Gå til innhold

Sony bekrefter: Stopper det fysiske salget av PlayStation 5 på verdensbasis


Anbefalte innlegg

Iki skrev (På 5.11.2020 den 22.37):

Om jeg forstår dette rett.

Du har bestilt gjennom nettsiden deres, men har valgt at du ønsker å motta varen i en butikk?

 

Har du bilder av samtalen med Elkjøp som du kan legge ved her?

Hvor finner man dette egne systemet?

1. Bestilte fra nettsiden med levering til post i butikk. 
 

2. Ja, såklart. Se under

 

3. Elkjøp som leverandør regner jeg har dette systemet, som ingen av oss har tilgang til. Du må ringe til de selv. 
 

Iki skrev (På 5.11.2020 den 22.50):

Jeg vil advare mot å tro på alt personen skriver før vi ser noe bevis... Det at en tilfeldigvis lager en ny bruker kun for dette kommentarfeltet er litt mistenkelig...

Du bestemmer selv hva og hvem du vil tro på. Til syvende og sist handler det om info og dokumentasjon fra oss forbrukere siden elkjøp ikke har kommet ned en kunngjøring selv. 

 

 

 

Endret av Jar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (1 minutt siden):

Det som vises her er jo når de forventer at du får den om du bestiller den nå, etter at de er utsolgt.

Bildet nr 3 fra toppen har jeg sladdet mitt ordrenr. Se igjen. 
 

Siste bildet skriver hun <Ser ut til at det blir rundt 04.01. *du* vil motta den, men fortsatt usikkert>

Men for dere som er usikker, ta kontakt med de. Da får dere svar hva som evt. gjelder for dere

Lenke til kommentar
Jar skrev (1 minutt siden):

Bildet nr 3 fra toppen har jeg sladdet mitt ordrenr. Se igjen. 
 

Siste bildet skriver hun <Ser ut til at det blir rundt 04.01. *du* vil motta den, men fortsatt usikkert>

Men for dere som er usikker, ta kontakt med de. Da får dere svar hva som evt. gjelder for dere

"Vi har ingen informasjon."

"Du vil motta før dem som får den den 19."

 

Hele samtalen er bare tull...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er spesielt. Elkjøp har jo sagt selv at de baserte forhåndssalget på faktisk levering fra Sony. Så med mindre de plutselig får et mindre antall av Sony så kan dette umulig stemme.

Ikke rart at noen av oss har to-tre uspesifiserte preorders, og vil allikevel jakte på en konsoll på release: vi vet jo faen ingen ting konkret. Må huske å sjekke min preorder hos Elkjøp i morgen.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (22 minutter siden):

"Vi har ingen informasjon."

"Du vil motta før dem som får den den 19."

 

Hele samtalen er bare tull...

 

Ordredato 18.09.2020. Ref med levering 04.01

Bildet under gir deg kanskje siste brikken i puslespillet. 
 

Samtalen er kanskje tull for deg, men dette kan være greit for andre å vite når de ikke kommer med informasjon. 

4568C586-7527-47B9-9AB6-C9AE56EA0D77.thumb.jpeg.c196bfc31f20a1eaf88508dbefe61aa8.jpeg

Endret av Jar
Lenke til kommentar
Jar skrev (5 minutter siden):

Ordredato 18.09.2020. Ref med levering 04.01

Bildet under kanskje gir deg kanskje siste brikken i puslespillet. 

Bildet sier ingenting om når du får PlayStation...

Det viser kun at du har bestilt den.

Dette ville alle som har bestilt gjennom Elkjøp motta.

 

Det eneste vi vet er:

Elkjøp la ut forhåndssalget for ps5.

Elkjøp så de mottok unormalt mange bestillinger.

Elkjøp valgte å avslutte salget.

Ifølge Elkjøp selv avsluttet de salget for å være sikre på at alle som bestilte ville få en på lanseringsdagen.

Elkjøp sier de har flere til overs, som skal komme for salg i butikkene.

Sony sier de forbyr salg i butikkene pga covid.

Elkjøp sier de skal legge konsollene som var planlagt solgt i butikkene ut for salg på nettsiden sin den 19.

Lenke til kommentar
Iki skrev (30 minutter siden):

Bildet sier ingenting om når du får PlayStation...

Det viser kun at du har bestilt den.

Dette ville alle som har bestilt gjennom Elkjøp motta.

 

Det eneste vi vet er:

Ifølge Elkjøp selv avsluttet de salget for å være sikre på at alle som bestilte ville få en på lanseringsdagen.

