Jump to content

Recommended Posts

6 hours ago, ExcaliBuR said:

Ny BIOS til ASUS C8I: https://rog.asus.com/no/motherboards/rog-crosshair/rog-crosshair-viii-impact-model/helpdesk_bios/

Gjelder sikkert de fleste ROG hovedkortene også da.

C8H ser ut å ha fått noe som ble kompilert 24. nov, men den ble ikke sluppet før nå. Heter Version 2702

Nydelig, har ventet litt på noe nytt. Forrige var fra 5. nov, så da slapp jeg å flashe den til en CPU som garantert ikke kommer til Komplett før 2. des. Bør vel egentlig vente bittelitt lengre, men spørs om det kommer noe nyere bios innen da, og gjerne like greit å få det inn på hovedkortet nå.

Edited by G

Ryzen 5 4650G på MEG B550 Unify-X tar minneoverklokkingsrekorrd på 7 GHz. Ja faktisk 4650 modellen

https://www.proshop.no/Prosessor/AMD-Ryzen-5-Pro-4650G-37-GHz-processor-Prosessor-6-kjerner-37-GHz-AMD-AM4-Bulk-uten-kjoeler/2893848

Chinese overclocker baby-j set the new world record at 7,004.2 MHz using a liquid nitrogen cooling solution. Although screenshots show 7,006.4 MHz as the frequency he reached, the validated results show that he achieved a frequency of 7,004.2 MHz.

Another Incredible DRAM Record Once Again Occurs On The Renoir Platform

The system used for the overclock was AMD's Ryzen 5 Pro 4650G on the MEG B550 Unify-X marketed by MSI as its best extreme overclocking offering. The system takes full advantage of AMD's Renoir APU's which have proved to be some of the best chips for controlling memory. The previous record used the Ryzen 7 4700GE showing Renoir's tight grip over the memory overclocking sector.

https://wccftech.com/crucials-ballistix-max-breaks-the-record-once-again-at-7004-mhz-another-memory-record-broken-on-the-renoir-platform/

Edited by G

Sjalottløk skrev (På 23.11.2020 den 18.46):

Mente ikke å spore av tråden, ville bare oppdatere om at PSUen var ræva.

Damn, gosplay som har bygget den. Har ikke hørt eller lest om det navnet noen gang! Men ellers ta enkle PSU spørsmål opp i tråden min som du linket til :)

Ingen som har snappet opp noen datoer for neste ladning med Ryzen 5000 prosessorer kommer til kundene? Ulike butikker opererer med ulike datoer som sier meg at ingen har peiling eller fått noe sikkert.

Har bestilt en 5600x fra Komplett som står forventet neste uke, men det er vel høyst usikkert. Har også bestilt en 3800x som "venteprosessor" da jeg nå sitter med en ferdigbygget maskin uten CPU, så det klørt litt voldsomt i fingrene.. 

• Like 1