Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet om det er mulig å bestille et utenlandsk mobilabonnement og bruke det i Norge. 

Mobildata er mye billigere i utlandet, og mobilen min støtter to SIM-kort samtidig. Tenkte derfor at jeg kunne ha mitt norske abonnement til ringe/sms, også et fra utlandet til mobildata. 

F.eks. har Chillimobil Sverige fri surf for bare 299,-

Finland har enda billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Osteskive said:

Hei

Er det noen som vet om det er mulig å bestille et utenlandsk mobilabonnement og bruke det i Norge. 

Mobildata er mye billigere i utlandet, og mobilen min støtter to SIM-kort samtidig. Tenkte derfor at jeg kunne ha mitt norske abonnement til ringe/sms, også et fra utlandet til mobildata. 

F.eks. har Chillimobil Sverige fri surf for bare 299,-

Finland har enda billigere.

Det er fult mulig, det er flere her på forumet som har gjort lignende 

Lenke til kommentar

Men er jo liten risiko for avtalen blir jo dårligere, særlig hvis man har høyt forbruk er også risikoen for å bli utestengt men totalsett er verdt risikoen da man sparer mye penger på det. Telenor og telia bør man styrre unna som operatør hvis mn ikke får 5g.

For ingen utlanske operatører har 5g støtte.

Finnes jo billigere i england og estonia men på sikt er det jo risiko.

Enkelte sier de jobber med et system som sperrer avtalene automatisk om de finner ut du bruker de i 3 måneder i utlandet eller lengere, men foreløpig har ikke de skjedd. Så tror ikke man skal være så veldig optimisk særlig når 5g og 4g får oppgraderinger. Større risiko for avtalen går i vasken.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
beladinka skrev (På 6.11.2020 den 12.29):

Sjekk tre ting:

  • Kan du fylle på med norsk kredittkort?
  • Kan hele datakvoten brukes i utlandet?
  • Er det noen begrensning på hvor lenge SIM kan brukes i utlandet?

Nei, på de fleste bortsett fra voxi som bruker paypal.

Men man kjøpe det på ebay eller ligdene.

Foreløpig er vel ofte 3 måneder normalsett eller 6 måneder avhenger av operatør men de fleste har vel ikke fått lagt til sperre på dette. Så er vel opp til kundeservice å vurdere hva som er misbruk eller ikke, problemet mange operatører har skrivet kontrakt i tekst ikke gitt informasjon rundt dette. Så risikoen er det for avtalen blir sperret på sikt men samme risiko med norske operatører men du betaler overpriser for mobildata så vil si totalsett er vel det verdt prisen. På paypal\ebay kan man klage men ingen av de norske operatørene gjør nok noe hvis du får en dårlig avtale med treg ytelse. Er det å tegne avtale med mobilabonnement.Samme risiko har du hvis du tegner mobilavtale og bruker det som erstattning for fiber eller ligdene.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er ditt behov? hvor mange GB i måneden? telia\telenor?

Har du paypal? Uansett hva du går for er jo risikoen for å få dårligere avtale ved mye bruk til stede.

Vertfall telia estonia virker ut som man får best avtale til høy og mye nedlasting men ulempen surfing bruke fort like mye da man betaler ikke for antall GB men forbruk av nettet. Så blir spennende å teste når 4g og 5g får en oppgradering.

De fleste andre har under 45 GB i måneden man kan velge mellom ingen har ubegrenset som funger men 45 GB bør holde for de fleste. Elisa estonia har ulempen man kan kjøpe datapakke kun for estonia da virker ikke nettet i heletat i norge, men kan fungere i tyskland eller sverige.

Sist med telia estonia betalte jeg 4 euro for 80 gb men har klart å laste ned 1.5 tb for 12 euro før så tjenesten er negradert før halv år siden. men alikevell ikke helt bortkastet da telia X koster 500 kr for 100 gb. og koster i snitt 1 kr per mb med kontaktkort dobbelte med telenor som operatør.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...