Riktig. Bildet viser at kun at jeg har forhåndsbestilt og sier ingenting om når jeg mottar den. Eneste vi vet fra offisielt hold er at de avsluttet salget etter ca. 15min, for å være sikre på at alle som bestilte ville få rundt lanseringsdagen. Som 0laf skrev tidligere gjelder det flere enn meg som har fått leveringsdatoer frem i tid fra Elkjøp, altså ikke på lanseringsdagen. Selv om vi rakk forhåndsbestillingen. 
 

Takk for meg.

Endret av Jar
Lenke til kommentar
Jar skrev (2 minutter siden):

Riktig. Bildet viser at kun at jeg har forhåndsbestilt og sier ingenting om når jeg mottar den. Eneste vi vet fra offisielt hold er at de avsluttet salget etter ca. 15min, for å være sikre på at alle som bestilte ville få rundt lanseringsdagen. Som 0laf skrev tidligere gjelder det flere enn meg som har fått leveringsdatoer frem i tid fra Elkjøp, altså ikke på lanseringsdagen. Selv om vi rakk forhåndsbestillingen. 

Du har ikke fått noen leveringsdato enda... Dessverre.

Som du selv skriver så avsluttet Elkjøp salget for å forsikre at alle som bestilte ville få den til lanseringen.

Lenke til kommentar
Iki skrev (23 minutter siden):

Du har ikke fått noen leveringsdato enda... Dessverre.

Som du selv skriver så avsluttet Elkjøp salget for å forsikre at alle som bestilte ville få den til lanseringen.

Jeg håper du har rett, for all del. Men jeg forholder meg til datoen jeg har fått på chat og telefon. Jeg blir heller positivt overrasket om jeg mottar den ila 2020. Derfor kan jeg si at jeg blir meget skuffet hvis Elkjøp sender ut konsoller som blir bestilt på lanseringsdagen, uten at alle som forhåndsbestilte har fått tilbakemelding om forventet leveringsdato. 

Endret av Jar
Lenke til kommentar
Jar skrev (39 minutter siden):

Jeg håper du har rett, for all del. Men jeg forholder meg til datoen jeg har fått på chat og telefon. Jeg blir heller positivt overrasket om jeg mottar den ila 2020. Derfor kan jeg si at jeg blir meget skuffet hvis Elkjøp sender ut konsoller som blir bestilt på lanseringsdagen, uten at alle som forhåndsbestilte har fått tilbakemelding om forventet leveringsdato. 

Du fikk jo bekreftet i chatten at du ville motta den før dem som kjøper ps5 den 19.

Samtidig vet vi at de som legges ut den 19. er konsoller de har holdt av for salg i butikkene.

Det er ingenting som tyder på at du ikke skulle få en til lanseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jar skrev (9 timer siden):

Bildet nr 3 fra toppen har jeg sladdet mitt ordrenr. Se igjen. 
 

Siste bildet skriver hun <Ser ut til at det blir rundt 04.01. *du* vil motta den, men fortsatt usikkert>

Men for dere som er usikker, ta kontakt med de. Da får dere svar hva som evt. gjelder for dere

Det er nytteløst å ta kontakt med kundeservice angående dette da de ikke har kontroll på leveringsdato, eller for så vidt noen ting annet.

De som har bestilt får på lanseringsdatoen, vent 2 uker så får du se selv.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstod den samtalen, så sier de at ja han skal få før de som bestiller nå den 19.

At det er lang leveringstid på de som forhåndsbestilte.

Og den estimerte leveringsdatoen er 4 januar for han. 

 

Så da vil jeg tro de åpner for en ny gruppe som kan bestille nå den 19, men at de havner i kø bak, dem som allerede venter. 

 

Og det bør ikke være noen som, nå bestiller den 19, som får den før de som allerede er i kø. Det blir bare for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (52 minutter siden):

Slik jeg forstod den samtalen, så sier de at ja han skal få før de som bestiller nå den 19.

At det er lang leveringstid på de som forhåndsbestilte.

Og den estimerte leveringsdatoen er 4 januar for han. 

 

Så da vil jeg tro de åpner for en ny gruppe som kan bestille nå den 19, men at de havner i kø bak, dem som allerede venter. 

 

Og det bør ikke være noen som, nå bestiller den 19, som får den før de som allerede er i kø. Det blir bare for dumt. 

Korrekt oppsummert, slik jeg har forstått det selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...