Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (24 minutter siden):

Typisk når jeg skulle kjøpe nytt HK og kjøler så var denne utsolgt over alt 😛 Samt også 420en.
 

Hvilke alternativer passer godt i Phanteks Enthoo Evolve X? Vurderer toppmontert med kaldluft inn fra front. Er

280 eller 240 godt nok for 5950X? Skulle helst hatt 360 men de er jo utsolgt over alt nå.
image.thumb.png.b9a5c01e5bdb8d2292f985e0c33b7a00.png
 

Hadde SFF delene jeg har bestilt kommet så skulle fått et tilbud på min 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe en 280 som "ventepølse" men spørs hvor mye bedre det er kontra D15 jeg har nå.

420 må stå i front og må ha niplene øverst og vet ikke hvor bra det vil funke.
Da vil også hele fronten fylles av radiatoren og kassa fylles med lunka luft.

Derfor jeg vurderer topp-push. Men hmm, har ikke vannkjølt GPU så kanskje front-sug er best med kald luft inn gjennom radiator.

3090 Aorus Extreme ligger nå på postkontoret og 5950X er på vei.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 timer siden):

Yay! Fikk tak i den siste på markedet (bekreftet) :) 280 er greit nok for meg til CPU. Kjører den i front-sug hvor jeg også får plass til innsugsvifte for litt kald luft.

280 holder bra, og det gjør 240 også. Nå har ikke jeg Zen 3, men Zen 2 var veldig ustabil på idle, med de små boosta sine hele tiden. Da er det veldig ålreit med vannkjøling så vifta kan ligge på samme hastighet hele tiden. Det er når viftene spinner opp og ned man virkelig tebker over de. Så kommer radiatoroverflate inn. Dess større overflate, dess lavere hastighet på viftene.

Jeg har 2*360 på chipset, 3090 og 3900x, og kan kjøre viftene på så lav hastighet at jeg ikke tenker over de. Litt hastighet må jeg ha, fordi rammen må kjøles, så da trengs litt airflow. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, RRhoads said:

280 holder bra, og det gjør 240 også. Nå har ikke jeg Zen 3, men Zen 2 var veldig ustabil på idle, med de små boosta sine hele tiden. Da er det veldig ålreit med vannkjøling så vifta kan ligge på samme hastighet hele tiden. Det er når viftene spinner opp og ned man virkelig tebker over de. Så kommer radiatoroverflate inn. Dess større overflate, dess lavere hastighet på viftene.

Jeg har 2*360 på chipset, 3090 og 3900x, og kan kjøre viftene på så lav hastighet at jeg ikke tenker over de. Litt hastighet må jeg ha, fordi rammen må kjøles, så da trengs litt airflow. 

Nydelig :) Fikk henta den i lunsjen i dag (sambo) så da er alle goodies på plass snart.
5950X er på postkontoret nå og nytt hovedkort kommer i morgen.

Duket for morsom helg :D Med den gedigne D15en fjerna får jeg også kjølt ram bedre med egen 120mm over ram.

Hva anbefaler du når jeg blir stående med 1 slik  radiator?

- front-sug + 1 vifte inn i front (slange ned?)
- topp-push + 3 vifter inn i front.

Har uansett 2 exhaust bak (bak + bakerste topp)

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (28 minutter siden):

Nydelig :) Fikk henta den i lunsjen i dag (sambo) så da er alle goodies på plass snart.
5950X er på postkontoret nå og nytt hovedkort kommer i morgen.

Duket for morsom helg :D Med den gedigne D15en fjerna får jeg også kjølt ram bedre med egen 120mm over ram.

Hva anbefaler du når jeg blir stående med 1 slik  radiator?

- front-sug + 1 vifte inn i front (slange ned?)
- topp-push + 3 vifter inn i front.

Har uansett 2 exhaust bak (bak + bakerste topp)

Ha den i toppen. Ser best ut og minimal sjanse for luft i pumpa. Lavere temperatur i kabinettet blir det også, og det kommer godt med når du har luftkjølt skjermkort og minne.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, RRhoads said:

Ha den i toppen. Ser best ut og minimal sjanse for luft i pumpa. Lavere temperatur i kabinettet blir det også, og det kommer godt med når du har luftkjølt skjermkort og minne.

tenker du da som Push-ut/exhaust i toppen? Kom på at jeg ikke har støvfilter i toppen 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 hours ago, TheKims said:

Jeg tok vekk filteret og det er minimalt med støv som trenger inn i kabinettet. Jeg vil tro at mesteparten av støv som samles der blir blåst vekk når man starter opp PCen.

Jepp, tanken om støvfilter var kun hvis jeg skulle dra luft inn fra toppen. Som exhaust er det ikke nødvendig med støvfilter :)
  

4 hours ago, Kyrre S. said:

Absolutt, som minimum. Gir ikke mening å holde støvet inne. 

Må egentlig ta vekk alle støvfilter, da det forringer luftgjennomstrømning. 

Har aldri støvfilter på exhaust. Det ville jo vært meningsløst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...