Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min er flyttet til 19.05. Det verste er alle nye de lokker til å bestille med datoer som aldri kommer til å bli holdt. Komplett har holdt på slik sammenhengende siden november nå med falske datoer for levering.

Dette kan ikke være lovlig markedsføring. Komplett vet godt at de ikke kommer til å ha levert 6 måneder gamle ordrer 3. juni. De burde ha skrevet "forventes sendingsklare 3.jun 2022." Da har de 12 måneder på seg.

image.png.22cf9797145b83b9520cba1ad2c34646.png

Hvis ikke det hadde vært for at Zen3+ er kansellert hadde prosessorene vært klar for elretur innen Komplett greier å levere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvis du fikk levering lar jeg det bare gå sin gang, siden det antakelig er rett rundt hjørnet. Min bestilling er fra dagen etter. Som sagt tenker jeg mest på andre som bestiller og blir lokket med 2-4 uker levering, men så har Komplett restordrer for 6 måneder.

"Hvorfor fortsetter dere med urealistiske lokkedatoer dere vet dere ikke greier å innfri, sa jeg?"  "Beklager at vi er dårlige på kommunikasjon, sa Komplett."

Første gangen kan tilgis, men nå har de hatt 6+ måneder å lære på. Det er god butikk å ta imot bestillinger og det er bra nok for dem.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

5600X var på lager for ca ei uke siden hos Komplett og mulig til å kjøpe en hel dag.

i know, fikk 2 stk tilsendt som jeg hadde glemt å avbestille, så i det siste har jeg sendt i retur 1 stk 5600X 2 stk 5900X og en 5950X, har da 5600X  5800X (Nas to be) og 5950X (Gaming Rig) her hjemme.

Lenke til kommentar

Noen som bor i Frogner området på Gjerdrum, eller kjapt kommer seg dit, som ønsker en uåpnet 5900X til butikk pris? Har en kompis som glemte å avbestille. Men må være kjapp på PM før han returnerer, han orker ikke tullet med Finn. Kjøpt på Netonnet

EDIT: Gjerdrum er vel området, og ikke Sørumsand som først nevnt

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 3.5.2021 den 8.40):

Jeg testet litt i helgen. Asus Dark Hero og 5950X

Testet med PBO og curve optimizer. Og med en gang jeg satte på SMT igjen så startet reboots uten blå skjerm osv. Når jeg slo det av igjen så var det stabilt igjen.

 

 

Har fått byttet ut hovedkortet (tilsendt samme type hovedkort (Asus Rog Crosshair VIII Dark hero)
Har også fått tilsendt en 5800X., samt Corsair 4x8(32GB)3200C16 ram.

Det nye tilsendte hovedkortet, cpu 5800X og Corsair ram fungerte stabilt.
Byttet også tilbake til G.skill Neo 2x16(32GB)C14 ram. Ser ut til at det også er stabilt med cpu 5800X.

Konklusjonen kan være at det var enten hovedkortet eller 5950X cpuen som var faulty.
Fikk ikke testet 5950X cpuen med nye tilsendte hovedkortet dessverre.

 

 

 

 

Endret av spetter
Lenke til kommentar
gobyfly skrev (37 minutter siden):

Tror folk er mettet. Jeg selger en på finn  til 8800,- og etter 24 timer er ingen interesert.

At du har kjøpt den på ebay tror jeg kan ha noe med årsaken å gjøre, samt at når en kjøper en så dyr vare så har en gjerne råd å betale 500kr mer og få ny, enn å kjøpe fra lugubre finn.no. Uten at jeg skal si det for sikkert. Tipper kanskje du må litt ned mer i pris.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri kjøpt noe på Finn med mindre det var noe jeg måtte ha som hadde vært ute av produksjon i mange år. Varer som fremdeles er i salg/produksjon, aldri om jeg hadde kjøpt det via Finn. Ikke til halv pris og kanskje ikke gratis heller. Et par runder er nok til å bli skremt for livet.

Jeg hadde nok valgt refurbishing fra USA fremfor Finn.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...