Gå til innhold

Personal Cloud 2 Bay, 2 års reklamasjonsrett?


aklla

Anbefalte innlegg

For ca 4 år siden kjøpte jeg ett Personal Cloud 2 Bay, med 2x3TB disker.

Den ene disken har nå gått og jeg skulle bort til elkjøp for å reklamere, men så påstår de det bare er 2 års reklamasjon. Det må da være 5 år mener jeg, ett NAS eller en disk må mannda forvente holder vesentlige lenger enn 2 år.

Men hvem har rett? Og evt hva gjør jeg videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/elektronikk/

Quote
  • Du kan klage i to eller fem år dersom du har kjøpt noko av ein profesjonell seljar (forbrukarkjøpslova). Kor lenge du kan klage, avheng av kor lenge tingen er meint å vare ved vanleg bruk. PC og mobiltelefon er eksempel på varer med fem års klagefrist.

Elkjøp er notorisk dårlig på support. I de siste årene har jeg fått mye bedre service hos Power faktisk :)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, aklla said:

NAS er vist regnet som en portabel harddisk i deres øyne..

Høres litt søkt ut altså..

En NAS er jo den minst portable harddisken man har. Står jo som oftest i ro i hele sin levetid.

Dustin var som sakt veldig grei på dette. Jeg kunne sende den inn til dem, eller de kunne bare sende meg en ny disk som var en enklere løsning for begge parter. Så jeg valgte det siste og NAS'en var oppe å gikk igjen etter noen dager.

Bare å stå på ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At ett NAS er i kategori som "portabel disk" er jo latterlig, enten er fyren på support flau over eposten eller så har fyren aldri hørt om hva ett NAS er.

NAS er vel ett av de minst portable lagringsmediene ja, det krever kablet nettverk og kun tilgjengelig over nettverk, samt en fysisk størrelse som gjør det veldig knotete å dra med seg. Samt reklamerer de jo med "cloud storage", som jo er det motsatte av å måtte dra med seg ting fysisk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (På 14.11.2020 den 22.50):

Elkjøp er notorisk dårlig på support. I de siste årene har jeg fått mye bedre service hos Power faktisk :)

Pleier jo stort sett aldri å handle der rett og slett av den grunnen ja. Men dette var noe black-friday eller lignende tilbud som var veldig billig.

Betalte sånn 1600 for 6TB NAS, eller i praksis 3TB om man har raid 1, som man jo absolutt bør..

Lenke til kommentar
20 minutes ago, aklla said:

Pleier jo stort sett aldri å handle der rett og slett av den grunnen ja. Men dette var noe black-friday eller lignende tilbud som var veldig billig.

Betalte sånn 1600 for 6TB NAS, eller i praksis 3TB om man har raid 1, som man jo absolutt bør..

Betalte og noe slikt. Var fantastisk tilbud på den en periode.

Kjører min i Raid 0 😅 har en ekstern disk jeg kjører backup til så kan benytte all plassen.

Så den berga meg når min havarerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...