Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Steve0 said:

Fikk også den SMS'en. Lurer virkelig på hvordan i huleste en 'forsinkelse i levering' kan drøye ut i 3-4 uker? Om dem hadde en release-allokering burde de vel fått den inn ca samtidig med resten av butikkene, rundt 4. november. Det er Microsoft som står for logistikken til butikkjedenes hovedlagrene, og vi vet at Microsoft hadde peiling på lanseringsdato-logistikk.

Power i Sverige har tilsynelatende fått 😠

Hmmm...Da burde de sende en del til Power i Norge for å ikke tape helt ansikt. Ganske klart at noen har glemt å bekreft eller bestille fra Microsoft til Norges hovedlager. Jeg har ingen tro på at vi får se noen Xboxer denne siden av året. Kommer nok i andre batch...

Lenke til kommentar
Eirikssen skrev (2 minutter siden):

Joda, det er nok det. Jeg mener bare at det går an å formidle det på en måte som ikke setter kundebehandleren på grensa av sammenbrudd. Kan jo bare tenke seg hvordan det må være å sitte og svare på kjeft hele dagen, uten at det egentlig er din feil engang. Men man må absolutt si fra om at dette ikke er greit, den delen er jeg enig i!

Vanskelig sak, da den som stilles til veggs antakeligvis ikke kan gjøre spesielt mye fra eller til. Samtidig har de muligheten til å ta et oppgjør internt i etterkant, og på den måten hjelpe til med å lage de endringene som helt klart trengs. 

 

Å ta det på en saklig måte med de håper og tror jeg de fleste har gjort. Det skal man jo alltid gjøre. Samtidig er det mye følelser på spill, og da drar alltid noen det for langt. Her må jo Elkjøp trå til og støtte kundebehandlerne sine. De bør ha et apparat som er profesjonelt nok til å ha rutiner på hvordan de håndterer slike ting i etterkant med sine ansatte, som tross alt bare er på jobb for å formidle den informasjonen de har til rådighet. 

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (2 minutter siden):

Vanskelig sak, da den som stilles til veggs antakeligvis ikke kan gjøre spesielt mye fra eller til. Samtidig har de muligheten til å ta et oppgjør internt i etterkant, og på den måten hjelpe til med å lage de endringene som helt klart trengs. 

 

Å ta det på en saklig måte med de håper og tror jeg de fleste har gjort. Det skal man jo alltid gjøre. Samtidig er det mye følelser på spill, og da drar alltid noen det for langt. Her må jo Elkjøp trå til og støtte kundebehandlerne sine. De bør ha et apparat som er profesjonelt nok til å ha rutiner på hvordan de håndterer slike ting i etterkant med sine ansatte, som tross alt bare er på jobb for å formidle den informasjonen de har til rådighet. 

Håper det. Synes det virker som at Elkjøp styres internt fra Sverige mtp at det svares på svensk på facebook, men kan godt hende jeg tar feil. Det gir i så fall grobunn til mye feil eller dårlig info, og kanskje det er det det bunner ut i. Krysser uansett fingra for at folk får enheten de har betalt for innen rimelig tid

Lenke til kommentar

Jeg mottok sendingsnummer fra elkjøp i går kl 21 (men kunne ikke skrive her siden jeg hadde nådd mine 12 innlegg for dagen). Ingen endring så langt. I sporingstidslinjen står det at pakken fremdeles er påvei til motakerlandet eller hos avsender. Sendes disse virkelig fra utlandet? Jeg har valgt express forsendelese og kan vel ikke håpe på bedre enn at den kommer innen helga, men også det er kanskje å håpe mye.

Jeg bestilte konsollen 28.09.

Lenke til kommentar
Overmann skrev (1 minutt siden):

Jeg mottok sendingsnummer fra elkjøp i går kl 21 (men kunne ikke skrive her siden jeg hadde nådd mine 12 innlegg for dagen). Ingen endring så langt. I sporingstidslinjen står det at pakken fremdeles er påvei til motakerlandet eller hos avsender. Sendes disse virkelig fra utlandet? Jeg har valgt express forsendelese og kan vel ikke håpe på bedre enn at den kommer innen helga, men også det er kanskje å håpe mye.

Jeg bestilte konsollen 28.09.

Det stemmer at de sendes fra hovedlager i Sverige. Det at du har fått sporingsnummer kan du nok tolke som at Elkjøp prøver å kjøpe seg tid. Vi er flere i samme situasjon. De sier at den er sendt fra hovedlager, men i forhold til hvor lang tid det har gått begynner uttalelsene deres å falle sammen. Kundesenterne er resignerte og det er tydelig at de ikke har oversikt over situasjonen i det hele tatt dessverre. Slik det står nå, tviler jeg på at min kommer denne uken selv om de sendte meg en sporing i går. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrMidget said:

Er selvsagt feil med en ny konsoll når den sendes ut til folk over hele verden.. slik er det med alt nytt..

