Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

SIR WOLFIE 87 skrev (36 minutter siden):

Regner med Komplett vil være behjelpelig med de kodene, det er hvertfall det jeg har blitt fortalt. Forventer også at Cold War blir levert sammen med 3080 som også ble bestilt i November sammen med PC'en.

Det som skjer når du får kode ifra komplett er at du må registrere den på www.amdrewards.com , deretter må du laste ned et program som anerkjenner cpuen som deretter gir deg CD-keyen.

Så langt kan ikke AMD gi ut cdkey, men du får så fort spillet er sluppet.

MEN, AMD opererer med 31 Januar som siste registreringsdag, så om komplett hjelper deg med sin kode så kan du fint vinke farvell til CDkeyen til selve spillet.

Det står og faller på AMD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrellaren skrev (58 minutter siden):

Haha, der endra Multicom "forventet levering" til 3. desember 2021. Dette begynner å bli ein vits.

Bra det at de setter det såpass langt frem i tid for de som ønsker å bestille nå. Da slipper de mye mas om datoer som flytter seg. Hvis du har bestilt alt, så gjelder ikke den datoen som står på produktets side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hmm om det er slik at 5900x ikke vil være tilgjengelig før april så er kanskje spørsmålet 5600x eller 5800x. 

kanskje bare vente til neste generasjon isteden ?

5600x som ventepølse eller bare være fornøyd med 5800x tiltros for at den er minst økonomisk

Hvor sannsynlig er det å få solgt sin 5600x på brukt markedet ? 

Hvor mye kan man forvente å tape hvis man kjøper en 5600x om man får tak i den, 30% ? 50% ?

 

Aldri benyttet meg av bruktmarkedet når det gjelder elektronikk så usikker på hvor mye man evt taper 

Lenke til kommentar
FortvilaFaenskap skrev (41 minutter siden):

hmm om det er slik at 5900x ikke vil være tilgjengelig før april så er kanskje spørsmålet 5600x eller 5800x. 

kanskje bare vente til neste generasjon isteden ?

5600x som ventepølse eller bare være fornøyd med 5800x tiltros for at den er minst økonomisk

Hvor sannsynlig er det å få solgt sin 5600x på brukt markedet ? 

Hvor mye kan man forvente å tape hvis man kjøper en 5600x om man får tak i den, 30% ? 50% ?

 

Aldri benyttet meg av bruktmarkedet når det gjelder elektronikk så usikker på hvor mye man evt taper 

Basert på de som har gått på Finn i det siste (5600X), så skal det ikke være noe problem å få det solgt. Nå er det jo litt spesielt om dagen, siden 5600X ikke er å oppdrive, men tror uansett ikke den vil bli "tungsolgt".

Lenke til kommentar

Får ikkje eg min 5900x om ei veke, så kjøper eg ein 3900x eller liknande på finn i mellomtida, som eg kan få selt for tilnærma lik pris når eg får min 5900x. Eg heller forstår ikkje korleis åpent kjøp fungerar når ein tek vara ut av emballasjen, har på kjølepasta og monterer. Får ein verkeleg pengane tilbake etter det? Butikkane må jo bli harva av misbruk av ei slik ordning?

Lenke til kommentar

Åpent Kjøp praktiseres forskjellig. Produktet skal stort sett leveres tilbake 'uten skader', 'med tilbehør', og det skal være rengjort. Elkjøp skriver på sin side at de "oppfordrer våre kunder til å ta vare på originalemballasjen" noe som tyder på at den ikke kreves. Dersom man bruker prosessorkjøleren og dermed kjølepastaen gjør det kanskje situasjonen litt verre, men mange av oss som venter på 5900x-5950x har nok allerede grei kjøling på plass. 

Men generelt sett har jeg inntrykk av at 'åpent kjøp' lar kunden bruke produktet "normalt" for så å finne ut om de vil beholde det eller ikke, det må altså ikke leveres tilbake helt uåpnet/ubrukt (ikke at jeg selv har benyttet meg av annet enn normal 14-dagers retur på nettkjøp for rene bomkjøp). Når Netonnet opererer med hele 90 dagers åpent kjøp for kundeklubbmedlemmer er det fort gjort å tro at de forventer 'noe bruk' og at man ikke bare er skikkelig lat med å fikse retur.

De fleste butikkene har dog en 'good faith'-klausul, noe man ikke kan ærlig påberope seg dersom man kjøper et produkt man bare skal ha som en midlertidig låneløsning...

Lenke til kommentar
Bytex skrev (22 minutter siden):

Ja lykke til med det, jeg søkte akkurat på Finn på Ryzen og det eneste som dukka opp var en 3600, en 2400G og masse ferdigbygde PC'er..

Finner i skrivende stund en 3900XT, 2 stk 3900X (en tilsynelatende i en HK-bundle, dog) og en 3950X på Finn. Er også noen 5600X ute, men noen mener de skal ha 5k for den.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Raspeball skrev (1 time siden):

Finner i skrivende stund en 3900XT, 2 stk 3900X (en tilsynelatende i en HK-bundle, dog) og en 3950X på Finn. Er også noen 5600X ute, men noen mener de skal ha 5k for den.

Solgte nylig en 5600X på Finn da jeg har en på vei fra Elkjøp, selger nok den også når jeg får den jeg bestillte fra Komplett, siden jeg kun betaler 3302,- hos Komplett :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...