Jump to content
Mr. Pants

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus

Recommended Posts

OyvindLille skrev (6 minutter siden):

Bestilte fra Elkjøp 22/09 09:01. Står fortsatt som reservert, men kundeservice mener den er sendt. Prioritert Post. Ikke fått noe fra Posten ennå. Bor i Grenland. 

Kunne man velge mellom Posten og Post Nord? Post Nord er som regler mye kjappere enn Posten her i området.

Elkøp tror jeg det bare var posten.  Komplett bruker Postnord

Share this post


Link to post
firrognitti skrev (13 minutter siden):

 

bestilte 9:07, forventet 23 desember... 

Komplett åpnet jo forhåndsbestillingen 22. april.
Jeg hadde en forhåndsbestilling der, men avbestilte når jeg ikke fikk noe status fra Komplett når Elkjøp åpnet sin.
Kamerat av meg bestilte 22.april hos Komplett og den ble nettopp sendt. 

Share this post


Link to post

Denne dagen ble ikke som den skulle, MEN det er fint å ha en tråd som denne hvor jeg kan blåse ut litt. Jeg lover at jeg ikke er så barnslig og utålmodig vanligvis, altså.

Happy Hour Reaction GIF

  • Like 1

Share this post


Link to post
firrognitti skrev (15 minutter siden):

20201110_190004.thumb.jpg.f137b0f23d3b3d1a032242500f8e3908.jpg

bestilte 9:07, forventet 23 desember... 

Såvidt jeg vet tok komplett.no imot forhåndsbestillinger for XBOX  leenge før den 22 September, så du har nok en del som var foran deg i køen der.

Share this post


Link to post
OyvindLille skrev (27 minutter siden):

Bestilte fra Elkjøp 22/09 09:01. Står fortsatt som reservert, men kundeservice mener den er sendt. Prioritert Post. Ikke fått noe fra Posten ennå. Bor i Grenland. 

Kunne man velge mellom Posten og Post Nord? Post Nord er som regler mye kjappere enn Posten her i området.

Er bare tull det Elkjøp sier tror jeg, at den er sendt.

Jeg har fortsatt tilgode å ikke få melding eller mail når ting er sendt til meg. 

Jeg har også profil på posten og postnord og har aldri opplevd at noe plutselig bare dukker opp eller er på vei. 

Share this post


Link to post

PS. Så vidt jeg kan se så betyr "postpakke - prioritert" bare at varen vil bli prioritert ved plukking/pakking og du er garantert at den sendes ut samme dag hvis du bestiller før kl 15.

Skal altså ikke ha noe å si for selve postgangen.

 

Sånn sett ennå mer surt at folk som har bestilt uten prioritert har mottatt pakken sin, og at noen av oss som har bestillt med 'prioritert' fortsatt venter på beskjed om at varen er sendt.

Uprofft av Elkjøp.

Skal være en grinebiter og kreve å få de 69kr tilbake :p

Share this post


Link to post
luly skrev (1 minutt siden):

Er bare tull det Elkjøp sier tror jeg, at den er sendt.

Jeg har fortsatt tilgode å ikke få melding eller mail når ting er sendt til meg. 

Jeg har også profil på posten og postnord og har aldri opplevd at noe plutselig bare dukker opp eller er på vei. 

Hvis den blir sendt fra lager i Svergie (noe flere av produktene til Elkjøp gjør) så er dette vanlig. 

Share this post


Link to post
OyvindLille skrev (14 minutter siden):

Hvis den blir sendt fra lager i Svergie (noe flere av produktene til Elkjøp gjør) så er dette vanlig. 

Jeg regner jo med Elkjøp har et helt vanlig lagersystem der dem registerer sending på pc på lageret og får ut en etikett. Dette er jo direkte linka mot posten eller dem som leverer og det går automatisk ut en melding til mottaker. 

Hvis lageret er i et annet land går det automatisk ut melding til posten Norge, såfremt firmaet som plukker opp leveransen i det landet har samarbeid med Posten. 

Det har vel de aller fleste, tilogmed land på andre siden av kloden som Japan og Australia. 

Sier ikke at det er sånn hos Elkjøp, men er jo sånn i de fleste nettbutikker som er store. 

Edited by luly

Share this post


Link to post

Elkjøp sin kundeservice har en laaaang vei å gå. Anbefaler alle å laste ned chat-tråden (json-fil) etter dere har pratet med dem. Da har du det svart på hvitt hva som har blitt sagt.

Jeg har blitt lovet at den skulle komme på lanseringsdagen til at den ble sendt senest lanseringsdagen. En lite hyggelig person med navn Patrick sa at alt han kunne tilby meg var å kansellere ordren hvis jeg ikke gadd å vente lenger. Det siste nå var at pakken var sendt og at jeg ville motta sporingsnummer snart. 

