Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

I går vart "forventet inn på lager" for min 5900x og mitt HK endra frå 6. januar til 6. mars, som for fleire i tråden som har bestilt frå Komplett. Men i dag tidleg skjedde det nye endringer:

image.thumb.png.6a8eadf7639da1f00f10f1b094777325.pngPlutselig er HK reservert på lager, og CPUen er forventa 3. februar. Mulig det skjedde fordi eg skreiv til dei i chat og klagde mi nød. 😛 Eg held ikkje pusten for CPU-leveringsdatoen, men det er lov å håpe.

Endret av Skrellaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gibblay skrev (1 time siden):

Jeg har 6 januar som dato på 5900x hos komplett også. Står fremdeles bare bekreftet dato. Har resten av den nye builden stående uten CPU så er litt stresset. Blir mye F5 idag..

Samma her. Kan jo ikke begynne å bygge heller, siden jeg skal bruke en god del vitale deler fra maskinen jeg bruker nå.

Lenke til kommentar
bekimc skrev (30 minutter siden):

Min 5600X med ordrenummer 386568XX er nå sendt 👏

Gratulerer! 🎉

Jeg frykter at min 5900X ikke blir sendt i dag...pessimismen i meg lenge leve. :(
Når den ikke har gått grønn med "reservert" er vel løpet for i dag kjørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det nettbutikker som i det hele tatt har fått inn 5900X OEM/Tray? Nå er det over 2 måneder siden jeg la inn bestilling på en PC hos Komplett og CPU er enda ikke ankommet dem. Hadde jeg istedet valgt 5600x, 5800x eller 5950x hadde jeg hatt den i god tid før jul. 3080 TUF OC var faktisk på lager få dager etter jeg la inn bestillingen den 5 November, trodde det var den det skulle stå på.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Litt sent til festen, da jeg først etter jul bestemte meg for å bygge ny PC. Bestilte 5900x rundt nyttår og har ordre nr 38839XXX. Min sto som mange andre til 06. januar, men som har blitt kastet fram og tilbake mellom starten av februar or mars. Ordren står nå som "Bestilt, forventet inn på lager 3 februar, 2021. 1 stk. For en som meg, som ikke har ventet i over en måned, tror dere de klarer å levere innen rimelig tid? Etter å ha lest de siste sidene av diskusjonen her ser det ut som ting begynner å løsne. Tok forøvrig å bestilte en fra Netonnet i dag, og kommer til å kansellere ordren hos Komplett eller Netonnet, avhengig av hvem som gir meg sporingsnr først.

 

Føler jeg kommer til å vente leeenge på denne..

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 timer siden):

Noe stor forskjell på 65w vs 95w Ryzen 5 5600X bortsett fra at den ene bruker mer strøm? Er vel ca 8-10 år siden mitt forrige bygg.

Uten at jeg er noen ekspert, kommer det vel an på oppløsningen og skjermkortet. I lavere oppløsninger er man CPU-bound, i høyere er man GPU-bound.

Si ca. 25% bedre i 1080p, 15% i 1440p .

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-5-5600x-zen-3-review/4

Lenke til kommentar
12 hours ago, DonDomingo said:

Litt sent til festen, da jeg først etter jul bestemte meg for å bygge ny PC. Bestilte 5900x rundt nyttår og har ordre nr 38839XXX. Min sto som mange andre til 06. januar, men som har blitt kastet fram og tilbake mellom starten av februar or mars. Ordren står nå som "Bestilt, forventet inn på lager 3 februar, 2021. 1 stk. For en som meg, som ikke har ventet i over en måned, tror dere de klarer å levere innen rimelig tid? Etter å ha lest de siste sidene av diskusjonen her ser det ut som ting begynner å løsne. Tok forøvrig å bestilte en fra Netonnet i dag, og kommer til å kansellere ordren hos Komplett eller Netonnet, avhengig av hvem som gir meg sporingsnr først.

 

Føler jeg kommer til å vente leeenge på denne..

 

Er nok fare for det ja. Som skrevet tidligere har både 5900 og 3080 på ordren min 3.Februar som dato, i tillegg har en kompis også ordre på et 3080 inne som har 3.Februar. Så det er bare en placeholder dato. Når jeg snakket med chatten på komplett, sa de at de fikk første batch nå i løpet av Januar,  neste levering har de null peil. Fikk til å med "Er nok ikke produsert enda", så det her kan ta tid dessverre.

*EDIT: Jeg bestilte mid.Desember

Endret av Snakkest
Lenke til kommentar
Odne Lyngstad skrev (23 minutter siden):

Ordren min har fortsatt bekreftet inn på lager 6 januar 2021, 1 stk., i dag den 7 jan..

 Spenstig at Komplett nå skal reise tilbake i tid og levere min 5900x i går 😛

 

Det betyr bare at de ikke har fått leveransen eller ny informasjon om den (fra AMD). Har vært slik med alt av ny hardware i siste, hvor leverandørene tydeligvis lover utsalgsstedene flere produkter enn de kan levere.

Alt komplett gjør ved gul/grønn status og "bekreftet på lager dato xx.xx.xxxx" er å er å videreformidle informasjon gitt av leverandør. Til forskjell fra gul status og "forventet på lager" som tydeligvis bare er vill og uhemmet gjetning fra Komplett sin side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...