til slike bekymringer lenger?)

Endret av Dr. Nyborg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr. Nyborg skrev (12 minutter siden):

Huaweien har markant mindre batteri, dårligere skjerm og kamera (?).

Er billigere også da.

 

(MÅ ikke ha ren android, men er skeptisk til Samsung, som har tweaket veldig, ift. lagg, pga. erfaringene som nevnt ovenfor. Men kanskje er ikke det grunn til slike bekymringer lenger?)

Så flere sammenligning vids på YouTube mellom de modellene.. sjekk det ut :) 

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Dr. Nyborg said:

Huaweien har markant mindre batteri, dårligere skjerm og kamera (?).

Er billigere også da.

 

(MÅ ikke ha ren android, men er skeptisk til Samsung, som har tweaket veldig, ift. lagg, pga. erfaringene som nevnt ovenfor. Men kanskje er ikke det grunn til slike bekymringer lenger?)

Samsung har jo i flere år ønsket å bli som Apple, og ha sitt eget økosystem.

Så er gjerne dobbelt opp av alle apper. Google sin variant og Samsung sin. 

Men designmessig i menyer og slikt har de kommet seg veldig.

Skal du ha clean android må du innom  Pixel, Oneplus eller Android One telefoner. Oneplus har vel begynt å endre litt på menyer og slikt i Android 11, men tror ikke det er så veldig mye.

Som nevnt tidligere ville jeg gått for Nord uten å blunke. Desverre er den litt for stor for meg så endte opp med å bestille en Pixel 5.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, bbios said:

Synd at pixel ik selges offisielt i Norge, kanskje de hadde vært priset med fornuftig? 

Ja min ble latterlig dyr siden jeg måtte bestille fra utlandet. Sure penger men jeg finner ingen andre gode små telefoner.

Eneste er Sony sin Xperia 5 ii, men siden det er en Sony er den vel allerede glemt. Er jo ingen som bruker Sony telefoner. Så jeg turte ikke gamble på en slik.

Min 2 år gamle Oneplus er fortsatt en knall telefon, er bare lei av at den er så stor.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Dr. Nyborg said:

Huaweien har markant mindre batteri, dårligere skjerm og kamera (?).

Man får ikke alt av det beste i denne prisklassen, så her må man velge. Samsung har bedre (og større) skjerm, større batteri, mens kamera er vel omtrent like bra på begge. Ytelsen er dårligere på Samsung, og førsteinntrykket er også dårligere pga telefonens bakside i plast. 

Hvis 5G er interessant, ville jeg også sjekket alternativet Motorola Moto G 5G Plus til 2990. Den har også 90 Hz skjerm, enda større batteri enn A71, og ytelser på nivå med A71, men plast bakside.

Ingen av disse er vanntette, ingen av dem støtter Qi-lading. Skal du ha en telefon som har passe rå ytelse, god skjerm, bra kamera, Qi-lading og er vanntett, er iPhone SE (2020) eneste alternativ i dette prisområdet (3990 nå).

Endret av zanta
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Dr. Nyborg said:

Det er fristende å holde fingeren på avtrekkeren i håp om at oneplus nerd kommer på tilbud, men den er vel såpass populær at den maksimalt blir satt ned et par hundrelapper.

Tviler på den kommer på noe tilbud med det første.. Om man ser på hva man får for pengene så tror jeg ikke Oneplus har spesielt stor fortjeneste på den, og sikkert ikke butikkene heller.

Men man finner som sakt nesten ubrukte Nord på finn.no med kvittering om man vil spare noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...