Gå til innhold

PC vil ikke koble til nettverket (alt annet fungerer fint)


Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett snedig problem med jobbpcen, den vil ikke koble seg til hjemmenettverket..

Det står som tilkoblet, men nettet fungerer ikke, vært slik i flere dager, og kom helt ut av det blå over natten (ingen oppdateteringer eller andre endringer). 

Alt annet på nettverket fungerer fint (privat pc, telefon, tv etc), og jobbpcen kobler seg fint opp mot andre nettverk (både på jobb og nett delt fra telefonen).  

IT-support på jobb har forsøkt å finne årsaken uten hell, reinstallert drivere, release/renew ipconfig, hard reset av pcen, alt uten hjelp. 

Jeg leier leilighet, men har fått huseier til å resette ruter, uten virkning (alt virker fint hos dem, er kun min jobbpc som er påvirket).

Noen som har vært borti noe liggnende og har noen tips? Kjipt med hjemmekontor når man må dele 4G via telefonen..

 

Oppsumert; Alt annet enn jobbpcen fungerer på nettet (trådløst), pcen klarer å koble opp mot andre nettverk uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å koble til med kabel istedenfor trådløst?
Hva slags output gir "ipconfig" fra cmd?

Siden det ikke er din router, så er det jo litt vanskelig å feilsøk på denne.
Hvis du har en annen pc som virker, kan du se på output av ipconfig på denne, og forsøke å sette en statisk IP-adresse på jobb-pc, dersom du har rettigheter til å gjøre det.
 

Lenke til kommentar

Hvis det eneste nettet utleier tilbyr deg er et usikret nett med navn xfinitywifi, er det en stående invitasjon til misbruk og spionasje spør du meg. Kanskje jobb-PCen din er konfigurert til å starte en form for VPN med en gang du bruker et usikret nett som dette, og dette ikke passerer så bra gjennom denne Xfinity-boksen - som jeg antar er i USA?

Lenke til kommentar

Er det 2,4 eller 5 GHz nett? Siden dette har funket før, kan det være at aksesspunktet har byttet kanal? Dersom du kobler til på 2,4 GHz, , og ditt nettverkskort ikke støtter (eller er satt opp for) bruk i Europa, vil du ikke kunne bruke kanal 12 eller 13.

Installer for eksempel Netspot eller WiFi Analyzer fra Windows Store på en PC, eller for eksempel Netgear WiFi Analytics fra Google Play Store på en Androiddings, så ser du hvilken kanal som benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...