Gå til innhold

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, scuderia said:

Du kan ikke "tune" eller "tweake" deg til et raskere intel.. Du må kjøpe dyr strømforsyning, rådyr minne, overpriset HK og svinedyr vannkjøling. Også bruke masse til på "tune" alt sammen.

Og når du har gjort og betalt for alt dette (og brukt mye mer penger) så er du kanskje noen få FPS raskere i noen spill men langt etter i alt som heter produktivitet.

Gratulerer

 

Brukeren er nok flaskehalsen i produktivitet, så cpu blir ikkje så viktig der ;)

Skal man rendre  så er jo GPU tingen :p

Er  "produktivitet" viktig, så kjøper man jo ikkje mainstream uansett...

 

Konfirmantcpuen i år er nok usnsett 5600x og 5900x :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Nizzen said:

De beslaglegger også pengene hele tiden mens man venter på varene. 

Dette er ikke riktig. I alle fall ikke for meg. Det ble plassert en reservasjon på beløpet, men det ble frigitt igjen etter noen dager. Samme praksis jeg har opplevd fra Komplett og.

Hvordan de bestiller inn vet jeg ikke, men at de er talentløse støtter jeg gjerne :)

Lenke til kommentar
1 minute ago, scuderia said:

Hvordan klarte du den prisen der?

https://www.komplett.no/product/1135157/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/cooler-master-mwe-bronze-v2-750w

https://www.komplett.no/product/1164355/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mag-x570-tomahawk-wifi-hovedkort

Klubbpris på PSUen

Cooler Master MWE Bronze V2 750W 599,-

MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI hovedkort 1999,-

 

Endret av Sjalottløk
La til oversikt over pris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til andre som sliter med defekt vifte med høy slurelyd på X570 her er et par tips.
Jeg snakker da ikke om den vanlige hvinelyden i enkelte RPMs men slurelyden alle med dårlig chipsetvifte implementasjon vil få etterhvert.


- Å slå maskinen av trigger det som regel (ha den på mest mulig). Når RPM endrer seg i Windows blir den ofte borte igjen.
- Romtemperatur rundt 17 grader ser ut til å trigge at temp rundt vifteaksling/rotor synker under 58c som ofte trigger lyden.
- Forskjellige RPMs er mer utsatt, lag vifteprofil som alltid holder viften utenfor disse områdene.
- Kjøre en bench eller 3 for å varme opp maskinen litt.

Et annet tips er at når du fjerner SB shielden for å montere M.2 drives får du tilgang til skruen til vifta. Skru løs vifta og ha 1 dråpe maskinolje i her. Tørk av det overflødige og sett den på igjen.

På mitt hovedkort oppstod ulyden etter ca. 8 måneders alder på hovedkortet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Til andre som sliter med defekt vifte med høy slurelyd på X570 her er et par tips.
Jeg snakker da ikke om den vanlige hvinelyden i enkelte RPMs men slurelyden alle med dårlig chipsetvifte implementasjon vil få etterhvert.


- Å slå maskinen av trigger det som regel (ha den på mest mulig). Når RPM endrer seg i Windows blir den ofte borte igjen.
- Romtemperatur rundt 17 grader ser ut til å trigge at temp rundt vifteaksling/rotor synker under 58c som ofte trigger lyden.
- Forskjellige RPMs er mer utsatt, lag vifteprofil som alltid holder viften utenfor disse områdene.
- Kjøre en bench eller 3 for å varme opp maskinen litt.

Et annet tips er at når du fjerner SB shielden for å montere M.2 drives får du tilgang til skruen til vifta. Skru løs vifta og ha 1 dråpe maskinolje i her. Tørk av det overflødige og sett den på igjen.

På mitt hovedkort oppstod ulyden etter ca. 8 måneders alder på hovedkortet.

Når jeg leser dette, så lurer jeg på om jeg skal avbestille og bytte til B550. Hmm

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, N o r e n g said:

SX8200 "Pro" har blitt degradert med nyere revisjoner, nå er den like bra/dårlig som vanlig SX8200

Hmmm. Link til dette er testet? 

Kanskje bra jeg har 4 stk sx8200pro da.

 

 

Edit: tror jeg fant noe om det

https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/adata-xpg-sx8200-pro-controller-change

Aner en skandale som ocz gjorde, da de byttet ut nand til myyye dårligere brikker

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvordan kommer den gamle innstallasjonen til å takle overgangen fra Zen2 til Zen3, tenker på Windows 10 da først og fremst. Har tenkt å kjøre Zen3 på Zen2 innstallert OS først til jeg får ominnstallert til ny SSD. Utover Windows-lisens jalla, kan man komme til å oppleve noe kjipt?

Er det ting man bør avinnstallere i forkant av cpu-bytte, f.eks. AMD chipset filer eller noen andre ting?

Endret av G
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Nizzen said:

Hmmm. Link til dette er testet? 

Kanskje bra jeg har 4 stk sx8200pro da.

 

 

Edit: tror jeg fant noe om det

https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/adata-xpg-sx8200-pro-controller-change

Aner en skandale som ocz gjorde, da de byttet ut nand til myyye dårligere brikker

Kanskje S50 Lite kom i skyggen av den som en ikke så altfor mye bedre Sep.-2020-lansert PCIe 4.0 SDD?

https://www.tomshardware.com/reviews/adata-xpg-gammix-s50-lite-m-2-ssd-review

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...