Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (41 minutter siden):

Hvis Warren ble utnevnt til finansminister kan de bare sende en ny Demokratisk senator til senatet. Usikker på Hr Sanders, men skulle tro at det er det samme med ham. Det tok ikke lenge dette nei. Sliper øksa.😁

Guvernøren kan allerede sende en interim senator fra samme parti til senatet i Warrens sted, ingen lovendring nødvendig. Biden snakker om å ta personer "av konsekvens" ut av Senatet og Huset. Dette handler også om hvorvidt det er personer med innflytelse som blir lyttet til i deres parti, og som ikke kan erstattes av <random dem>. Om en vil samle "flokken" i en sak bør en ikke fjerne personene som evner å samle dem. Å kalle Bidens vurdering en løgn er subjektivt. Her kan fort det en anser for å være perfekt bli det godes fiende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xRun skrev (34 minutter siden):

Guvernøren kan allerede sende en interim senator fra samme parti til senatet i Warrens sted, ingen lovendring nødvendig. Biden snakker om å ta personer "av konsekvens" ut av Senatet og Huset. Dette handler også om hvorvidt det er personer med innflytelse som blir lyttet til i deres parti, og som ikke kan erstattes av <random dem>. Om en vil samle "flokken" i en sak bør en ikke fjerne personene som evner å samle dem. Å kalle Bidens vurdering en løgn er subjektivt. Her kan fort det en anser for å være perfekt bli det godes fiende.

Javel da. Gleder meg til å hogge ved. Du vet hva de sier om ved? Den varmer deg flere ganger 😁

Lenke til kommentar

Hvordan Bidens vei fremover ser ut kommer vel i stor grad til å avhenge av utfallet av gjenvalget i Georgia i januar

man kan ende opp med et GOP dominert overhus eller et DEM dominert overhus eller et 50/50 hus

alt annet enn et DEM dominert hus vil gjøre livet vanskelig for Biden

me lyt sjå

så et intervju med Mit Rom. (Rep chearleader in upper house) på CNN,

CNN gjorde et stort poeng av at han var meget erfaren i faget, som Biden, og at de to hadde en track record med å finne

løsninger og mulige veier fremover når været er som værst på the Hill

Romney svarer ganske kort;

Greit nok, men du må huske på at REPs er ikke i DC for samarbeide med DEM/Biden,

vi er i DC  for å fremme GOP politikk

 

stort klarere kan det vel knappast sies

 

 

Lenke til kommentar

Hvorvidt Biden får noen regjeringstid vil vel bli avgjort tidlig i desember, når valgmennene møter og avgir sine stemmer.

Det er ikke opplagt at alle valgmenn vil stemme som forventet. Ved forrige valg (Trump-Clinton) var det eksempler på at

valgmenn stemte avvikende fra forventningen.

Jeg har ikke full oversikt over formalia her, fint om noen hadde.

De fleste delstatene stemmer "på gammal vane" har ikke formalisert delstatslivgivning som regulerer valg til President,

til disses forsvar: det funker.

Noen delstater har lovgivning som regulerer prosessene. Føderal høyesterett slo i fjor fast at valgmenn som ikke fulgte oppskriften i delstater som hadde dekkende lovgiving kunne straffes for avvik.

De aller fleste delstater benytter "winner takes all". Noen gjennom lokal lovgivning, noen av gammal vane, noen gjennom et delstatssamarbeid.

Delstatene Nebraska og Maine, benytter ikke "winner takes all" men har i sin lokale lovgivning stipulert en annen fordelingsnøkkel.

Det finnes også et delstatssamarbeid (nyeste medlem Colorado) der "winner takes all" frontes og promoteres,

usikker på om medlemskap i denne klubben (MoU?) krever lokal lovgivning for regulering av valget.

frågan er:

Hvor mange delstater har IKKE lokal lovgivning som styrer valget slik at valgmenn ikke kan følge smak&behang?

I teorien, hvor mange valgmenn er på vift når electoral college møtes

kommer Trump til å kjøre opp nye kampanjer rettet mot relevant valgmenn

 

Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (27 minutter siden):

Hvorvidt Biden får noen regjeringstid vil vel bli avgjort tidlig i desember, når valgmennene møter og avgir sine stemmer.