Selvfølgelig.  Dog virker det som «mange» har problemer; slå på, bråkete disk, røyk (?), død kontroller.

Kjøpte jo Xbox 360 når den kom og måtte sende den inn etter en uke.  Samt tre-fire ganger etter det også.  Så har opplevd min skuffelse. 😅  Eneste med Xbox Series X er jo at det er utsolgt over alt og om mange opplever problemer ser jeg ikke at vi skal få en erstatning før på nyåret.  Utover tror jeg oppriktig at det er kun de som opplever problemer som skriker høyest. 😉

Lenke til kommentar
Eirikssen skrev (12 minutter siden):

Håper det. Synes det virker som at Elkjøp styres internt fra Sverige mtp at det svares på svensk på facebook, men kan godt hende jeg tar feil. Det gir i så fall grobunn til mye feil eller dårlig info, og kanskje det er det det bunner ut i. Krysser uansett fingra for at folk får enheten de har betalt for innen rimelig tid

Jeg savner egentlig en kommentar fra ledelse/Elkjøp som bedrift. De hadde kommet veldig mye bedre ut av det med en beklagelse, og en kort kommentar om at etterspørselen har sprengt kapasiteten deres. Tipper jo at alle ledd jobber så godt de kan, men det blir jo ikke synlig når de dytter kundebehandlerne sine foran seg

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (1 minutt siden):

Jeg savner egentlig en kommentar fra ledelse/Elkjøp som bedrift. De hadde kommet veldig mye bedre ut av det med en beklagelse, og en kort kommentar om at etterspørselen har sprengt kapasiteten deres. Tipper jo at alle ledd jobber så godt de kan, men det blir jo ikke synlig når de dytter kundebehandlerne sine foran seg

Støtter den

Lenke til kommentar
GitarGeir skrev (3 minutter siden):

Det stemmer at de sendes fra hovedlager i Sverige. Det at du har fått sporingsnummer kan du nok tolke som at Elkjøp prøver å kjøpe seg tid. Vi er flere i samme situasjon. De sier at den er sendt fra hovedlager, men i forhold til hvor lang tid det har gått begynner uttalelsene deres å falle sammen. Kundesenterne er resignerte og det er tydelig at de ikke har oversikt over situasjonen i det hele tatt dessverre. Slik det står nå, tviler jeg på at min kommer denne uken selv om de sendte meg en sporing i går. 

Hvis det sendes med Bring er det vel ikke slik at elkjøp kan kjøpe seg tid? Når forsendelsen er bestilt kommer Bring å henter ved neste anledning. Det er mulig å velge hentetidspunkt men det virker usansynlig at Elkjøp bestilt en forsendelse uten å ha pakken klar. Det er isåfall veldig risikabelt, for da må de holde styr på hvilke de har valgt et bestemt hentetidspunkt for osv. istedefor bare å sende alt de har pakket ved første anledning.

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (54 minutter siden):

Veldig enig med deg. De stakkarene som sitter på helpdesk kan ikke gjøre så veldig mye, men i det minste så har de kanskje litt mer innsikt inn i prosedyrer og leveranser og kan kanskje se mer detaljer på leveranse og frakt enn det som er tilgjengelig på nett. 

Det er alltid lurt å sette seg inn i mottagerne sitt "hode" før man gjør en henvendelse og tenke på hvordan vedkommende vil oppfattet deg 😉 Er jo elementær psykologi men lett å glemme i kampens hete....

Det er helt sant. Men hvem ellers skal få det? De som er ansvarlig for dette gjemmer seg jo bak dem. 
 

når det nå har vært slikt rot under alle store lanseringer flere år på rad er det på tide å få noen svar lenger opp i systemet. Noen som ikke bare svarer svada løgner og setninger man kan tolke i alle vinkler. 
 

vg DinSide tek en eller annen burde gå inn i denne materien og forlange skikkelige svar. Ikke bortforklaringer unnskyldninger og politisk snakk som ingen blir klok på. 
 

det er store firmaer som tjene rått på oss forbrukere og vi blir lurte hver gang det er en stor lansering. Så glemmer og tilgir vi hver gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte min Series X 22. September 09:01 via Elkjøp. Jeg fikk opprinnelig beskjed fra kundeservice at den skulle sendes i går, deretter snart. Så mistet litt håpet (spesielt etter å ha lest historiene her inne). 

Men i dag 06:33 kom varsel fra Posten, og nå er den på vei med forventet levering på døra i kveld. Så det er håp :)

Endret av rpeder
Klarering
Lenke til kommentar
rpeder skrev (Akkurat nå):

Jeg bestilte min Series X 22. September 09:01. Jeg fikk opprinnelig beskjed fra kundeservice at den skulle sendes i går, deretter snart. Så mistet litt håpet (spesielt etter å ha lest historiene her inne). 

Men i dag 06:33 kom varsel fra Posten, og nå er den på vei med forventet levering på døra i kveld. Så det er håp :)

Har du bestilt fra Elkjøp? hvilken type forsendelse valgte du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...