Det at de har sagt at den ligger på postkontoret til folk er jo helt utrolig. Hvis noen har loggen fra samtalen, så anbefaler jeg å sende den til hello@elkjop.no. Evt til en av lederene som Thomas Brandsnes

  • Like 1

Share this post


Link to post
luly skrev (3 minutter siden):

Jeg regner jo med Elkjøp har et helt vanlig lagersystem der dem registerer sending på pc på lageret og får ut en etikett. Dette er jo direkte linka mot posten eller dem som leverer og det går automatisk ut en melding til mottaker. 

Hvis lageret er i et annet land går det automatisk ut melding til posten Norge, såfremt firmaet som plukker opp leveransen i det landet har samarbeid med Posten. 

Det har vel de aller fleste, tilogmed landupå andre siden av kloden som Japan og Australia. 

Sier ikke at det er sånn hos Elkjøp, men er jo sånn i de fleste nettbutikker som er store. 

Jo, jeg ville jo tro det, men har opplevd fra andre kjeder med lager i Sverige at det kan ta litt tid før du får sporingsnummer for Posten Norge.

Share this post


Link to post

Hvordan er refundering prossessen hos Elkjøp? Fant ikke noe sted med orderen som man kunne kansellere. Tullete om man må ta kontakt med kundeservice for å gjøre noe slikt.

Nå endte jo Series S med å ikke bli utsolgt, men det visste jo ikke jeg når jeg forhåndsbestilte det. 


Så nå er en stuck med å vente på en konsoll en fortsatt ikke har fått noe info rundt om den hele tatt har blitt sendt og om den blir sendt så må en altså sikkert vente noen dager etter det igjen. 

Mens det ligger bokstavelig talt Series S innpå den lokale elkjøp butikken 500m unna meg. Kunne egentlig bare ha stukket bort og plukket opp en og avbestilt den som jeg venter på. 

Temmelig unødvendig sånn sett, men det er lanseringsdag i dag og en har faen meg ikke fått noe info enda og jeg pleier vanligvis å være ganske tålmodig.

Share this post


Link to post
Ezio skrev (11 minutter siden):

Hvordan er refundering prossessen hos Elkjøp? Fant ikke noe sted med orderen som man kunne kansellere. Tullete om man må ta kontakt med kundeservice for å gjøre noe slikt.
 

Ja, du må ta kontakt med kundeservice eller hvis den allerede er sendt må bruke angrerettskjema og returnere varen når du får den.

Share this post


Link to post

Jeg bestilte 09.00 på preorder-dagen. Elkjøp har flere ganger siste uken bekreftet at de hadde riktig adresse (etter å ha sendt feil hver gang tidligere), at min ekstra kontroller skulle bli sendt sammen med XSX'en, at jeg garantert skulle få den i dag, og nå sist at den var på postkontoret.

Spoiler: ingenting av dette har stemt. De har ikke sendt det sammen, de har sendt den ekstra kontrolleren til feil adresse, jeg har ikke fått noen emailer eller meldinger om konsollen, og de hadde den ikke på postkontoret. De i kundeservice har direkte løyet meg i ansiktet gang på gang (vært veldig spesifikke med sine lovnader, uoppfordret).

Jeg er kjent for å aldri bli sint - men dette begynner jeg å dirre av

  • Like 5

Share this post


Link to post

Det er faktisk skremmende hvor elendig Elkjøp har håndtert denne releasen, fatter ikke at det er mulig en gang. Håper dette blir fulgt opp, det må være lov å forvente litt mer av en såpass stor aktør.

Begynner å bli rimelig sint selv nå. Hadde de enda lagt kortene på bordet med en gang, denne typen usannheter og villedende informasjon er rett og slett ikke greit. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bestile 26.09. Fikk e-post sent igår med beskjed om at boksen var sendt etterfulgt av kvittering. Idag rundt kl 12 fikk jeg melding av posten at pakken var ankommet terminal og sendt videre. Estimert levering 12.11, altså torsdag. Kl 16.48 fikk jeg sms om at pakken var klar for henting på mitt lokale hentested. Slik har det vært for meg lenge. Får sms om at pakken er på vei og at den kommer om noen dager, bare for at den dukker opp noen timer senere 😊

Share this post


Link to post
j.cuntingham skrev (1 minutt siden):

Bestile 26.09. Fikk e-post sent igår med beskjed om at boksen var sendt etterfulgt av kvittering. Idag rundt kl 12 fikk jeg melding av posten at pakken var ankommet terminal og sendt videre. Estimert levering 12.11, altså torsdag. Kl 16.48 fikk jeg sms om at pakken var klar for henting på mitt lokale hentested. Slik har det vært for meg lenge. Får sms om at pakken er på vei og at den kommer om noen dager, bare for at den dukker opp noen timer senere 😊

Dette var hos elkjøp forøvrig.

Share this post


Link to post
OyvindLille skrev (1 minutt siden):

Xbox series X? I alle dager.. 26/9 og fått allerede? Har ikke fått epost om at den er sendt engang jeg.

Nei, da er den nok ikke sendt men de sender en ny batch i dag og det bør vel begynne å dukke opp noen sendings meldinger nå snart for de som får nå..

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...