*snip*

 

Hvis Trump på noe vis hadde manipulert valgmenn på dette tidspunktet slik at Biden ikke ble president likevel (etter å nå ha startet hele prosessen med GSA), så snakker vi virkelig bananrepublikk-statskupp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (1 time siden):

Romney svarer ganske kort;

Greit nok, men du må huske på at REPs er ikke i DC for samarbeide med DEM/Biden,

vi er i DC  for å fremme GOP politikk

Da er det 'executive order' som gjelder. Visste du at Obama care egentlig er Romney Care?

Kuhn Singhto skrev (58 minutter siden):

Hvor mange delstater har IKKE lokal lovgivning som styrer valget slik at valgmenn ikke kan følge smak&behang?

Ikke så mange. Det er nå slik at valgmennene har strafferettslig ansvar. Stemmer de anderledes enn hva delstatens regler tilsier blir det vann og brød ei god stund. Hvis ikke "The orange" benåder dem da. Forresten så tror jeg ikke det går ann fordi det er en statlig forbrytelse som presidenten ikke kan benåde.

 

afterall skrev (34 minutter siden):

Hvis Trump på noe vis hadde manipulert valgmenn på dette tidspunktet slik at Biden ikke ble president likevel (etter å nå ha startet hele prosessen med GSA), så snakker vi virkelig bananrepublikk-statskupp.

Banana rama 😁 Det kan du ta med ei tønne med salt. Er det noe USA ikke er så er det en banan republikk. Der er det blod dryppende biff som gjelder.

Lenke til kommentar

Nå skal dere høre. 58% av Biden velgerne sier at de stemte imot Trump mer enn de gjorde for Biden (Axios). 46 millioner stemte imot Trump mens 28 (36%) millioner stemte for Biden. Men Biden tror at folk stemte på ham. Han fyller kabinettet med de samme folka som skaffet grunnlaget for at Trump ble valgt. Han ignorerer alle de velgerne som egentlig ville ha Sanders. Han vil tilogmed ta inn konservative Republikanere i regjering mens har ber De Progressive om å hjelpe ham i senatet til å gjennomføre Republikansk politikk. WTF? Hva tror du det Amerikanske sammfunnet vil se ut etter 4 år med en slik politikk vi nå ser fremtone seg? Samlet sett av 160 millioner stemmer ville bare 28 millioner ha Biden. Ikke noe mandat å styre etter, og viss du ikke endrer politikk som er i tråd med resultatet (noe denne mannen ikke er i stand til) så går det den veien høna sparker. Og hvis ikke det er nok så spør kampanjen folk om penger til å finansiere overgangsperioden. Mens folk står i mat køer landet rundt. Hva slags folk er dette?

Nå vil jeg fortelle dere om en mann som heter Dyland Ratigan. Han er en fyr som har jobbet for TFT som journalist som dekket wall street. Han har også hatt sitt eget program på MSNBC hvor han fikk et respektert navn fodi han plukket fra hverandre svindel og korrupsjon. Han var en sterk kritiker av Obama/Biden og den økonomiske politikken de drev fra 2008 til 2016. Han har helt siden i Mars forutsagt hva 'the Cares Act' vil resultere i. Og vi ser nå hva som skjer, og han har fått rett i alt han har sagt. Nå skal jeg forklare hva han forutså i Mars.

  1. Lovforslaget (the Cares Act)  ble vedtatt ved en 'roll call' avstemming hvor det ikke registreres hvem som var imot eller for.
  2. Lovforslaget ga statlige garantier til den føderale banken til å utstede totalt 7 TRILLIONER dollar i lån til selskaper under så gunstige vilkår at det er nesten gratis. Noen mener at det er det, med det skal jeg la være å komme inn på.
  3. Disse lånene er det banken of finansdepartemanget som tildeler. Noe ble gitt til små bedrifter, men i hovedsak kan alle bedrifter søke om disse lånene. Det følger samme modell som i 2008.
  4. Nå (som Hr Ratigan forutsa) det skjedd at folk ikke får støtte lenger og over 30% av alle husstander er insolvente. Dette er det Republikanerne som gjør. De representerer de folka som har adgang til mye av pengene i 'the cares act'. De gjør det med å stoppe hjelpen til folk som da mister hjemmene sine.
  5. Det som vil skje nå videre er at folk blir kastet ut av husene sine og banken får husene på sine balanser. Bankene vil likvidere disse aktiva og alle haiene som venter vil låne gratis penger fra skattebetalerne for å kjøpe billige hus an mass av bankene.
  6. Så vil de leie dem ut, samt selge dem de kan og tjene miliarder av dollar. Alt som skjedde under Obama/Biden vil skje igjen.
  7. Ingen betingelser hefter med lånene. De kan brukes til alt mellom himmel og jord.

