Gå til innhold

[LØST] Jobber med video/musikk – trenger mer minne enn 16 GB


Cuneax

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en PC med hovedkortet MSI B85M-G43. Per i dag har PC-en 16 GB minne, men når jeg jobber med videoredigering i Adobe Premiere må jeg ofte lukke alle andre programmer for å ikke få advarsel om lavt minne (og det er ikke alltid det hjelper heller).

Så 16 GB RAM er åpenbart for lite for mine behov. Jeg har begrenset med tid og interesse for å undersøke datakomponenter, kompatibilitet osv., så det jeg lurer på er om følgende RAM kan være en god oppgradering:

Mushkin Proline DDR3 1600MHz ECC Reg 32GB.

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få 🙂

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 11/6/2020 at 1:25 PM, Cuneax said:

Hei

Jeg har en PC med hovedkortet MSI B85M-G43. Per i dag har PC-en 16 GB minne, men når jeg jobber med videoredigering i Adobe Premiere må jeg ofte lukke alle andre programmer for å ikke få advarsel om lavt minne (og det er ikke alltid det hjelper heller).

Så 16 GB RAM er åpenbart for lite for mine behov. Jeg har begrenset med tid og interesse for å undersøke datakomponenter, kompatibilitet osv., så det jeg lurer på er om følgende RAM kan være en god oppgradering:

Mushkin Proline DDR3 1600MHz ECC Reg 32GB.

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få 🙂

Hovedkortet støtter ikke ECC minne. Så det er ikke sikkert det settet du linker til kommer til å fungere.

Anbefaler å sjekke QVL listen til hovedkortet. Dette finner du ved å trykke på "Support and service location" og deretter trykker på "Compatibility" også velger du "Memory". Listen viser RAM brikker som har blitt testet på ditt hovedkort. Resten er det ikke noe garanti for at skal fungere, selv om det er stor sjans for at det vil det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er alle 4 RAM-sporene på hovedkortet brukt med de 16 GB RAM som du har?

Hvis bare 2 av sporene er brukt så går det an å kjøpe enda et 16 GB kit, evt. to nye sett med 16 GB hver (2 stk. 2x 8 GB kit for 32 GB totalt for være nøyaktig) så brikkene blir identiske.

Utifra MSI siden du linket til så burde disse fungere fint:
https://www.dustinhome.no/product/5010659260/vengeance

4 brikker totalt, DDR3, ikke-ECC, 1600 MHz, 32 GB (som er maks av hva hovedkortet ditt støtter).

Hvis maskinen du bruker pr. i dag gjør jobben ellers, så er det billigere med ny RAM enn en ny maskin.

EDIT:
Disse står oppført på QVL-listen:
https://www.dustinhome.no/product/5010621927/vengeance

Eneste forskjellen på brikkene jeg fant er at de er fysisk lav-profil, så de vil garantert fungere.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for god hjelp! Tenker jeg kjøper 2x Corsair Vengeance som du lenket til. Fra før har jeg ett sett som tar opp 2 av 4 spor av typen Ballistix Sporty med 8 GB hver (til sammen 16 GB). Så 2 sett med 2 identiske 8 GB-kort hver bør gi et smidig 32 GB-minne. Får håpe det hjelper på de tekniske problemene.

Takk igjen!

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...