Gå til innhold

Flere Xbox Series X-konsoller har havnet på Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Balthier35 said:

Det tok jo snaut et år før man fikk ordentlige systemselgere i forrige gen, så er nok greiest å vente til neste år.

For meg som fortsatt sitter på en One S, er raskere lastetider og bedre ytelse i flere spill en "systemselger". Fortsatt mange gode spill jeg ikke har fått spilt ennå, så er ikke avhengig av ferskvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (24 minutter siden):

Kjøp Series X eller PS5 til blodpris i år og spill forrige generasjons spill du har allerede brukt flere hundre timer på....

Hve eksakt av topp spill har disse konsollene å by på de neste 3 månedene som gjør at folk er villig til å betale 10 lapper?

For meg er Demon Souls fristende. Spilt alt annet fra From Software bortsett fra Demon Souls. Så det er virkelig noe som frister, men det alene er ikke verdt noen blodpris

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Bottekott said:

For meg som fortsatt sitter på en One S, er raskere lastetider og bedre ytelse i flere spill en "systemselger". Fortsatt mange gode spill jeg ikke har fått spilt ennå, så er ikke avhengig av ferskvare.

Skulle sitere SamHam, men gjorde visst noe feil. Forstår de som kjøper til normalpris og gleder seg til ny konsoll. De som kjøper til blodpris forstår jeg meg ikke på.

Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (1 time siden):

For meg er Demon Souls fristende. Spilt alt annet fra From Software bortsett fra Demon Souls. Så det er virkelig noe som frister, men det alene er ikke verdt noen blodpris

Evt kan du alltids plukke opp en PS3 for et par hundrelapper og spille originalen :) Det har ikke holdt seg grafikkmessig, men det ser ut som gameplayet er mer eller mindre identisk med nyversjonen.

Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (4 timer siden):

Kjøp Series X eller PS5 til blodpris i år og spill forrige generasjons spill du har allerede brukt flere hundre timer på....

Hve eksakt av topp spill har disse konsollene å by på de neste 3 månedene som gjør at folk er villig til å betale 10 lapper?

Sier ikke at jeg ville brukt 10 lapper, men jeg skjønner definitivt at mange vil spille PS4-spill på PS5. Den innfrir den forventningen mange hadde til PS4 Pro (som forøvrig ikke var noen god konsoll); 60 FPS i mange spill. Mange spill støtter dette ved launch, og jeg tror og håper det bare blir flere. 

Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (3 timer siden):

Hve eksakt av topp spill har disse konsollene å by på de neste 3 månedene som gjør at folk er villig til å betale 10 lapper?

For min del (PS5), på releasedagen: Miles Morales, NBA 2k21 (som er betydelig forbedret på nye konsoller), Demon's Souls (som jeg allerede eier på PS3, men synes forbedringene er mer enn verdt det), Sackboy (usikker på forbedringer, men kan like godt kjøpe det på PS5 som PS4, spesielt om DualSense er benyttet), The Pathless, Assassin's Creed Valhalla og Watch Dogs Legion (samme som Sackboy). I tillegg er både Bugsnax og Astro's Playroom gratis fra release.

Innen 3 måneder går det litt i det samme som NBA 2k21, altså stort sett de samme utgivelsene som på PS4, bare kraftig forbedret. Men rundt halvåret etter release begynner det å komme flere (eksklusive) spill enn man har tid å spille. Frem til da er de ovennevnte, samt de forbedrede multigenerasjonsspillene mer enn nok for min del. Altså, Astro Bot er nesten alene nok for min del.

Balthier35 skrev (3 timer siden):

Det tok jo snaut et år før man fikk ordentlige systemselgere i forrige gen, så er nok greiest å vente til neste år.

Dette stemmer jo rett og slett ikke. Infamous Second Son kom 4 måneder etter release, Final Fantasy 14 A Realm Reborn etter 5 måneder, Battlefield 4, Killzone Shadow Fall, og Assassin's Creed 4 på release (CoD Ghosts også, men det viste seg jo å være søppel), Diablo 3, Destiny, Drive Club, Alien Isolation, og The Evil Within etter ca 10 måneder. Etter 11 måneder kom Little Big Planet 3 og GTA5.

Det er ingen tvil om at det tar litt tid å bygge opp et godt bibliotek, men for de interesserte er det alltid noe å hente selv fra starten. PS3 fikk også mye pepper om manglende titler fra starten, men selv der fant jeg mer enn nok å kose meg med. Denne generasjonen (i alle fall på PS5) ser mer lovende ut enn noen gang, og som alltid skal jeg være der fra dag 1, om så bare for å kose meg med DualSense og de tallrike nye og fiffige funksjonene i maskina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som bruker boter evt aktivt går inn for å kjøpe mange kun for å selge dyrt er jeg enig at er en veldig uting. 

Men om f.eks jeg selv hadde bestilt en ps5 i god tid og så ser at folk går helt bananas og vil kjøpe den for 2-3x prisen så hadde jeg nok ikke vært vond å be. Det er tross alt en del penger i pluss og som flere skriver det er ingen tvang. Man lurer ingen. Om noen har så ekstremt lyst på en PS5 at de villig betaler blodpris så mener jeg ikke det kan holdes imot selger. 

til info, jeg har ikke bestilt enda :p 

Lenke til kommentar

Kan trygt si nye Demon's Souls virket fristende da det så ut som om fokus var på dark souls 3 kampsystem, men i senere oppdateringer har vel retningen gått mot det originale og mye treigere kampsystemet, som var greit ved lansering. Tviler på at det holder mål i disse dager, dessverre.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

For min del (PS5), på releasedagen: Miles Morales, NBA 2k21 (som er betydelig forbedret på nye konsoller), Demon's Souls (som jeg allerede eier på PS3, men synes forbedringene er mer enn verdt det), Sackboy (usikker på forbedringer, men kan like godt kjøpe det på PS5 som PS4, spesielt om DualSense er benyttet), The Pathless, Assassin's Creed Valhalla og Watch Dogs Legion (samme som Sackboy). I tillegg er både Bugsnax og Astro's Playroom gratis fra release.

Innen 3 måneder går det litt i det samme som NBA 2k21, altså stort sett de samme utgivelsene som på PS4, bare kraftig forbedret. Men rundt halvåret etter release begynner det å komme flere (eksklusive) spill enn man har tid å spille. Frem til da er de ovennevnte, samt de forbedrede multigenerasjonsspillene mer enn nok for min del. Altså, Astro Bot er nesten alene nok for min del.

Enig med deg. Ikke så mange som bryr seg om Godfall, men det er jo også tilgjengelig til release. 😛 Hvis vi også utvider litt lenger så kommer Destruction All-Stars gratis til PS+ i februar. Kena: Bridge of Spirits kommer i Mars. I tillegg skal vistnok både Returnal, Gran Turisimo 7 og Ratchet & Clank Rift Apart komme første halvdel av 2021. Kanskje Horizon Forbidden West og God of War Ragnarok siste halvdel av 2021 også.

Aldri vært større utvalg så raskt for noen konsoll som jeg kan komme på. 2021 ser ut til å bli et knallår for spill, så jeg kan godt forstå dem som er villig til å betale MYE for å komme raskest mulig i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...