Gå til innhold

TEST: Xbox Series X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt fair anmeldelse, dette. Microsoft har virkelig fått dreisen på konsolldesign nå. De har kommet en lang vei siden X360s feilrate og Xbox One's (2013-modellen) merkelige designvalg. 

Litt spesielt at de bare har Gears Tactics som nytt førstepartsspill (til konsoll), men heldigvis er jeg langt ifra ferdig med Gears 5, Sea of Thieves og Forza Horizon 4. :) Som nevnt vil tredjepartsspillene også være der, så det blir nok av spill å spille i 2020.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

De hadde nok satset alt på Halo.

Esken konsollen kommer i er jo dekt av bilder fra spillet.

Ja, helt klart. Alt var nok planlagt å være sentrert rundt Halo Infinite. Derfor ventet de ikke med å lansere Tell Me Why og Grounded eller pushet på for å få ut Forza Motorsport eller Flight Simulator i november i år.

Jeg mener imidlertid at de burde hatt enda flere spill ved lanseringen, selv om HI hadde blitt ferdig i tide. Slett ikke alle som spiller på Xbox er Halo-fans. Meg selv inkludert. Gleder meg dog til Gears 5 DLC-en. :)

Forza Motorsport eller Flight Simulator kunne komplementert Halo Infinite ganske godt. 

Lenke til kommentar

Har bestillt en Xbox Series X som jeg får på lanserinngsdatoen men gleder meg ikke enormt liksom. Alt pga spillmangel til next gen. Og det samme grelle GUI har de jo også beholdt. Men gleder meg til MS Flight simulator når den kommer til series X. Kjenner jeg gleder meg mye mer til PS5, ny kontroller med haptic, nye menyer, Demons souls ++. 
Series X føles ikke like ekslusivt ut.  Gleder meg til Game pass vel og merke. Der har Sony mye å lære.

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Veldig bra at dere har en sammenligning med PC denne gangen, og at dere skriver at det ikke er noe revolusjonerende her, men at man har kunnet få minst denne opplevelsen en stund allerede. Så får folk ta et valg som passer dem best i forhold til de alternativene de faktisk har.

Når det gjelder prisen, så er blir det ikke rare forskjellen i forhold til PC når det garantert kommer en Pro-versjon av konsollene om et par år, som man "må" ha, og spesielt om man trenger tilsvarende to versjoner av Playstation også.

Det er selvsagt en høyere engangspris, men man kan spare mye på spillprisene som ofte er mye lavere på PC. Så godt som alle PS og XBOX-"eksklusiver" havner på PC også, pluss at det finnes tonnevis med PC-eksklusiver.

Lenke til kommentar

Jeg forstår argumentet med at det er ingen next.gen titler lansert med konsollen. Ingen Gears 6 eller Halo Infinite. Men alikevel, jeg hoppet over Xbox one totalt og har dermed en ganske bra katalog med spill å gå igjennom, og disse gleder jeg meg til å spille med så høy fps og oppløsning som mulig. Akkurat her skjønner jeg fokuset på back.compatibility biten. Det kommer egne spill også, de bare er litt frem i tid. GPU og xbox one spill på kampanje kommer nok til å holde meg underholdt frem til det dukker opp nytt Fable, Halo, The Ascent osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jaqoby skrev (9 timer siden):

synd at det er sånn man må tenke... er egentlig bare bra at dem ikke har exclusives. skal du spille noen spill MÅ du kjøpe ps4, og spille de i ulidelige 30fps. teit at playstation blir applaudert istedet for xbox.

Akkurat den besettelsen om at spill kun skal komme til én plattform for at de skal være bra eller best kommer jeg aldri til å forstå meg på. 

Når det er sagt, så har plattformholderen et ansvar om å tilby nytt innhold når den lanserer en ny maskin. Gjerne noe som også viser frem de grafiske kvalitetene til konsollen. Akkurat der synes jeg at Microsoft har skuffet litt.

tjwesterby skrev (4 timer siden):

Jeg forstår argumentet med at det er ingen next.gen titler lansert med konsollen. Ingen Gears 6 eller Halo Infinite. Men alikevel, jeg hoppet over Xbox one totalt og har dermed en ganske bra katalog med spill å gå igjennom, og disse gleder jeg meg til å spille med så høy fps og oppløsning som mulig. Akkurat her skjønner jeg fokuset på back.compatibility biten. Det kommer egne spill også, de bare er litt frem i tid. GPU og xbox one spill på kampanje kommer nok til å holde meg underholdt frem til det dukker opp nytt Fable, Halo, The Ascent osv. 

Mange glemmer nok dette aspektet. :) Mye bra å velge mellom på Xbox One, og har man Game Pass kommer man til å ha enkel tilgang på mange av spillene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...