Gå til innhold

Personal Cloud 2 Bay, 2 års reklamasjonsrett?


aklla

Anbefalte innlegg

Ser ut til at kanskje support sentralt til slutt forstod at NAS ikke er en portabel harddisk når jeg linket til denne 12-bay "portable disken" de selger:

synology-diskstation-ds2419-12-broenns-n
 

Nå er det jo umulig å ta kontakt med Elkjøp lokalt skriftlig, så for å ha noe skriftlig til forbrukerrådet ble det de sentralt. 
Skal man noe annet enn chatte må man jo ty til gamle poster på facebook for å finne eposten til elkjøp support,  [email protected]
Forstår ikke hvorfor de ikke informerer om at de har en epost på sine support-sider.

Men øyner nå ett lite håp om å ta det utenfor forbrukerrådet nå.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Liten update her, forbrukerrådet har endelig tatt saken 8 måneders ventetid. Kan ikke si jeg er imponert.

Men elkjøp ser ikke ut til å besvare forbrukerrådet, så da er det nok Forbrukerklageutvalge neste..
Siste gangen jeg benytter meg av elkjøp i det minste, heldigvis er det ikke noen nevneverdige summer det er snakk om, men om de er så vrange på noe billig tør jeg nesten ikke tenke på hvor vanskelige de skal være om det er noe dyrere.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, aklla said:

Liten update her, forbrukerrådet har endelig tatt saken 8 måneders ventetid. Kan ikke si jeg er imponert.

Men elkjøp ser ikke ut til å besvare forbrukerrådet, så da er det nok Forbrukerklageutvalge neste..
Siste gangen jeg benytter meg av elkjøp i det minste, heldigvis er det ikke noen nevneverdige summer det er snakk om, men om de er så vrange på noe billig tør jeg nesten ikke tenke på hvor vanskelige de skal være om det er noe dyrere.

Høres ganske håpløst ut..

Seagate har forøvrig offisielt dratt ut støpselet på support av denne NAS'en, og "sdrive" softwaren vil snart slutte å fungere. 

Men det har jo ikke noe med casen å gjøre.

Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig fint lite om NAS`et sånn sett, i all hovedsak stått ubrukt, jeg tenkte det var praktisk den gangen, men ble bare knot å ha flere.

Egentlig er ikke pengene verdt bryderiet heller, men er en grei erfaring å ta med seg, både mtp elkjøp og forbrukerrådet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var endelig saken løst, Elkjøp ventet til en av de siste dagene med å svare meg og forbrukerrådet, måtte ha 2 purringer for å betale ut, tok generellt sett 1-2 uker å få svar fra de hver gang.
Forbrukerrådet tok kontakt med de i midten av Juni, først denne uken ble det faktisk i orden.

Da mistet elkjøp en kunde, kommer aldri til å handle hos de igjen, forstår nå hvorfor så mange klager på kundeservicen deres..

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...