Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

21 hours ago, Voro said:

Noen som har fått noen oppdateringer på 5900X hos komplett nylig?

Min 5950X ble akkurat flyttet til forventet 6 mars fra forventet 6 januar. . .

 

Min bestilling var 27/11, bestilling starter med 3851xxxx

Endret av Vayra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (1 time siden):

når bestilte du, og hvis du oppgir ordrenummer, sløyf de siste 2-3 numerne, så ligger det en fin listre fra G på første siden her som gjør det enkelt å se hvordan man ligger an i forhold til andre på samme som har bestilt hos komplett.

Bestilte først 2. desember og har ordrenummer 38598xxx. Kan godt være at jeg kunne sjekket div forum etc før bestilling for å sjekke om mer realistisk leveringstid, men stolte dessverre på informasjonen gitt av komplett. Stolte i alle fall på den når jeg fikk bekreftet lagerdato og så beskjed om at varen var reservert på lager.

Når så ordren ble utsatt til januar 2021 og mange andre har fått ordrer bestilt hos andre butikker så sent som rett før jul levert i romjula tenkte jeg at det ville stemme :p

Da er det frustrerende at de plutselig øker forventet leveringstid med 2 måneder. Selv om det på produktsiden står at de vil ha flere leveringsklare til kunder som bestiller nå så tidlig som 3. februar?

Det mest frustrerende er dog at de klarte å sette statusen helgrønn med beskjed om at varen var "reservert på lager", slik at jeg avbestilte min bestilling hos netonnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chenix skrev (1 minutt siden):

Oppdatert min idag på 5900x

Flyttet fra 06.01 til 06.03. Noen som vet noe når komplett får de inn? Vurderer og bare bestille på netonnet og drite i rabattkoden hos Komplett 🤮

Når bestilte du og hvilket ordrenummer har du? Jeg bestilte først 2. desember og har ordrenummer 38598xx, fikk også min ordre flyttet til 06.03.

Lenke til kommentar
Voro skrev (5 minutter siden):

Når bestilte du og hvilket ordrenummer har du? Jeg bestilte først 2. desember og har ordrenummer 38598xx, fikk også min ordre flyttet til 06.03.

Bestilte litt sent. Hadde en i november som ikke hadde kommet enda. Fikk 3090, og dermed hadde jeg 10% rabatt på et helt kjøp... Så avbestilte 5900x og satt opp handlekurven med alt jeg trenger. Bestilte på nytt 20.12, men vet av flere av mine venner som har bestilt på netonnet og fått cpu tidligere en jeg 

Lenke til kommentar

Min 5900x ordre ble også flyttet til 6.03 i dag. Tror ikke komplett vet når de får inn CPUene.

Vil tro de er i samme situasjon som scan i England (stor retailer der) - alle deres forventede leveranser siden 21. des. er forsinket uten at de har fått noe beskjed om når de kan forventes. Krysser fingrene for en uannonsert megalevering, men forventer å bli skuffet.

Scan sin oversikt

Lenke til kommentar
Hvem skrev (2 minutter siden):

Min 5900x ordre ble også flyttet til 6.03 i dag. Tror ikke komplett vet når de får inn CPUene.

Vil tro de er i samme situasjon som scan i England (stor retailer der) - alle deres forventede leveranser siden 21. des. er forsinket uten at de har fått noe beskjed om når de kan forventes. Krysser fingrene for en uannonsert megalevering, men forventer å bli skuffet.

Scan sin oversikt

Morsomt at komplett prøver å få kunder som vurderer å bestille nå til å tro at de vil få varen sin tilsendt i starten av februar. Mens vi som bestilte for over en måned siden har fått beskjed om at vi må forvente å vente til mars :p

Screenshot_20210105-124433_Chrome.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (19 minutter siden):

Bestilte først 2. desember og har ordrenummer 38598xxx. Kan godt være at jeg kunne sjekket div forum etc før bestilling for å sjekke om mer realistisk leveringstid, men stolte dessverre på informasjonen gitt av komplett. Stolte i alle fall på den når jeg fikk bekreftet lagerdato og så beskjed om at varen var reservert på lager.

Når så ordren ble utsatt til januar 2021 og mange andre har fått ordrer bestilt hos andre butikker så sent som rett før jul levert i romjula tenkte jeg at det ville stemme :p

Da er det frustrerende at de plutselig øker forventet leveringstid med 2 måneder. Selv om det på produktsiden står at de vil ha flere leveringsklare til kunder som bestiller nå så tidlig som 3. februar?

