Gå til innhold

Temperatursensitive downlights?


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp.

Jeg har 5 spotter / downlights i en gang (ikke LED), rett innenfor inngangsdøren. De er koblet til en dimmer. På sommeren, når jeg skrur de på om morgenen, så skrur alle 5 seg på, men utover høsten, jo kaldere det blir i været, så skrur kun 2 av de seg på og når de 2 har stått på 1 til 2 timer, så kommer de 3 siste etter. På vinteren, når det er godt med minusgrader, så skrur de siste 3 seg noen ganger ikke på i det hele tatt i løpet av dagen. (mye kald luft i mellomtaket når jeg tar ned spottene og kikker opp der) Jo nærmere sommeren vi kommer så skrur de seg fortere og fortere på.

Jeg har forsøkt å snakke med et par elektrikere om dette, men de har ingen svar.

 

Er det noen som har hatt samme opplevelse, eller som vet hva dette kan komme av. Vil det bedre seg om jeg bytter alle spottene, eller vil jeg ende opp med samme problem igjen?

 

Setter pris på alle bidrag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det pærer mer 230V tilkopling (GU10 sokkel) eller 12V tilkopling (og GU5.3 sokkel)? I tilfelle det siste, sjekk da om hver av spottene har sin egen driver eller om dem deler driver. I tilfelle de tre som er trege deler en felles driver, så er det all grunn til å forsøke å bytte ut den. Dersom det er 230V pærer (med GU10 sokkel), så kan du forsøke å skifte ut tre av pærene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...