Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du skal se så mye på Ordrenummer, jeg har lik ordretid som @madmikelol, men høyere ordrenummer og fikk min ordre på samme dag. Sett flere tilfeller av folk her på forumet som har hatt høyere ordrenummer, men fått tidligere. Spesielt i RTX 30XX tråden. 

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Bestilte på sekundet det kom for salg. Vet at selve produktsiden var flere minutter tregere med å få opp kjøpsknappen, men om du kun hadde 5900x søk oppe hos Komplett kunne du trykke "Kjøp" før du klikket på produktet.

Lenke til kommentar

Det ble Komplett Bank Faktura på meg, siden jeg visst ikke hadde kortdetaljer lagret. Ser det er tatt kredittsjekk av meg, noe som er greit siden det står i vilkårene. Bestilte 15:09 på torsdag, likevel får jeg beskjed at konto ikke er opprettet hos Komplett Bank enda. 

image.png.7686e1b8e343ca6ee10a406bfa35e4d7.png

Status er fremdeles på gul, med dato 2.des. 

image.png.2f1399296a0bd211a935305f5406c940.png

 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (4 timer siden):

Sist jeg handla noe hvor det fulgte med noe kode, så kom koden ca en halv uke etterpå. Men haster vel ikke? Far Cry 6 slippes vel ikke før i 2021...

Trodde kanskje koden fulgte med esken og at den måtte innløses før 1. januar. Med andre ord, at alle får koden, men kun de som kjøper i kampanje perioden kan innløse koden. 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (1 time siden):

Nei, kodene blir sendt ut på epost. 

Er ikkje helt sikker på at de gjør det. Kjøpte 3900x i fjor og da måtte man bare laste ned noe greier bekrefte og registrere kjøpet med AMD også fikk du spillet direkte igjennom deres systemer. (om eg ikkje husker helt feil da) 😂

Endret av MikeDaUnicorn
Lenke til kommentar
7 minutes ago, MikeDaUnicorn said:

Er ikkje helt sikker på at den gjør det. Kjøpte 3900x i fjor og da måtte man bare laste ned noe greier bekrefte og registrere kjøpet med AMD også fikk du spillet direkte igjennom deres systemer. (om eg ikkje husker helt feil da) 😂

Jeg gikk gjennom mailen min for 3900X og fant mail fra komplett for koden min. Så tror Komplett sender den, men stemmer at du må laste ned et program for å bekrefte at du har CPU/GPU installert. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512
26 minutes ago, MikeDaUnicorn said:

Er ikkje helt sikker på at den gjør det. Kjøpte 3900x i fjor og da måtte man bare laste ned noe greier bekrefte og registrere kjøpet med AMD også fikk du spillet direkte igjennom deres systemer. (om eg ikkje husker helt feil da) 😂

Det stemmer, må laste ned AMD verification tool, så får du tilsendt mailen fra AMD. 

EDIT: Løgn. Jeg ser også at jeg fikk mail fra Komplett først med link til www.amdrewards.com.

Endret av Slettet+512
Lenke til kommentar

Bestilte 5800X 15.03, fikk grønn status og reservert, deretter stod det stille i et par dager. 
Ringte derfor inn til kundeservice, som påstod at jeg IKKE var en av de som fikk i første omgang, og måtte derfor vente til desember. Til tross for dette stod forkanten min fortsatt på grønn, uten noen som helst endring i status.

I kveld ble status endret til «Behandles», og jeg har fått sporingsnummer hos Porterbuddy med estimert levering Mandag. Noen som er klokere enn meg på hva som foregår, og om jeg egentlig kan forvente å få levert på mandag?

 

Edit: Og da ble den faktisk sendt! Gud er god!

Endret av sigzter
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sigzter skrev (3 timer siden):

Bestilte 5800X 15.03, fikk grønn status og reservert, deretter stod det stille i et par dager. 
Ringte derfor inn til kundeservice, som påstod at jeg IKKE var en av de som fikk i første omgang, og måtte derfor vente til desember. Til tross for dette stod forkanten min fortsatt på grønn, uten noen som helst endring i status.

I kveld ble status endret til «Behandles», og jeg har fått sporingsnummer hos Porterbuddy med estimert levering Mandag. Noen som er klokere enn meg på hva som foregår, og om jeg egentlig kan forvente å få levert på mandag?

Samme her. 5800x 15:03. Fått sporing til porterbuddy med estimert levering 9. Nov. Står fortsatt som "reservert" og "behandles" hos komplett. Kjenner jeg begynner å lure på om det var et bomkjøp da jeg ser at 10700k yter likt, om ikke bedre i flere tester. Uff... 😔

Lenke til kommentar
Undified skrev (8 timer siden):

Kjenner jeg begynner å lure på om det var et bomkjøp da jeg ser at 10700k yter likt, om ikke bedre i flere tester. Uff... 😔

Hæ?... 10700K er 8 core (vs 6 core 5600X), koster 1000 kr mer. Likevel yter den jevnt over dårligere i gaming, mens den trader blows i production, til tross for to ekstra cores. 

Er det for gaming du kjøpte ny CPU nå? Da er dette det beste du kunne kjøpe for pengene. (price/performance combo). 

Jobber du med PCen (faktisk jobb/hobby/streaming whatever) gjør som sagt 5600X en meget god jobb, men du kan jo evt vurdere 5800X eller 5900X, som slår Intel counterparts med samme core count med 10-40% -->

image.thumb.png.5d5d68d80f8fa1d235da13a1b465d5b3.png 5800X vs 10700K production.

 

Gaming 5600X:

Sjekk fra timestamp, 3.01.

Fra GN:

image.thumb.png.b1da309dc5abad87fc323be1364330ef.png

image.thumb.png.209246435e6c3729bdea881cec1d10db.png

image.thumb.png.baae4007a04de78f35e2c23426e528cd.png

Endret av Frode789
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...