Ser der hva som skjer? Demokratene og Republikanerne jobber sammen om å bruke folkets egne penger til å finansiere det største tjueriet i moderne historie. Akkurat som i 2008 da den Afro Amerikanske delen av befolkningen mistet 50% av sin samlede formue, vil dette (hvis det ikke stoppes) sende USA inn i dyp fattigdom. Dette er hvorfor jeg forakter Biden, Obama, Trump og hele greia som foregår i det politiske USA. Det er et gigantisk kriminellt drevet foretak. To ganger på et ti år stjeler de rike seg enda rikere. Denne ganger vil det bli så mye verre da det ikke er mer formue hos befolkningen. Den ble stjålet sist gang.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (20 minutter siden):

Dette er hvorfor jeg forakter [...]

Det finnes noen tusen andre tråder som kanskje handler om ting du ikke forakter. Av hensyn til din emosjonelle velferd og kanskje blodtrykk etc. kan det være en idé å utforske noen av dem. Og husk: pust med magen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (35 minutter siden):

Det finnes noen tusen andre tråder som kanskje handler om ting du ikke forakter. Av hensyn til din emosjonelle velferd og kanskje blodtrykk etc. kan det være en idé å utforske noen av dem. Og husk: pust med magen. :)

Ikke noe problem med det xRun 😁 Mitt anliggende er å forhindre at noe av dette skal skje her til lands. Det er lenge siden at jeg har latt noe av det som skjer i USA påvirke meg emosjonellt. Men hvis du husker så var FRP/Høyre frempå og ville at slike lån skulle gis til Norske bedrifter også. Men AP og resten av Venstre siden sto i veien. Her skal Hadja Tadjik og AP ha skryt. Det skal SP, SV, Rødt og Venstre også ha. FRP og Høyre skal og må bekjempes. Det kan folk se bedre hvis de skjønner hva som skjer i USA. Et land som desverre ikke lenger har en modell som virker for folk flest.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (10 minutter siden):

Ikke noe problem med det xRun 😁 Mitt anliggende er å forhindre at noe av dette skal skje her til lands. Det er lenge siden at jeg har latt noe av det som skjer i USA påvirke meg emosjonellt. Men hvis du husker så var FRP/Høyre frempå og ville at slike lån skulle gis til Norske bedrifter også. Men AP og resten av Venstre siden sto i veien. Her skal Hadja Tadjik og AP ha skryt. Det skal SP, SV, Rødt og Venstre også ha. FRP og Høyre skal og må bekjempes. Det kan folk se bedre hvis de skjønner hva som skjer i USA. Et land som desverre ikke lenger har en modell som virker for folk flest.

Trådens tittel og tema: "President Bidens regjeringstid".
Mulig jeg er helt merkelig, kanskje dette er en helt underlig tanke, men jeg syns det hadde vært fint om innleggene i tråden kunne fokusere på trådens tema. Syke spinngærne meg som foreslår noe sånt, hm?  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (35 minutter siden):

Biden med Thanksgiving-tale til USA:

Hva synes dere. Biden snakker om 1777 og sier til folk at dette er som det som skjedde under unnfangelsen av Amerika som en nasjon. Igjen, sier han, har vi en lang og tung vinter foran oss. Og så smører han på med nasjonal romatiske fraser og intetsigende retorikk. Kan dere se hva denne mannen er? Han er en front figur som tror at hans politikk skal redde landet fra en sørgelig situasjon. Og hva tilbyr han? Tomme ord or moralske prinsipper som ikke betyn noe for ham selv. Han er en moralsk dverg.

