Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Kokosnøtt skrev (1 time siden):

Begynner å lure på om Elkjøp bare har sendt ut disse meldingene for å slippe mas, uten at de egentlig har blitt sendt.. Jeg fikk melding i går kveld, og ikke skjedd noe som helst. Ligger vel fint på lageret enda tenker jeg.

Men ditt tilfelle er jo helt håpløst da, de kan jo ikke holde på sånn! Får håpe det skjer noe snart.

Ja begynner selv å bli veldig i tvil her.... Om det jeg ikke får noen ny status i løpet av ettermiddagen så kjøper jeg rett og slett en Series S i kassa på Elkjøp. Så og si alle Elkjøpbutikker har Series S på "klikk og hent". 

 

Sitter forsatt på en gammel 1080p TV så for meg så er det ett fett foreløpig på om det er series X eller series S. Venter med å kjøpe ny TV til black friday eller andre gode tilbud. Har vært mye klaging på hvordan de nye konsollene og PC fungerer på 4K TV så venter til det kommer enda flere tester før jeg kjøper noe. 

Kan si at valget står mellom Samdung Q90T Sony 90 eller LG CX. Litt lett for innbrenning om det er mye HUD elemeneter på LG CX så tipper det blir en av de to første, men er ikke så veldig lysten på å betale så mye mer enn 10 lapper for ny TV. Dette tilhører dog en annen diskusjon og en annen tråd 🙂

Endret av Mazeking
Edit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg forhåndsbestiller en konsoll dette her, og alt rotet ga ikke akkurat mersmak for å gjøre det igjen.. Her er det rot helt fra øverst i Microsoft og ned til bunnlinja ute hos aktørene. Jeg endte opp med å ringe Komplett i går og møtte en veldig behagelig og dyktig kundebehandler som het Lars, som virkelig gjorde det han kunne for å gi meg mer info eller sørge for at jeg fikk enheten på lanseringsdagen. Dessverre gikk ikke det i går, men den er nå på vei ut til butikken for utlevering!

Vil anbefale dere andre som venter på oppdateringer fra Komplett å ringe i stedet for å bruke chat, og prøv å ikke hogge hodet av kundeservice, selv om man har veldig lyst når man står midt i det. Jeg tror de gjør det de kan i denne situasjonen, i alle fall hos Komplett. Samme situasjon i andre land som her. Krysser fingrene for at dere andre også får deres tilsendt snart 😊

Lenke til kommentar
Eirikssen skrev (4 minutter siden):

Første gang jeg forhåndsbestiller en konsoll dette her, og alt rotet ga ikke akkurat mersmak for å gjøre det igjen.. Her er det rot helt fra øverst i Microsoft og ned til bunnlinja ute hos aktørene. Jeg endte opp med å ringe Komplett i går og møtte en veldig behagelig og dyktig kundebehandler som het Lars, som virkelig gjorde det han kunne for å gi meg mer info eller sørge for at jeg fikk enheten på lanseringsdagen. Dessverre gikk ikke det i går, men den er nå på vei ut til butikken for utlevering!

Vil anbefale dere andre som venter på oppdateringer fra Komplett å ringe i stedet for å bruke chat, og prøv å ikke hogge hodet av kundeservice, selv om man har veldig lyst når man står midt i det. Jeg tror de gjør det de kan i denne situasjonen, i alle fall hos Komplett. Samme situasjon i andre land som her. Krysser fingrene for at dere andre også får deres tilsendt snart 😊

Veldig enig med deg. De stakkarene som sitter på helpdesk kan ikke gjøre så veldig mye, men i det minste så har de kanskje litt mer innsikt inn i prosedyrer og leveranser og kan kanskje se mer detaljer på leveranse og frakt enn det som er tilgjengelig på nett. 

Det er alltid lurt å sette seg inn i mottagerne sitt "hode" før man gjør en henvendelse og tenke på hvordan vedkommende vil oppfattet deg 😉 Er jo elementær psykologi men lett å glemme i kampens hete....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (3 minutter siden):

Veldig enig med deg. De stakkarene som sitter på helpdesk kan ikke gjøre så veldig mye, men i det minste så har de kanskje litt mer innsikt inn i prosedyrer og leveranser og kan kanskje se mer detaljer på leveranse og frakt enn det som er tilgjengelig på nett. 

Det er alltid lurt å sette seg inn i mottagerne sitt "hode" før man gjør en henvendelse og tenke på hvordan vedkommende vil oppfattet deg 😉 Er jo elementær psykologi men lett å glemme i kampens hete....

