Gå til innhold

Sett opp DNS-serveren på klientenheten


Anbefalte innlegg

Mitt grunnleggende problem er at jeg forsøker å sette opp min egen router bak modemet/routeren fra Telia (tidligere Get). Jeg har skjønt det slik at trikset for å få til dette, er å sette modemet/routeren fra Telia i Bridge-mode (bromodus). Det er ikke helt opplagt hvordan man gjør dette, men har prøvd å følge denne guiden så langt det lot seg gjøre

Legger ved bilder av endrede innstillinger på modemet/routeren fra Telia. Når jeg prøver å endre på min egen router kommer jeg så langt som neste skjermbilde viser. Jeg har valgt Statisk IP og lagt inn IP-innstillingene. Men så når jeg trykker på Bruk kommer det opp en melding som sier " Sett opp DNS-serveren på klientenheten". Her står jeg fast. Hva er klientenheten? Min egen router eller modemet/routeren fra Telia? 

Hvordan finner jeg ut hvilke serverer det er snakk om? 

Utgangspunktet for det hele, er at jeg har oppgradert hastigheten fra Telia, og får ikke ut full hastighet når trafikken går via min egen router. 

Maskinvare:

Asus RT-AC66U B1

Genexis Platinum-6280 HRG1000

DMZ host innstillinger.png

DHCP-innstillinger.png

Wan-innstillinger.PNG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg hjalp en kompis i går som også har telia, gamle Get. Logg deg inn på modemet til Get 192.168.0.1

brukernavn og passord home/home

Husker ikke hvor det sto bridgemode, men var bare å aktivere denne. Så starter modem på nytt. 
 

da kan du koble til din egen router fra lan1 på modem. Sett opp din router på vanlig måte .. så skal du komme rett på nett 
 

Ser på bildet ditt su har satt statisk ip på wan. Denne må være dynamisk 

 

ser ut som homenet bruker samme modem som du har.  Står på sidene dems at man må ringe inn for å sette det i bromodus..

 

Dmz har ingenting med bromodus å gjøre. Det dmz gjør er å sette ip adressen du skriver der på utsiden av brannmuren som gjør maskinen åpen for utsiden uten beskyttelse 

Endret av Olstig
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...