Lenke til kommentar
xRun skrev (8 minutter siden):

Trådens tittel og tema: "President Bidens regjeringstid".
Mulig jeg er helt merkelig, kanskje dette er en helt underlig tanke, men jeg syns det hadde vært fint om innleggene i tråden kunne fokusere på trådens tema. Syke spinngærne meg som foreslår noe sånt, hm?  :)

Tror vel at jeg holder meg til temaet. Hvis man skal dømme Biden bør man forstå hvordan han agerer på den situasjonen han går inn i som president. Biden er et kapittel for seg og han har til nå fulgt alle kritikernes verste påstander. Hans valg av kabinett, hans skamløse tigging av penger fra folk i matkøer, salg av helseforsikringer til pengeløse folk, omfordeling av skattepenger til de rike og alt annet du kan vente av denne fyren er noe alle bør få med seg. Du også 🙂

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Tror vel at jeg holder meg til temaet. Hvis man skal dømme Biden bør man forstå hvordan han agerer på den situasjonen han går inn i som president. Biden er et kapittel for seg og han har til nå fulgt alle kritikernes verste påstander. 

Som er...

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Hans valg av kabinett

Alle kritikernes verste? I beste fall subjektivt.

  

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

hans skamløse tigging av penger fra folk i matkøer

Kilde?

  

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

salg av helseforsikringer til pengeløse folk

Konkretiser, og legg ved kilde.

  

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

omfordeling av skattepenger til de rike

Konkretiser, og legg ved kilde.

  

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

og alt annet du kan vente av denne fyren

Diffust, ser mest ut som forhåndsdømming av noe som starter 20. januar.

  

Oddvardm skrev (Akkurat nå):

er noe alle bør få med seg. Du også 🙂

Da bør en følge med på hva han faktisk sier og gjør, og ikke grave seg ned i folks youtubekanaler hvor en får servert av andre hva en skal mene om ting.

Som du så pent påpekte tidligere; 70% av dem får nyhetene sine via sosiale medier, og resten i bunnen av et ølglass. Jeg fungerer ikke slik, og håper ikke det er blitt unormalt å stille krav til kvaliteten på informasjonen man konsumerer.
Som det heter seg; Alle har rett til sine egne meninger, men ikke sine egne facts. Det som faktisk skjer, skjer faktisk. Dokumenter det, så kan man mene noe om det selv, isteden for andres meninger om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (3 minutter siden):

Da bør en følge med på hva han faktisk sier og gjør, og ikke grave seg ned i folks youtubekanaler hvor en får servert av andre hva en skal mene om ting.

Det er jo det jeg gjør.  Svar på det du krever;

  1. Kritikk av hva han kommer til å gjøre.
    De progressive kreftene i det Demokratiske partiet har lenge påstått at Biden vill kaste alle progressive tilbake til glemselen etter valget. Det kan du sjekke selv. Og det har han altså gjort. Han sier at han har en masse progressive i sin regjering, men hvem det er sier han ikke. Det er forutsagt at han vil trappe opp krigene og innføre innstramninger i helse og sosial tilbudet til folk. Det kabinettet han nå har valgt kan man mene mye om, men progressivt er det ikke.
  2. Alle kritikernes verste? I beste fall subjektivt.
    Det har du rett i. Min mening er subjektiv. Slik alle's meninger er.
  3. Hans skamløse tigging av penger fra folk i matkøer.
    Kilde: https://joebiden.com/healthcare/
  4. Se punkt 3.
  5. Omfordeling av skattepenger til de rike
    Kilde: https://www.nbcnews.com/id/wbna33071809
  6. Diffust, ser mest ut som forhåndsdømming av noe som starter 20. januar.
    Alt som er i fremtiden er diffust. Der har du rett.
  7. Da bør en følge med på hva han faktisk sier og gjør, og ikke grave seg ned i folks youtubekanaler hvor en får servert av andre hva en skal mene om ting.
    Den kunne du spart deg for.
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (18 minutter siden):

Hans skamløse tigging av penger fra folk i matkøer.
Kilde: https://joebiden.com/healthcare/

I beste fall en tolkning, og har en lagt Biden for hat så er dette grusomt. Har en lagt Biden for elsk er dette vidunderlig.
Jeg syns ikke det er noen av delene, oppfordringen der om å donere er ikke spesielt rettet mot folk som har havnet i matkø, som i stor grad er en konsekvens av Trumps håndtering av pandemien. Uansett er uadresserte oppfordringer til å donere ment for folk som har anledning til å donere, ikke de som trenger donasjoner selv.