Jepp. Skal ærlig innrømme at jeg ringte inn i går forberedt på å måtte være streng og argumentere meg frem til info, men møtte som jeg skrev en veldig behagelig kundebehandler som "avvæpnet" meg fort. Så skjønner jeg godt at folk er forbanna, det har de all rett til å være, men her er det ledelsen sinnet burde bli rettet mot. Måten Elkjøp og Power har håndtert dette internt er under en hver kritikk, kundebehandlerne videreformidler jo egentlig bare den infoen de får

Lenke til kommentar
Eirikssen skrev (3 minutter siden):

Måten Elkjøp og Power har håndtert dette internt er under en hver kritikk, kundebehandlerne videreformidler jo egentlig bare den infoen de får

Absolutt. Og respekt til kundebehandlerne som har stått i dette. Samtidig så er jo denne «stormen» den eneste måten å få frem problemene på. Det er jo ikke kundenes ansvar å sikre god informasjonsflyt i Elkjøp. Ei heller sikre bedre logistikk. Uten all støyen, vil ikke ledelse se på problematikken her, da salget og inntjeningen er et eventyr for dem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (5 minutter siden):

Veldig enig med deg. De stakkarene som sitter på helpdesk kan ikke gjøre så veldig mye, men i det minste så har de kanskje litt mer innsikt inn i prosedyrer og leveranser og kan kanskje se mer detaljer på leveranse og frakt enn det som er tilgjengelig på nett. 

Det er alltid lurt å sette seg inn i mottagerne sitt "hode" før man gjør en henvendelse og tenke på hvordan vedkommende vil oppfattet deg 😉 Er jo elementær psykologi men lett å glemme i kampens hete....

Helt enig i det, de som sitter med kundekontakten har ikke skylden for eventuelt rot... de gjør som regel så godt de kan og man må behandle de med respekt (som man skal med alle mennesker).

Men når det er sagt, er det ganske utrolig at når man har bestilt bare noen få minutter etter det ble åpnet for forhåndsbestillinger hos Komplett, så har man ikke engang sendt ut boksen dagen etter lansering... mens flere som har bestilt i begynnelsen av mai allerede har boksen på vei til utleveringssted. Det gjør at man blir litt oppgitt... lanseringer er seriøse saker for enkelte:D 

Glemmer ikke at jeg sto som førstemann på Elkjøp Storo da Xbox 360'n ble lansert... vill jubel fra alle oppmøtte, applaus fra Elkjøp-ansatte, gratulasjoner fra butikksjef osv osv. 

Heldigvis har jeg blitt litt mer tålmodig med årene.... :D 

Lenke til kommentar

Det er det samme hver eneste gang noe nytt lanseres..  Det går aldri flawless..
Er sykt irriterende for dem som ikke år xboxen sin når dem bestiller tidligt mulig.

Selv fikk jeg oppgitt 4.desember som leveringsdato på min xbox (jeg bestilte 1.10.2020)
Var ganske overrasket da jeg fikk melding om at xboxen hadde kommet til elkjøp i går

Må si det var ganske snodig å gå forbi masse mennesker som hvisket "WOW det er den nye xboxen!!!" 

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (9 minutter siden):

Absolutt. Og respekt til kundebehandlerne som har stått i dette. Samtidig så er jo denne «stormen» den eneste måten å få frem problemene på. Det er jo ikke kundenes ansvar å sikre god informasjonsflyt i Elkjøp. Ei heller sikre bedre logistikk. Uten all støyen, vil ikke ledelse se på problematikken her, da salget og inntjeningen er et eventyr for dem 

Joda, det er nok det. Jeg mener bare at det går an å formidle det på en måte som ikke setter kundebehandleren på grensa av sammenbrudd. Kan jo bare tenke seg hvordan det må være å sitte og svare på kjeft hele dagen, uten at det egentlig er din feil engang. Men man må absolutt si fra om at dette ikke er greit, den delen er jeg enig i!

Når det er sagt så gjør sikkert de fleste det altså, jeg bare ser at noen tyr til stygge bemerkelser og usaklig kjefting. Det gjelder egentlig generelt, ikke bare nå

Endret av Eirikssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som faktisk har fått oppdateringer på sitt sporingsnummer fra Elkjøp i dag? Kundeservice bekreftet ovenfor meg i går at pakken var sendt, da synes jeg det er smått utrolig at Posten/Bring ikke har mottatt den 14 timer senere... En e-post som forklarte trøbbelet ville vært nok til å roe meg ned, men det finnes ikke noen informasjon å få. Blir også smått oppgitt over å lese at gamingsjefen i Elkjøp får en skryteannonse hos Tek.no uten at noen av problemene tas opp av journalisten. De har heller ikke laget noen oppfølgingssak etter å ha mottatt uttallige tips (fra hva det kan se ut til). Skulle man hatt noe håp om å få en uttalelse på dette, er det vel media som er eneste løsning og de lukker pent øynene. 

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Mookie said:

Som Bottekott skriver over...Noen har sovet i timen. Rett og slett elendig kundeservice og logistikk. Power er den eneste av Microsoft partnerne som klarte å rote det til. Snakk om uflaks...

Fikk også den SMS'en. Lurer virkelig på hvordan i huleste en 'forsinkelse i levering' kan drøye ut i 3-4 uker? Om dem hadde en release-allokering burde de vel fått den inn ca samtidig med resten av butikkene, rundt 4. november. Det er Microsoft som står for logistikken til butikkjedenes hovedlagrene, og vi vet at Microsoft hadde peiling på lanseringsdato-logistikk.

Power i Sverige har tilsynelatende fått 😠

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...