Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

Merkelig at det på komplett sine sider så ut som at de som stod på søkesiden til ryzen CPUene fikk kjøp knappen tilgjengelig ca. 1 minutt før de som stod på produktsiden. Er dette alltid tilfelle hos Komplett?

Da var det nok derfor jeg fikk en 3080 GPU fra dag-1 mens denne gangen stod jeg bare på produktsiden.

Ellers ser det ut til å ha vært mest kamp om 5900X og 5950X mens mange har fått 5600X og 5800X.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+512
1 hour ago, Theo343 said:

Merkelig at det på komplett sine sider så ut som at de som stod på søkesiden til ryzen CPUene fikk kjøp knappen tilgjengelig ca. 1 minutt før de som stod på produktsiden. Er dette alltid tilfelle hos Komplett?

Da var det nok derfor jeg fikk en 3080 GPU fra dag-1 mens denne gangen stod jeg bare på produktsiden.

Ellers ser det ut til å ha vært mest kamp om 5900X og 5950X mens mange har fått 5600X og 5800X.

Tja, 3080 ble jo sluppet mye tidligere enn den skulle, så om det var det som gjorde det eller at du var tidlig ute med å få med deg at den var sluppet er vel vanskelig å si. 

Min 5900X byttet status til behandles nå, så da er den nok her i morgen! Da tenker jeg guttungen blir glad når han endelig får overta min gamle med 2600x og 1660 Ti. Vært lang ventetid, så han har lært seg tålmodighet om ikke annet. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, madmikelol said:

Tja, 3080 ble jo sluppet mye tidligere enn den skulle, så om det var det som gjorde det eller at du var tidlig ute med å få med deg at den var sluppet er vel vanskelig å si. 

Min 5900X byttet status til behandles nå, så da er den nok her i morgen! Da tenker jeg guttungen blir glad når han endelig får overta min gamle med 2600x og 1660 Ti. Vært lang ventetid, så han har lært seg tålmodighet om ikke annet. 

Hos Proshop? Min ordre står også som behandles, men går man inn på den så ser man at CPUen ikke er på lager

 

Capture.PNG

Lenke til kommentar

Dessverre var Proshop en scam for oss nordmenn denne gangen mtp. Zen 3. De hadde jo tydeligvis ikke en dritt, alt ble distribuert i deres andre land. De sa jo på forhånd at de hadde flere hundre CPUer. Hvor er de da?? Så i god tro trodde jo altså flere at de hadde sikret seg en CPU hos Proshop.. Før man får mail flere dager etterpå, "beklager, det var en feil, vi har ikke noe på lager". 

Siste gang jeg bruker Proshop. 

 

Erfaringer med Elkjøp denne gangen? De viste jo decent stock på CPUene før release, er det mange som har fått bekreftelse på lager/sendt pakke? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (25 minutter siden):

Dessverre var Proshop en scam for oss nordmenn denne gangen mtp. Zen 3. De hadde jo tydeligvis ikke en dritt, alt ble distribuert i deres andre land. De sa jo på forhånd at de hadde flere hundre CPUer. Hvor er de da?? Så i god tro trodde jo altså flere at de hadde sikret seg en CPU hos Proshop.. Før man får mail flere dager etterpå, "beklager, det var en feil, vi har ikke noe på lager". 

Siste gang jeg bruker Proshop. 

 

Erfaringer med Elkjøp denne gangen? De viste jo decent stock på CPUene før release, er det mange som har fått bekreftelse på lager/sendt pakke? 

 

Det stod vel spesifikt hos Elkjøp at de ikke har noen av de på lager før desember eller noe sånt? 

Lenke til kommentar
1 hour ago, madmikelol said:

Tja, 3080 ble jo sluppet mye tidligere enn den skulle, så om det var det som gjorde det eller at du var tidlig ute med å få med deg at den var sluppet er vel vanskelig å si. 

Min 5900X byttet status til behandles nå, så da er den nok her i morgen! Da tenker jeg guttungen blir glad når han endelig får overta min gamle med 2600x og 1660 Ti. Vært lang ventetid, så han har lært seg tålmodighet om ikke annet. 

Jeg var klar fra 14:00 og stod på produktliste siden hvor kjøp knappene dukket opp én etter én fra ca.14:52 mens twitch gutta gjenga det samme. Jeg stod ikke på produktsidene. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Frode789 said:

Dessverre var Proshop en scam for oss nordmenn denne gangen mtp. Zen 3. De hadde jo tydeligvis ikke en dritt, alt ble distribuert i deres andre land. De sa jo på forhånd at de hadde flere hundre CPUer. Hvor er de da?? Så i god tro trodde jo altså flere at de hadde sikret seg en CPU hos Proshop.. Før man får mail flere dager etterpå, "beklager, det var en feil, vi har ikke noe på lager". 

Siste gang jeg bruker Proshop. 

 

Erfaringer med Elkjøp denne gangen? De viste jo decent stock på CPUene før release, er det mange som har fått bekreftelse på lager/sendt pakke? 

Jupp, same story, derav kansellert fra Proshop i dag :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...