Det mest frustrerende er dog at de klarte å sette statusen helgrønn med beskjed om at varen var "reservert på lager", slik at jeg avbestilte min bestilling hos netonnet. 

Komplett bruker dessverre litt place-holder datoer virker det som på datoer de er usikre på, og heller skyver ting litt fremover for å ikke gi falsk håp, men ikke alltid ting skjer korrekt i systemet dems. Er jo rart at din ordre har sett ut til å ligge før min i køen, selv når du bestilte nesten 2 uker etter meg. Jeg vil gjette på at du har den før februar.

Jeg hadde lenge 2 januar på mitt Strix 3080 til det plutselig gikk til bekreftet på lager og ble sendt.

Er jo fristende selv å hoppe over til Netonnet når man hører at de plutselig sender ut, men mange gjør feilen å avbestille sine andre bestilling før pakkene er sendt, slik at de havner lenger bak i køen.

Lenke til kommentar

En oppdatering ang. statusen min:

CPU: 5900x
Butikk: Komplett.no
Ordrenummer: 38418xxx
Bestillingsdato: 25.11.2020
Status per nå: gul-grønn firkant med "bekreftet" lager 06.01.2021

Bekreftet fortsatt i parantes, siden forrige gang status blei endra skjedde det under to timer før forrige "bekreftede" dato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (55 minutter siden):

Morsomt at komplett prøver å få kunder som vurderer å bestille nå til å tro at de vil få varen sin tilsendt i starten av februar. Mens vi som bestilte for over en måned siden har fått beskjed om at vi må forvente å vente til mars :p

Screenshot_20210105-124433_Chrome.jpg

Det er faktisk drøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra at de har tullete datoer for å få folk til å legge inn en ordre der i stedet for å bestille et annet sted og faktisk få levert en vare. Det sier seg selv at de ikke er i stand til å levere nye ordrer innen rimelig tid når de sliter med å levere ordrer som går flere måneder tilbake.

Forhåpentligvis oppdager kunder at alternative nettbutikker fremdeles eksisterer selv om enkelte ikke har benyttet disse på både 5 og 10 år. Folk som handler for "første gang" vil også oppdage alternative butikker.

Det er lett å skade eget omdømme i disse tider fordi det er ikke lenger kun far, en onkel og en kompis som får høre om en dårlig kundeopplevelse men hundrevis av folk gjennom blant annet Discord og Facebook. Det som skjer er at først poster en og så kommer det en flodbølge av folk som deler tilsvarende opplevelser.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er særdeles lite innafor å faktisk ha "Ikke på lager. 23 stk. forventes sendingsklare 3.feb..2021 (usikker dato)". Greit at de skriver usikker dato, men forskjell på usikker dato og "Vi vet ikke når de kommer inn i det hele tatt". Her burde de gjøre som Proshop, og skrive "Bestilt - ukjent leveringsdato" eller noe i den duren. Tillegg skriver de antall, det gir jo faktisk en forventning om at komplett har styring på antall de får og ca tidspunktet.  Jeg har 3080 og 5900 i samme ordre, begge blir flyttet til samme dato . Gått fra 06.01, til 06.03, til nå 03.02. Siden begge to flytter på seg samtidig, i forhold til "Forventet inn på lager" dato, så tipper jeg på at det er en placeholder dato som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (2 timer siden):

Morsomt at komplett prøver å få kunder som vurderer å bestille nå til å tro at de vil få varen sin tilsendt i starten av februar. Mens vi som bestilte for over en måned siden har fått beskjed om at vi må forvente å vente til mars :p

Screenshot_20210105-124433_Chrome.jpg

Det samme med 5950x, sjekket etter jeg så posten din. Helt sinnsykt !

Lenke til kommentar

Spennende dag dette da, min 5900x ordre har ligget inne siden 20.11.2020 og fulgt den samme hoppingen på leveringsdato som de fleste andre her, men basert på oversikten noen postet på første side virker det i hvert fall som om jeg er nogelunde sikker på å være i første levering som kommer nå i hvert fall. Hvorvidt den faktisk kommer inn på lageret i dag er det vel imidlertid bare transportørkjeden til Komplett sin leverandør som vet :)

På den positive siden har det nå gått så lang tid at all annen hardware jeg trengte for å bygge ny PC fra scratch er på plass, så jeg slipper å ha et mellomsteg hvor jeg måtte bygge det inn i det gamle, som jeg i stedet nå kan la gå i arv i familien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...