Det ser nesten ut som du har lagt Biden for hat, og tolker hans utspill i lys av det. Jeg syns det hadde vært like ille om du hadde hatt rosenbriller på og tolket alt gjennom dem. 

  

Oddvardm skrev (18 minutter siden):

Omfordeling av skattepenger til de rike
Kilde: https://www.nbcnews.com/id/wbna33071809

Opinion-stykke. Noens tolkning og mening, fungerer ikke som kilde for annet enn hva vedkommende tolker og mener om det.
Mao: du trenger bedre kilder for påstanden. 
Merk: Jeg sier ikke at jeg er enig eller uenig, men at jeg stiller krav til kvaliteten på informasjonen. Gode faktakilder, ikke opinionstykker.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (3 minutter siden):

Det ser nesten ut som du har lagt Biden for hat, og tolker hans utspill i lys av det. Jeg syns det hadde vært like ille om du hadde hatt rosenbriller på og tolket alt gjennom dem. 

Jeg kjenner ikke mannen. At han fremstår som en moralsk dverg og slike bemerkninger er selfølgelig mine subjektive mening om denne mannen. Men du sier jo at det motsatte er like ille. Enig i alt du sier her. Javel jeg skal prøve å tilfredstille kravet du stiller. Noe jeg ikke har noenting imot. Er faktisk litt smigret og glad at du gidder å lese dem 😁

her har du en lste over 'progressive' politikere som 'The Sunrise Movment' har på sin hjemmeside. Biden sa i interjuet du la ut at de hadde en god representasjon av progressive demokrater i hans regjering. Men sa ikke hvem det var. Ingen av de du ser listet på 'sol siden' finnes i hans regjering. https://www.sunrisemovement.org/political-endorsements/

Dyland er en aktivist. Jeg bruker ham som kilde nettopp av den grunn. Han har hatt rett i alt han har sagt til nå og han er for meg en kilde god nok.

Lenke til kommentar

Jeg synes at dere alle skal vite så mye som mulig om hva slags kabinett Biden har valgt inn. Tony Blinken og Michele Fournoy er begge krigs hauker som jobbet i et lobby selskap med klienter fra våpen industrien Pine Island Capital Partners. Tony Blinken har jobbet med Biden i lang tid og alltid vært på feil side av Amerikansk Politikk og alltid på rett side for Nethanyahu og Likud. Her har dere en artikkel fra The American Prospect som beskriver litt hva disse folka har gjort tidligere som lobbyister. https://prospect.org/world/how-biden-foreign-policy-team-got-rich/

Hvis det ser ut som en and, kvakker som en and, går som en and så er det en and.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 timer siden):

Hvem er det som tildeler penger i USA? Er det presidenten, senatet, underhuset eller rettsvesnet?

Nå var din påstand at Biden skamløst tigger penger av folk i matkø. Det er ikke Biden som tildeler penger i USA, han har ikke har vært i verken WH, senatet, eller kongressen siden 21. januar 2017. Oppfordringen om å donere på hans kampanjes nettside for 2020-valget, som du linket til som kilde for påstanden, var igjen ikke adressert til folk i matkø, eller noen spesifikke overhodet. Disse er heller ikke et offer for Bidens vanstyre, det er Trump som har vært president siden 2017, som er et tema for Trump-tråden.

Om du ikke sikter til matkøene man har sett siden 2017, og spesielt  ifbm. pandemien, så får du spesifisere innleggene dine bedre. Om du sikter til matkøer fra før 2017 så er det off topic, denne tråden handler om Bidens regjeringstid som starter om 55 dager.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...