Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Valhalla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin anmeldelse. Føler jeg sitter igjen med mange av inntrykkene du sitter med, vel og merke etter 20 timer - og ikke 60.

Det var en litt traust start som du sier, men det vokste veldig fort på meg ettersom historien og verdenen også ble større. Har hatt mange øyeblikk hvor spillet briljerer veldig med å gi deg følelsen av å være viking på tokt.

Er det bare meg eller er kampsystemet i Valhalla skikkelig midt på treet? Ble litt overasket over hvor clunky og seigt det er. Husker jo dette som en smooth voldsballett, ikke at jeg har spilt siden ACII. Men det var det ikke lenger. Har vel kanskje blitt bortskjemt av f.eks spillene til Warner - som Shadow of Mordor osv.

Men alt i alt er dette en knalltittel 20 timer inn altså. Nysgjerrig på hvor det går videre i story.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ble dette AC: Odyssey med viking tema. Kampsystemet er kanskje litt bedre siden jeg har ikke møtt på å være for lav level enda og pil og bue er stort sett one shot ved hodeskudd. Men i et spill som handler bare om kamp så burde kampsystemet være mer spennende enn det her. Typisk Ubisoft spill, flott verden men gameplayet er virkelig kjedelig og trengs sårt innovasjon nå. 

Endret av Avean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første Ubisoft spillet jeg liker på mange mange år! Er ikke fantastisk, men jeg lar meg dra inn av tema, stemning og story. Syns kampsystemet er helt greit, det funker til formålet, men kunne også lett vært ganske mye bedre.

Er ikke enig i at starten var treg, syns denne var veldig bra! Dro meg rett inn i universet, og investerte meg i karakterene.

Loadingen er ikke treg på Series X, og da tipper jeg den heller ikke er det på PS5 og PC. Så dette er nok et PS4/XBONE fenomen (ikke overraskende).

Bedre open world enn RDR2 (clunky controller mayhem!), men mangler svært mye på de aller beste, feks Horizon Zero Dawn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns faktisk combat er mye bedre enn origins og odyssey. Særlig på høyere vanskelighetsgrader. Stamina management, alle våpen har forskjellige movesets og man kan ikke bare spamme uendelig som e de andre. Parry og dodge og kule finishers. Og oppgradering ikke ulikt dark souls. Men ser jeg er litt alene her.

Lenke til kommentar
maanemann skrev (16 minutter siden):

Mr. matty antydet vel at dette med clunky combat kunne være en ps4, ting, og bedre optimalisert på ps5. Hva har folk her spilt det på?

PC. Assasinations føles clunky også. Det er liksom ingen ting smooth med animasjonene i spillet. 

Ganske mye bugs også. Enkelte bygninger har vinduer man tydeligvis ikke kan klatre inn. så blir man hengende sånn halvveis i løse lufta og sprelle til man magisk klatrer videre. 

Om man blir knocka ned når man er i bakker så blir man launcha og lander flatt i lufta. så reiser man seg opp i lufta og faller ned i bakken ellers mye texture glitching gjennom alt mulig.  

Har spilt noen flere timer nå. Renska første stedet for all wealth, artifacts og mysteries. Bedre variasjon enn tidligere og det føles foreløpig worth å ta alt. Både for å unlocke abilities og våpen, men også muligheten til å oppgradere de. Kniven er foreløpig favoritt offhand. stabby stab stab :D 

Lenke til kommentar

Personlig så ødela de evig mange feilene med spillet mye av min opplevelse. Etter en gode 40 timer har jeg sett mye av spillet og det er utrolig vakkert og det var en utrolig opplevelse å oppleve gamle England. Uheldigvis var alle problemene med spillet rett og slett med på og ødelegge hele opplevelsen for meg.

Spillet mitt har kræsjet enkelte ganger, AI har ofte problemer med hvor den skal gå og våpen forsvinner fra inventoriet mitt uten grunn. Til alle som vurderer å kjøpe spillet er min anbefaling å vente. Dette spillet er rett og slett så fullt av problemer at du vil få en bedre opplevelse av å vente til bugfixene begynner å rulle ut.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (26 minutter siden):

Venter nok med kjøp til det er på tilbud. At det er fleire som skriver at slåssinga føles tung, er litt bekymrende. Likte det veldig godt i Odyssey. Som igjen var eit steg opp fra Origins. 

 

Bedre tilbud enn 110,- for PC utgaven av Ultimate edition får man vel ikke med det første 😛

Etter en noe amputert friuke, har jeg bare klokket inn 10 timer i spillet. Jeg er så langt, overbevist om at detter her skal man kunne kose seg mye med. Er såpass lenge siden Black Flag kom og ble rundet, at jeg ikke føler "mettheten" her på samme måte som om jeg hadde hatt driftstid med de to foregående spillene. Og viking fantasy settingen er jo ganske fet, sammen med ett helt utrolig deilig soundtrack  :D

Spillet ser samlet sett veldig pent ut i 4K på OLED også, gleder meg til å sette inn RTX  3080 kortet i maskinen i dag for enda mere futt!
 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som syns det er litt merkelig at den lærsekken man har rations i etter hvert krever flere hundre enheter med jern for å kunne oppgraderes? 

Utenom det koser jeg meg med utforskning, skattejakt, oppdrag etc. Jevnt over meget god stemning i spillet, men jeg føler ikke samme tilknytning til Eivor som jeg gjorde til Kassandra i det forrige spillet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...